بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه

تقریباً همه ‌ی ما با اهمیت داشتن برنامه ریزی در زندگی و انجام کارهای روزانه آشنا هستیم. اما با این حال، بسیاری از ما همچنان نمی توانیم امور خود را به به درستی برنامه‌ ریزی و روز خود را به بهترین شکل مدیریت کنیم. به طور معمول، نداشتن برنامه ریزی دقیق از ساعت‌ها ی اولیه صبح می ‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر روی کل روز ما داشته باشد و عملاً باعث کاهش بهره‌وری ما می ‌شود. اکثر افراد عادت دارند که که کارهای خود را به صورت ماهانه یا فصلی برنامه ‌ریزی کنند. اما حتی با وجود  چنین برنامه‌ریزی، ممکن است در برخی از کارها با مشکلاتی مواجه شوند. با این حال، داشتن برنامه و هدف بهتر از بی ‌هدفی و سر در گمی  است. زمانی که روزها ی خود را بدون هدف و انگیزه دنبال می‌کنیم، زندگی را پوچ و بی ‌معنا می‌ یابیم و هیچ احساس رضایتی از زندگی نخواهیم داشت. در ادامه ی این پست به نکاتی در خصوص مدیریت کارها و وظایف می پردازیم و در نهایت با بهترین نرم افزار مدیریت وظایف آشنا می شویم.

مدیریت کارها

مدیریت کارهای روزانه از کجا شروع می شود؟

مدیریت کارهای روزانه برای افرادی که وقت کمی در اختیار دارند و آرزو دارند روز بیشتر از 24 ساعت داشته باشند، بسیار حیاتی است. این اقدام می‌تواند برای آنها بسیار مفید و مهم باشد. مدیریت کارها از نگاه اول، ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در صورتی که به آن عادت کنید و روند درستی را پیش ببرید بسیار ساده می باشد. مدیریت کارها هیچ‌ گاه به اندازه‌ای سخت نیست که شما را خسته کند. فراموش نکنید که نیازی به تهیه یک لیست بلند از کارهای طاقت ‌فرسا برای خودتان نیست. به هیچ عنوان! بهترین راه برای شروع  مدیریت کارهای روزانه، آغاز از گام‌های ساده و کوچک می باشد.

 مدیریت کارهای روزانه حول اهدافتان

پرورش عادت مدیریت کارهای روزانه مسأله ‌ای کاملا متفاوت می باشد؛ در وحله اول باید به شکلی کارهایتان را مدیریت کنید که به اهدافتان برسید. از زمان برنامه ‌ریزی روزانه‌ تان بهره ببرید تا اطمینان حاصل شود که وظایف روزمره ‌تان با اهداف بلند مدت ‌تان هماهنگ هستند. در ادامه چند مرحله برای اطمینان از این هماهنگی را ذکر شده است:

تبدیل اهداف بزرگ به کوچک

اهداف خود را به وظایف روزانه تقسیم کنید. به عنوان مثال، نمی‌توانید "به اندام خوب رسیدن" را به فهرست کارهای روزانه‌ تان اضافه کنید. اما می‌ توانید کارهایی مانند "۳۰ دقیقه زمان برای تمرین روزانه" یا "پیاده ‌روی شبانه" را به لیست کارهای روزانه خود اضافه کنید. زمانی که قصد مدیریت کارهایتان را دارید، اهداف شخصی و حرفه‌ای خود را مرور کنید و کارهایی را به برنامه خود اضافه کنید که هم به اهداف شخصی و هم به اهداف حرفه‌ای شما نزدیک هستند.

در نظر گرفتن کل هفته برای برنامه ریزی

 فرآیند مدیریت و برنامه ریزی کارهای خود را با در نظر گرفتن کل هفته آغاز کنید. احتمالاً در طول هفته اهداف متعددی دارید که در کنار مجموعه‌ای از وظایف و کارهای روزانه، می خواهید به آنها نیز دست پیدا کنید.بنابراین می توانید در کنار اهداف روزانه و کوتاه مدت خود، موارد دیگری را نیز در برنامه خود قرار دهید. به طور مثال ممکن است در بعضی هفته ها است بخواهید دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه ‌ها فعالیت های ورزشی انجام دهید. در برخی از روزها، ممکن است بخواهید وظایف کاریتان را انجام دهید و فقط بر روی کارهای مربوط اهداف شغلی خاص تمرکز کنید. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید کارهای مربوط به اهداف شخصی را در پایان هفته انجام دهید.بنابراین پنجشنبه عصر یا جمعه صبح را برای برنامه ریزی هفته پیش رو کنار بگذارید تا بدانید در چه روزهایی روی کدام اهداف تمرکز خواهید داشت.

