نرم افزار حسابداری تحت وب | ویژگی ها و کاربردها

با نرم افزار حسابداری کاربردی می توانید کسب و کارتان را حرفه ای تر مدیریت نمایید. در واقع با بکار گیری نرم‌‌افزار حسابداری می‌توانید اسناد حسابداری و گزارشات مالی شرکت خود را دسته بندی و بایگانی کنید. نرم افزار های حسابداری عمدتا فعالیت هایی مانند گزارش‌گیری، صدور فاکتور و ثبت صورت‌حساب‌ها‌ را اتوماتیک انجام می دهند. بدین ترتیب با استفاده از چنین سیستم هایی، تصویر روشنی از وضعیت مالی و سود و زیان شرکتتان خواهید داشت. همچنین عواملی مانند تنظیم اظهارنامه ‌های مالیاتی، کنترل سررسید قراردادها و تشکیل پروندۀ معاملات به آسان ترین شکل ممکن توسط فرم‌های درون نرم‌افزار حسابداری صورت می گیرند. در ادامه ی این پست به کاربرد ها و ویژگی های نرم افزار حسابداری می پردازیم.

کاربرد نرم افزارهای حسابداری

کسب و کارها و صنایع مختلف از گذشته تا به امروزکنون برای محاسبات درآمد ها و هزینه های خود از روش های متعددی استفاده کردند. تصویب قوانین مالی و مالیاتی در کنار گسترده‌ شدن سطح عملیات مشاغل؛ باعث شد تا مدیران کسب و کار از نرم افزار های حسابداری برای کنترل دقیق امور مالی خود استفاده کنند. نرم‌افزار حسابداری یا مالی در واقع  یک راهکار سیستماتیک می باشد که براساس مفاهیم حسابداری پیاده سازی شده است و به عنوان یک دستیار مالی فرآیند های حسابداری را آسان تر می کند.کارکرد این نرم افزارها به این شکل است که از یک طرف اطلاعات خام را دریافت کرده تا روی آنها پردازش‌های مورد نیاز را انجام ‌دهند و از سویی دیگر خروجی‌های مورد نیاز مدیران را در قالب گزارش‌های مالی ارائه می‌‌دهند.

تاثیرات نرم افزار حسابداری در شرکت ها

همانطور که می دانید نرم افزار حسابداری با ارائه داده هایی درباره درآمدها، هزینه‌ها و تحلیل فرایندهای مالی به مدیران کسب و کار کمک می کنند. هر مقداراین اطلاعات دقیق‌تر باشند مدیران مسیر هموارتری طی خواهند کرد و اگر این داده ها غلط باشند، موجب دورشدن اهداف می شود. در ادامه به تاثیراتی که نرم افزار حسابداری در شرکت ها ایجاد می کند می پردازیم.

ویژگی های نرم افزار حسابداری

افزایش بهره‌وری و تمرکز کاری

 با استفاده از نرم افزار حسابداری ،بهره‌وری کار و کاسبی خود را افزایش می یابد زیرا چنین سیستم های حسابداری مدیریت کارهای مالی را بهبود می بخشد و علاوه این داده های مورد نیاز در مکانی امن جمع‌آوری می‌شوند. در نتیجه زمان بیشتری برای کارهای دیگر خواهید داشت.

سیستماتیک بودن امور حسابداری

سیستماتیک بودن فرآیند های مالی، حسابداری را آسان می کند زیرا سیستم برای شما محاسبات را انجام داده و اطلاعات را جمع آوری می‌کند، فاکتور صادر کرده و… در نهایت شما را از عذاب محاسبه دستی نجات می‌دهد و بدین ترتیب زمان شما را برای خلاقیت و توسعه کسب و کارتان خالی می کند.

تاریخچه مالی

با درج و ثبت مبادلات مالی در نرم‌افزار حسابداری می‌توانید در هر زمان به جزئیات مالی سازمانتان دسترسی داشته باشید و با تجزیه و تحلیل کرده ، برنامه ریزی کنید و هوشمندانه برای آینده تصمیم‌گیری کنید. علاوه براین دیگر نگران از بین رفتن یا گم شدن اطلاعات مالی خود نخواهید بود

