داشبورد گزارش ساز تحت وب داده سامان سپهر

با استفاده از یک گزارش تحلیلی ساده اما موثر می‌توانید نقاط ضعف و قوت سازمانتان را برای تصمیم گیری های مهم شناسایی کنید. در جهان امروزی همه سازمان‌های خصوصی و دولتی، صنایع مختلف و بنگاه‌های اقتصادی با مقداری زیادی از اطلاعات مواجه می باشند که در نهایت تمامی این داده‌ها می بایستی به گزارشات تحلیلی جامع تبدیل شوند. اما با توجه به حجم انبوه این داده ها، در صورتی که نرم افزاری مناسب برای مدیریت آن وجود نداشته باشد، امکان ساخت گزارشات تحلیلی امکان پذیر نخواهد بود. عدم وجود یک سیستم مدیریتی در کنار گزارش گیری مناسب، مانعی بزرگی برای رشد سازمان خواهد بود علاوه برآن، این امر می‌تواند آسیب‌های بزرگی بر جای بگذارد. بر همین اساس یکی از دغدغه‌های مهم در زمینه گزارش گیری برای شرکت های کوچک و بزرگ در زمینه خرید نرم افزار مدیریت مالی و کارها، امکان گزارش گیری می باشد. هر شرکت یا سازمان شما با در نظر گرفتن شرایط مدیریتی خود، نیاز به بکارگیری یک نرم افزار گزارش‌ ساز دارد که در هر زمانی بتواند گزارش های تحلیلی مورد نظر را ایجاد کند. در ادامه این پست با مفهوم کلی داشبورد گزارش ساز آشنا می شویم و به مزایای آن می پردازیم.

نرم افزار گزارش ساز چیست؟

یکی از مهمترین کاربردهای هر سیستم نرم افزار مدیریتی ایجاد خروجی های مورد نیاز می باشد. از مزایای نرم افزار های گزارش ساز می توان به ساخت گزارش های مالی و تحلیلی سازمان اشاره داشت. با استفاده از اطلاعات وارد شده در CRM می توانید گزارش های گوناگونی ثبت نمایید، نرم افزار گزارش ساز جدول های بسیاری در اختیار کاربران قرار می دهد و علاوه براین می توانید با انتخاب جداول به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید و آنها را مشاهده نمایید و در صورت نیاز اطلاعات را بر اساس مقدار اهمیت آنها دسته بندی کنید. انتخاب نمودار های تحلیلی، نمودارهای مقایسه ای، نحوه صفحه بندی داده های ثبت شده، نمایش داده به صورت نموداری یا متنی از جمله ویژگی های می باشد که هر نرم افزار گزارش سازی باید داشته باشد.

گزارش ساز تحت وب

ویژگی های مورد نیاز نرم افزار گزارش ساز

داشبورد های گزارش ساز با جمع آوری اطلاعات از پایگاه های داده و ایجاد گزارش‌ تحلیلی دقیق، در کمترین زمان ممکن، به بینش مدیریتی قدرتمند و تصمیم‌گیری در زمینه های مختلف کاری کمک می کند. با وجود تنوع بسیار نرم افزار های گزارش ساز، از نظر پیچیدگی یا سفارشی‌سازی های خاص ، برخی از کسب و کارها هنوز هم از فرآیندهای کاغذی برای دریافت گزارش تحلیلی های خود استفاده می کنند که علاوه بر ضریب خطای بالا ، این نوع گزارش گیری تاثیر منفی خود را بر کیفیت تصمیمات اتخاذ شده بر اساس این گزارشات نشان خواهد داد. تمایز مهم این دو رویکرد در فرآیند کاملا خودکار ساخت گزارش‌ها و داشبوردها است که به دلیل حذف خطای انسانی در محاسبات، تولید گزارش‌های دقیق‌تر را برای تصمیم‌گیری تضمین کرده و صحت تصمیم‌گیری را تایید می‌کند.