کارهای مهم تر و سخت را اول انجام دهید

این روش از شما می‌خواهد که یک کار مهم برای روز را شناسایی کنید و ابتدا آن را انجام دهید. این یک روش عالی برای انجام کارهایی است که باید فوری انجام شوند. اما گاهی اوقات کارهایی است که انجام آنها برای ما سخت است و دوست داریم از آنها دوری کنیم.این فعالیت می ‌تواند کاری باشد که به نظر برای ما بسیار بزرگ به نظر می‌رسد یا کاری که باعث زمان بر تر است. بنابراین قبل از اینکه فرصتی برای به تعویق انداختن آن داشته باشید، فوراً باید آن را انجام دهید. زمان برنامه ریزی برای کارهای روزانه خود، کاری که باید آن را اول از همه انجام دهید و دارای درجه اهمیت بالایی است، آن را در بالای لیست کارهای خود قرار دهید و زمانی را برای انجام آن تعیین کنید. سپس، سایر وظایف خود را لیست کنید.

نرم افزار مدیریت کارها و وظایف چیست؟

اگر درگیر یک پروژه یا مجموعه‌ای از وظایف هستید، نرم‌افزارهای مدیریتی به شما کمک خواهند کرد تا تصمیمات بهتری بگیرید. این نرم‌افزارها، به صورت کلی، برای ساده‌سازی و خودکارکردن فرآیندهای مدیریتی ایجاد شده‌اند و وظیفه اصلی آن‌ها کاهش پیچیدگی در پروژه‌ها و وظایف است. از طرف دیگر، بررسی عملکرد کارکنان برای تشویق یا تسهیل همکاری تیمی و گزارش‌گیری هم بخشی از توانایی نرم‌افزارهای مدیریتی است. راه‌حل‌ های نرم‌افزار مدیریتی بر یک سیستم زمان‌بندی قوی و مبتنی بر تقویم تکیه می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که منابع مناسب در زمان مناسب استفاده می‌شوند. این سیستم‌ها از زمان ‌بندی صحیح برای حفظ تمرکز تیم ‌های داخلی و دورکار استفاده می‌کنند، تا همه بخش‌های پروژه کاملا هماهنگ باشند و سرعت رسیدن به اهداف افزایش یابد. علاوه براین با بکارگیری چنین نرم افزارهایی می توانید امور روزانه و وظایف پرسنل را مشخص نمایید.

برنامه ریزی

نرم افزار مدیریت وظایف تسکینو

همه ‌ی ما در مدیریت امور روزانه به دنبال دستیابی به اهداف مشخص در یک دوره‌ی زمانی خاص هستیم. اینجاست که نیاز به یک رویکرد حرفه‌ای و کارآمد در مدیریت کارها و وظایف احساس می‌شود. نرم افزار مدیریت کارهای روزانه تسکینو به شما کمک می‌کند تا با استفاده از دانش، مهارت‌ها، و ابزارهای مناسب، فرآیند برنامه‌ریزی و  مدیریت کارهایتان را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید. این رویکرد شامل مراحل آغازین، برنامه‌ریزی، تخصیص کارها،  پیگیری وظایف و ارزیابی عملکرد نهایی است که همگی به ترتیب مشخصی انجام می‌شوند. با نرم افزار مدیریتی تسکینو، به ‌سادگی به اهدافتان دست پیدا کنید و کارهای روزانه خود را به ثمر برسانید. ویژگی های نرم افزار مدیریت وظایف تسکینو شامل موارد زیر می باشد.

داشبورد مدیریتی

داشبورد مدیریتی ما با نمودارهای تحلیلی متنوع و منحصر به فرد، یک ابزار قدرتمند برای مدیریت کامل سازمان شماست. این داشبورد قابلیت ثبت واحدهای سازمان، شغل‌ها، پست‌ها و حتی کارکنان شما را بر اساس چارت سازمانی فراهم می‌کند، که به شما امکان می‌دهد تا سازمان خود را به بهترین شکل سازماندهی کنید. همچنین، این داشبورد به شما امکان می‌دهد تا گزارش‌های دقیق و جامعی را در هر سطح سازمانی، به صورت جدول و نمودار مشاهده کنید و اقدامات لازم را برای بهبود عملکرد انجام دهید.

ارجاع کارها

با امکان ارجاع کارها در سطوح مختلف سازمان، شما می‌توانید وظایف را به منظور بهره‌وری بیشتر و توزیع بهینه‌ تر، به افراد مختلف ارجاع دهید. همچنین، قابلیت ارجاع یک کار به چند نفر با زمانبندی‌ های متفاوت، امکان مدیریت کارهای پیچیده را فراهم می‌کند.

مشاهده درصد پیشرفت وظایف

با مشاهده درصد پیشرفت کار در هر لحظه و ثبت پیگیری برای کارهای انجام شده، اطمینان حاصل می‌شود که همه مسائل به موقع و با دقت انجام می‌شوند. همچنین، امکان مشاهده جزئیات کار و پیگیری های انجام شده در آن، به شما کمک می‌کند تا به راحتی کارها را مدیریت کنید و کنترل کاملی بر آنها داشته باشید.