4 چالش بزرگی که امروزه حسابداران با آن روبرو هستند

اکثر کسب‌وکارها با برخی از چالش‌های حسابداری روبه‌رو هستند و اگر با هر یک از این چالش‌ها برخورد نادرست کنید، مثلاً کسر مالیات را از دست بدهید، داده‌هایتان را در برابر هکرها آسیب‌پذیر کنید، یا از نرم‌ افزار حسابداری مناسب استفاده نکنید،پول از دست خواهد داد و اگر کسب و کار شما در حال از دست دادن پول است، کسب و کار شما به سمت شکست پیش می رود.

با آموزش و انجام برخی کارهای مقدماتی، می توانید خطری که این چالش ها برای کسب و کار شما ایجاد می کند را به حداقل برسانید و مزیت رقابتی به دست آورید.

4 چالش بزرگ حسابداری امروزه

در این پست چهار چالش بزرگ حسابداری که امروزه مشاغل با آن روبرو هستند، همراه با اقداماتی که می توانید برای اطمینان از موفقیت کسب و کار خود در سال پیش رو انجام دهید، آورده شده است.

چالش بزرگ حسابداری

1. اجرای قوانین مالیاتی

در ادامه برخی از نکات مالیاتی و قانون مشاغل برای کسب و کار آورده شده است:

کسب و کارها مجاز هستند تا 100٪ از استهلاک دارایی های تجاری مانند وسایل نقلیه، رایانه ها و سایر تجهیزات را بلافاصله برای سه سال آینده کسر کنند.

بسیاری از مشاغل کوچک واجد شرایط استفاده از روش نقدی حسابداری هستند، که اغلب ساده تر و ارزان تر از حسابداری تعهدی است.

راه حل: مطمئن شوید که از نرم افزار حسابداری مناسب و به روزی استفاده می کنید تا عملیات سنگین حسابداری را برای شما انجام دهد.

2. اتوماسیون و هوش مصنوعی وظایف حسابداری سنتی تری را بر عهده می گیرند

نترسید، روبات‌ها نمی‌آیند تا شغل شما را بگیرند. اما هوش مصنوعی روز به روز در انجام وظایف پیچیده حسابداری مانند جمع آوری تراکنش ها و جمع آوری آنها در صورت های مالی و اظهارنامه های مالیاتی توانایی بیشتری پیدا می کند.

در واقع، گارتنر (Gartner,Inc،یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره فناوری مستقر در استمفورد،کانکتیکات است که تحقیقاتی را در مورد فناوری انجام می دهد و این تحقیقات را هم از طریق مشاور خصوصی و هم از طریق برنامه های اجرایی و کنفرانس ها به اشتراک می گذارد.) تخمین می‌زند که با پیاده‌سازی اتوماسیون فرآیند روباتیک، یک تیم حسابداری 40 نفره می‌تواند تا 25000 ساعت در کار مجدد قابل اجتناب در سال صرفه‌جویی کند و زمان را برای کارهای با ارزش بالاتر مانند تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی آزاد کند و در عین حال باعث افزایش تعامل و کاهش جابجایی کارکنان شود.

از یک طرف، این یک خبر خوب است: اتوماسیون می تواند کارهای خسته کننده را از لیست کارهای سنگین شما حذف کند. از طرف دیگر، باید بدانید که آینده شغلی شما چه خواهد شد؟

 راه حل: اتوماسیون را به عهده گرفتن وظایف تکرارپذیر (مانند حقوق و دستمزد، تهیه فرم مالیات) به عنوان فرصتی برای رشد در نظر بگیرید تا چالش.

