ابزار تبدیل گفتار به متن رایگان | تایپ صوتی فارسی رایگان

یکی از خسته کننده ترین کارها هنگام کار با رایانه، تایپ کردن است. راه های زیادی برای تایپ کردن وجود دارد، اما ممکن است برای برخی افراد دشوار و خسته کننده باشد. اینجاست که تبدیل گفتار به متن به کارتان می آید! ابزار تبدیل گفتار به متن ابزاری قابل اعتماد و مطمئن است که با استفاده از آن پس از صحبت کردن و خواندن یک متن، بلافاصله و به سرعت متن روی صفحه نمایش نمایان خواهد شد. این ابزار با ویژگی ‌هایی مانند دستورات صوتی برای نشانه‌گذاری های نگارشی و قالب‌بندی، تجربه تبدیل گفتار به متن و تایپ صوتی کارآمد و کاربرپسندی را ارائه می‌کند.

برای استفاده از ابزار تبدیل گفتار به متن بهتر است از آخرین نسخه مرورگر Google Chrome استفاده نمایید.

ممکن است بخواهید آنچه را که یک نفر در لحظه و در یک مکالمه می گوید بنویسید. اما مکالمه سریع انجام می شود و زمانی برای نوشتن آن وجود ندارد. اما با ابزار تبدیل گفتار به متن به راحتی می توانید به مکالمه ادامه دهید و پس از پایان مکالمه با استفاده از تایپ صوتی متن مکالمات را ویرایش و ذخیره نمایید. یا ممکن است که در یک جلسه باشید و بخواهید تمام توجه خود را به سخنران معطوف کنید، اما همچنین یادداشت برداری جامع داشته باشید، با استفاده از تایپ صوتی و ابزار تبدیل گفتار به متن به سادگی و بدون نگرانی می توانید به دقت گوش دهید و پس از اتمام جلسه متن سخنرانی را در اختیار داشته باشید. همچنین می توانید به سرعت و با دقت فایل های صوتی را رونویسی کنید و همچنین یادداشت های خود را به جای تایپ دیکته کنید و در وقت و انرژی صرفه جویی کنید.

چطور می توانید از ابزار تبدیل گفتار به متن استفاده کنید؟

خبر خوب این است که برای استفاده از ویژگی تبدیل گفتار به متن نیازی به خرید نرم افزار خاصی ندارید. شرکت داده سامان سپهر علاوه بر اینکه ابزار تبدیل گفتار به متن را در نرم افزار مدیریت وظایف و برنامه ریزی تَسکینو و نسخه اشتراکی اپلیکیشن برنامه ریزی تَسکینو برای وارد کردن توضیحات مربوط به وظایف، فعالیت ها، پیگیری ها، یادداشت ها و ... ارائه نموده است، این ویژگی را به صورت رایگان در سایت داده سامان نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

تبدیل گفتار به متن

جهت استفاده از ویژگی تایپ صوتی و تبدیل گفتار به متن به صورت آنلاین و رایگان روی دکمه شروع کلیک و شروع به صحبت نمایید، پس از پایان گفتار، روی دکمه پایان کلیک کنید. دکمه شروع را نگه دارید و شروع به صحبت کنید و پس از پایان گفتار دکمه را رها کنید. پردازنده به طور منظم گفته های شما را بر روی ادیتور متنی که امکان ویرایش متن را نیز دارا می باشد به شما ارائه می دهد.

ارائه ابزار تبدیل گفتار به متن در نرم افزار مدیریت وظایف و برنامه ریزی تَسکینو

ابزار تبدیل گفتار به متن در نسخه سازمانی نرم افزار مدیریت وظایف و برنامه ریزی تَسکینو و نسخه اشتراکی اپلیکیشن برنامه ریزی روزانه تَسکینو به منظور سهولت در ورود اطلاعات و سرعت بخشیدن به فرایندهای صدور و ارجاع وظایف و ثبت گزارش کار و پیگیری های مربوطه ارائه گردیده است و کاربران به راحتی می توانند در بخش های مربوط به وارد کردن توضیحات مانند توضیحات وظایف، فعالیت ها، پیگیری ها و یادداشت ها بجای تایپ کردن از ویژگی تایپ صوتی استفاده نمایند. لازم به ذکر است ویژگی تبدیل گفتار به متن در بخش ثبت فعالیت ها و یادداشت ها، که از امکانات رایگان اپلیکیشن برنامه ریزی تَسکینو می باشند نیز ارائه شده است و کاربرانی که از نسخه رایگان استفاده می کنند هم می توانند گزارش کار و یادداشت های خود را به سرعت و با استفاده از تایپ صوتی در اپلیکیشن تَسکینو ثبت و ذخیره نمایند و افکار و ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ابزار تبدیل گفتار به متن چگونه کار می کند؟