کاربری آسان نرم افزار گزارش ساز

 رابط کاربری نرم‌افزار گزارش‌ساز باید به گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند به راحتی و به‌صورت کارآمد از امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزار برای تولید گزارشات و تحلیل داده‌ها استفاده کنند.علاوه براین رابط کاربری باید ساده، مفهومی و کاربرپسند باشد تا کاربران بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

 سهولت دسترسی

سهولت دسترسی به نرم‌افزار گزارش‌ساز از اهمیت بسزایی برخوردار است تا کاربران بتوانند به راحتی و بدون مشکلات به اطلاعات و گزارشات مورد نظر دسترسی پیدا کنند. در این راستا، سهولت دسترسی می‌تواند از چند جنبه تضمین شود:

  • تجربه کاربری سریع
  • پیشنهاد واسط بر اساس نقش‌ها
  • پشتیبانی از برنامه‌های متعدد
  • سیستم اعلان‌ها

 

افزایش کارایی

خودکارسازی گزارشات یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی در نرم‌افزارهای گزارش‌ساز است. این امکان به کاربران این اجازه را می‌دهد که فرآیند تولید و توزیع گزارشات را به صورت خودکار و بدون نیاز به مداخله دستی انجام دهند. ذخیره سازی گزارشات در فایل های اکسل نیز یکی از مواردیست که کارایی نرم افزار گزارش ساز را افزایش می دهد. علاوه براین داشبوردهایی که از طریق نرم‌افزار گزارش ساز تولید می‌شوند نمایی گویا از پیشرفت سازمان را به مدیران نشان می دهند.

یکپارچگی نرم افزار گزارش ساز

این ویژگی، موجب می‌شود که تمامی کاربران ، داده‌های یکسانی را مشاهده کنند. یکپارچه بودن یک نرم‌افزار گزارش‌ساز به معنای قابلیت ادغام و هماهنگی آن با دیگر سیستم‌ها، برنامه‌ها و فرآیندهای سازمان است. این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از داده‌های خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و گزارشات را به صورت جامع و کارآمد ارائه دهند.

عدم وجود نرم افزار گزارش ساز چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

عدم وجود یک نرم‌ افزار گزارش‌ ساز در یک سازمان می‌تواند به مشکلات و چالش‌های مختلفی منجر شود. اگر از نرم افزاری مناسب برای ثبت گزارش های تحیلیلی استفاده نکنید باعث می‌شود که فرآیند تهیه گزارشات به صورت دستی و زمان‌بر انجام شود. این موضوع باعث کندی در ارائه اطلاعات به تصمیم‌گیرندگان می‌شود. همچنین این موضوع می‌تواند منجر به عدم یکپارچگی در گزارش‌دهی شود. اطلاعات ممکن است در سیستم‌ ها و بخش‌های مختلف جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شوند که این موضوع هماهنگی کارها را کاهش می‌دهد. به طور کلی، نرم‌ افزار گزارش‌ ساز به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از داده‌ها و اطلاعات خود استفاده کنند و در سریع ترین زمان ممکن به تصمیمات هوشمندانه تری دست یابند.

ماژول گزارش ساز تحت وب

گزارش ساز تحت وب داده سامان سپهر

بیشتر تصمیماتی مدیران و مسئولان در شرکت ها و سازمان ها می گیرند بر اساس تحلیل گزارشاتی است که از بخش‌های مختلف دریافت می‌شود. نحوه تهیه و ارائه گزارش‌ها تأثیر بسزایی بر قضاوت‌ها، عملیات، سرمایه‌گذاری‌ها، هزینه‌ها، استخدام‌ها، خط‌مشی‌ها، روش‌ها، تشویق‌ها، توبیخ‌ها و به طور کلی بر سرنوشت حال و آینده‌ی سازمان‌ها و مؤسسات دارد. گزارش‌دهی، به عنوان یک عنصر یا حوزه مهم، جزء بخش‌های اساسی برنامه‌ریزی در همه‌ی سازمان‌ها محسوب می‌شود، چرا که می‌تواند زمینه‌ای مناسب و مؤثر برای تصمیم‌گیری درون سیستم فراهم کند. گزارش ساز تحت وب داده سامان سپهر به عنوان بهترین ابزار برای ساخت گزارشات تحیلی طبق اطلاعات و داده‌ها، پردازش آن‌ها و تولید گزارشات متنوع می باشد. این سیستم، امکان ایجاد گزارشاتی حاوی نمودارهای گرافیکی، جداول، چارت‌ها و سایر عناصر را به شما این امکان را می‌دهد که طیف گسترده‌ای از گزارشات را بسازید. با استفاده از داشبورد گزارش ساز تحت وب داده سامان سپهر،تهیه گزارشات کامل و جذاب را تجربه کنید.