انسان ها همچنان باید کارهای انجام شده توسط اتوماسیون را دوباره بررسی کنند و بهترین متخصصان حسابداری با تبدیل شدن به نقش مشاوره ای بیشتر، خود را ارزشمند می کنند و به کسب و کار خود کمک می کنند تا فناوری جدید اتوماسیون حسابداری را به درستی پیاده سازی کنند زیرا این فناوری پیشرفته تر و پیچیده تر می شود

اتوماسیون حسابداری اینجاست تا به شما کمک کند کار خود را با کارایی بیشتری انجام دهید. در مورد تمام راه هایی که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند فکر کنید تا بتوانید به جای آن بر روی کارهای غیر تکراری و استراتژیک مانند برنامه ریزی و تحلیل مالی یا مدیریت ریسک مالی تمرکز کنید.

چالش های حسابداری

3. حسابداران باید مهارت های خود را متنوع کنند

بله، فناوری نیاز به مهارت‌های حسابداری سنتی و مبتنی بر قوانین را کاهش می‌دهد و تقاضا برای تحلیل و استراتژی مالی را افزایش می‌دهد. اما شما نمی توانید یک روز از رختخواب بیرون بیایید و شروع به ارائه مشاوره مالی به مشتریان خود کنید.

مگر اینکه تحصیلات اکادمیک در رشته های پیش بینی مالی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی داشته باشید. باید از برخی ابزارهای تحلیلی قدرتمند برای کمک به ارائه اطلاعات مفید استفاده کنید.

 راه حل: تا حد امکان با ویژگی های پیشرفته - مانند پیش بینی و تجزیه و تحلیل - ارائه شده توسط نرم افزار حسابداری خود آشنا شوید تا برای تفسیر و ترجمه داده های عمیق فزاینده ای که ارائه می دهد به توصیه های عملی مجهزتر شوید.

4. امنیت سایبری در حال تبدیل شدن به یک اولویت بزرگتر است

گارتنر تخمین می زند که هزینه های امنیت اطلاعات در سال آینده از 124 میلیارد دلار در سراسر جهان فراتر خواهد رفت.

اطلاعات حسابداری (به عنوان مثال، اطلاعات کارت اعتباری، شماره حساب های بانکی، رمزهای عبور) یک هدف ویژه برای هکرها است زیرا می تواند ارزش بالایی داشته باشد.

به عنوان مدیر یک کسب و کار یا یک حسابدار حرفه ای، مسئولیت شما برای محافظت از داده های خود فراتر از دیوارهای داده های شرکت شما است. این شامل داده های همه مخاطبین در سیستم شما، از جمله مشتریان، کارمندان، و ارائه دهندگان خدمات است.

 حسابداران

راه حل

 توصیه می کنیم که متخصصان حسابداری از دستورالعمل های زیر پیروی کنند تا داده ها را تا حد امکان ایمن نگه دارند:

همیشه به محض دریافت اعلان به روز رسانی نرم افزار حسابداری بلافاصله این کار را انجام دهید و نرم افزار حسابداری خود را به روز کنید. (این به روز رسانی ها معمولاً علاوه بر افزودن ویژگی ها، آسیب پذیری های امنیتی را اصلاح می کنند).

دسترسی کاربر برای داده ها و سیستم های خاص را فقط به افرادی که مجاز هستند محدود کنید.

داده هایی را که دیگر به آن نیاز ندارید (مانند اظهارنامه مالیاتی پنج سال پیش یا اطلاعات مالی مشتری که دیگر با آن کار نمی کنید) حذف کنید.

همه چیز را به حافظه ابری منتقل کنید. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما به گفته گارتنر، فضای ابری در حال حاضر به طور قابل توجهی امن تر از مراکز داده سنتی است.

بزرگترین چالش هایی که شما به عنوان یک حرفه ای حسابداری با آن روبرو بوده اید چیست؟

هوش مصنوعی و امنیت سایبری همواره در ذهن متخصصان حسابداری خواهد بود، اما چالش‌های قدیمی مانند ساعات طولانی و قوانین مالیاتی در حال تغییر دائمی نیز از بین نمی‌روند.

اگر بدانید که قبل از تبدیل شدن به یک مشکل با چه چیزی روبرو هستید، در صورت وقوع، شروع به پاسخگویی خواهید کرد.