فناوری تشخیص گفتار قادر است گفتار را با تبدیل آن به داده به متن تبدیل کند. به عنوان مثال، هنگامی که فردی صحبت می کند، امواج صوتی حاصل در هوا به شکلی حرکت می کنند که ابزار تبدیل گفتار به متن می تواند آن را تشخیص دهد و به نمادهای حروف یا عدد تبدیل کند. این ویژگی به جای تایپ کردن روی صفحه کلید، به شما اجازه می دهد با صحبت کردن در میکروفون، دستور دهید یا اطلاعات را وارد کنید.

برای چه کارهای می توانید از تایپ صوتی استفاده کنید؟

امکان تایپ صوتی و فناوری تبدیل گفتار به متن می تواند کاربردهای بسیاری در زندگی برای افراد مختلف از هر قشری داشته باشد، از نوشتن یک یادداشت یا ایمیل گرفته تا مقالات دانشگاهی.

با تایپ صوتی نیازی به کیبورد نیست

تایپ کردن می تواند فرآیندی زمان بر باشد، به خصوص اگر با سندرم تونل کارپال (تنگی کانال مچ دست که در اثر فشار بر روی عصب مچ دست ایجاد می‌شود.) یا آسیب دیگری دست و پنجه نرم می کنید که مانع از تایپ صحیح برای مدت طولانی می شود. اگر با چنین مشکلاتی روبرو هستید، ابزار تبدیل گفتار به متن می تواند جایگزین موثری برای تایپ کردن باشد.

با استفاده از تبدیل گفتار به متن از تایپ کردن خسته نمی شوید

گاهی اوقات همه ما دوست داریم تسلیم شویم زیرا نمی توانیم آنچه را که می خواهیم بگوییم به اندازه کافی سریع تایپ کنیم! با ابزار تبدیل گفتار به متن، می‌توانید از تایپ صوتی استفاده کنید و افکار خود را با سرعت بسیار بیشتری بیان کنید، که باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما می‌شود.

ویژگی تبدیل گفتار به متن منجر به افزایش بهره وری خواهد شد

زمان با ارزش ترین چیزی است که ما داریم. با استفاده از فناوری تبدیل گفتار به متن، می توانید به راحتی و بدون اتلاف وقت، افکار خود را به متن تبدیل کنید.

نحوه استفاده از نرم افزار تبدیل گفتار به متن

در ادامه چند توصیه آورده شده که با رعایت کردن آنها می توانید در تایپ صوتی و استفاده از ابزار تبدیل گفتار به متن بهترین نتیجه را بگیرید.

واضح صحبت کنید

بسیار مهم است که هنگام استفاده از ابزار تبدیل گفتار به متن واضح صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر زمزمه می کنید، ممکن است فناوری تبدیل گفتار به متن نتواند آنچه را که می گویید به خوبی تشخیص دهد تا به عنوان یک کلمه ثبت شود.

شمرده تر صحبت کنید

اگر خیلی سریع صحبت می کنید، ممکن است فناوری تبدیل گفتار به متن نتواند به درستی آنچه را که می گویید متوجه شود. بنابراین همیشه بهتر است هنگام صحبت کردن، سرعت کلمات خود را کاهش دهید تا نتایج بهینه به دست آید.

طبیعی صحبت کنید

لحن شما باید طبیعی به نظر برسد. ایده این است که هنگام استفاده از ابزار تبدیل گفتار به متن احساس کنید دارید با شخص دیگری صحبت می کنید، بنابراین سعی کنید صدای خود را به یک لحن خاص تبدیل نکنید.

بدون حواس پرتی صحبت کنید

یک مکان آرام و بدون حواس پرتی تا حد امکان را انتخاب کنید. این امر باعث می شود که ابزار تبدیل گفتار به متن بتواند آنچه را که می گویید به درستی بشنود و اشتباهاتی که ممکن است به وجود بیاید ناشی از کلمات شما باشد و نه صداهای بیرونی.

فناوری تبدیل گفتار به متن ابزار مناسبی برای افرادی هستند که با تایپ کردن مشکل دارند. چه بخواهید یادداشت برداری کنید، یا افکار و ایده های خود را پیگیری کنید، ویژگی تایپ صوتی این ابزار می توانند زندگی را بسیار آسان تر کنند!