ویژگی های نرم افزار حسابداری مناسب چیست؟

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که همه ی نرم افزارهای حسابداری از ویژگی ها و عملکرد یکسانی بهره می برند، شاید این طرز تفکر در مورد ویژگی هایی مانند ارائه بدهی های حساب، حساب های قابل پرداخت، اسناد عمومی، صورتحساب درست باشد،  اما با این حال امکانات دیگری مانند گزارش هایی تحلیلی ،رابط کاربری و ... متفاوت می باشد. برخی از این ویژگی ها می توانند ضروری باشند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

گزارشات تحلیلی

جمع آوری و تحلیل اطلاعات مالی یکی از چالش های بزرگ حسابداری می باشد. به همین منظور هر نرم افزار که استفاده می کنید باید ویژگی دریافت گزارشات مالی را داشته باشد. علاوه بر کمک به پرسنل جهت دستیابی به فعالیت های مالی ، تابع گزارش و تجزیه و تحلیل به سازمان ها کمک می کند تا با مقررات صنعتی و دولتی مطابقت داشته باشند.

 رابط کاربری جذاب و حرفه ای

رابط کاربری یکی از مهم ترین ویژگی های هر نرم افزار حسابداری می باشد، زیرا اگر رابط کاربری سیستم برایتان جذاب نباشد شاید بعد از مدت کمی کارکردن با آن نرم افزار، آن را کنار بگذارید.در کنار رابط کاربری جذاب، حرفه ای بودن و آسانی نحوه کارکردن با نرم افزار مورد بسیار مهمی است. به طور مثال شما نباید برای انتخاب فرآیند ساده، زمان زیادی را صرف کنید و علاوه براین گزینه‌هایی به صورت دوره ای استفاده می شوند، همیشه باید به سریعترین نحو ممکن در دسترس باشند.

 اتصال به اینترنت

با پیشرفت علم و تکنولوژی، اتصال نرم افزار حسابداری به اینترنت امری ضروری می باشد. به همین منظور اطمینان حاصل کنید که نرم افزار حسابداری که انتخاب می کنید قابلیت ارسال و دریافت اسناد دیجیتال و اداره صندوق های الکترونیکی را دارا باشد.

قابلیت اتصال به نرم افزار های دیگر

اطلاعات وارد شده به نرم افزار حسابداری خود را می توان برای برنامه های کاربردی مختلف مانند کسب و کار در منابع انسانی، فروش، حمل و نقل و بخش های مهم دیگر استفاده نمود.در بعضی شرایط ممکن است بخواهید برنامه حسابداری خود را برای استخراج داده های مالی از نرم افزاری دیگر استفاده کنید. به همین منظور قبل خرید آن، از اینکه آیا نرم افزار حسابداری مدنظر به سیستم های دیگر وصل می شود، مطمعن شوید

 امنیت سیستم حسابداری

اگر اطلاعات حسابداری از بین رفته یا دستکاری شده باشند، زمان، پول، اطلاعات فروش یا سود های شرکتتان را از دست می دهید و اگر خسارت به اندازه کافی بزرگ باشد، شرکت شما منحل خواهد شد. هر فروشنده ای باید قادر باشد به شما در مورد ویژگی های امنیتی ساخته شده در  نرم افزار خود بپردازد و همچنین این که چگونه محصول آنها می تواند با محافظت در محل خود (مانند فن آوری ضد تروجان و فایروال های شبکه) متصل شود. امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری می باشد بنابراین در انتخاب خود دقت کنید.

نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری داده سامان سپهر

مدیران شرکت های کوچک و بزرگ همواره به دنبال نرم افزاری همه چیز تمام برای مدیریت امور مالی سازمان خود می باشند. نرم افزار حسابداری داده سامان سپهر، امکان مدیریت یکپارچه و جزئی ترین امور مالی سازمان را در اختیار مدیران می گذارد. علاوه براین کاربری آسان و درعین حال حرفه ای این سیستم حسابداری موجب تسریع انجام امور حسابداری و افزایش دقت مدیران می شود. درواقع نرم افزار حسابداری داده سامان سپهر به نوعی همراه وفادار مدیران در سازمان های داخلی می باشد. امکانات نرم افزار حسابداری داده سامان سپهر به ذکر زیر می باشد:

  • یکپارچگی تمام ماژول‌ های حسابداری
  • صدور خودکار اسناد حسابداری
  • استقرار و پشتیانی از مشتریان
  • استفاده همزمان چند کاربر از سیستم
  •  رابط کاربری آسان و حرفه ای
  • امنیت بالا
  • تعریف محدودیت دسترسی برای کابران
  • اتصال به سامانه مودیان مالیاتی
  • دریافت گزارش های تحلیلی