معرفی بهترین ابزار های مدیریت تیم و پروژه برای یک مدیر موفق

ارتباطات مناسب در حوزه کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین اگر سازمان شما نتواند نظارت دقیقی بر فعالیت های پرسنل و پروژه های سازمانی داشته باشد، در بازه زمانی خیلی کوتاه کیفیت خدمات خود را از دست می دهد. بنابراین بدون برنامه ریزی کل تلاش های شما در مسیر دستیابی به موفقیت بی نتیجه میماند.  با این وضوح یکی از عواملی موثری که کارایی و بازدهی سازمان را افزایش می دهند، به کارگیری ابزار هایی برای برنامه ریزی،مدیریت پروژه و مدیریت تیم است زیرا با بکارگیری چنین ابزاری مدیران به طور موثر تری فرایند های کاری سازمان را مدیریت و ارزیابی می کنند . در ادامه این پست بهترین ابزار های برنامه ریزی، مدیریت تیم و کنترل پروژه را نقد و بررسی می کنیم.

بهترین ابزار های مدیریت تیم و پروژه

برای کنترل پروژه و مدیریت تیم های کاری سازمان خود به و ابزار های حرفه ای جهت مدیریت فرایند های کاری نیازمندید و از آن جایی که در حال حاضر دورکاری در بسیاری از سازمان ها رواج پیدا کرده و ابزار های برنامه ریزی نیز زیرساخت موثری برای برقراری ارتباط بین افراد تیم ایجاد کرده اند و انگار تمامی پرسنل زیر یک سقف مشغول به کار می باشند. اگر مدیر یا رهبر سازمانی هستید و به روش های کاغذی و منسوخ شده نمی توانید بر روی پروژه ها و اعضای تیمتان نظارت داشته باشید، با ما همراه باشید تا به بهترین ابزار های مدیریت پرسنل و کنترل پروژه بپردازیم

نرم افزار برنامه ریزی

نرم افزار تسکینو

مدیریت ارتباطات در فرآیند  مدیریت تیم و کنترل پروژه، روندی است که در انتقال داده های سازمانی به مدیران سازمان و تیم بسیار مؤثر است. نرم افزار مدیریت کارها و برنامه ریزی تسکینو در مدیریت ارتباطات شرکت به شما کمک کرده و با ایجاد شبکه ارتباطی داخل محیط کار و داخل پروژه های سازمان و علاوه براین با ثبت وظایف و فعالیت های روزانه مربوط به هر پروژه، با ارسال اس ام اس و نوتیفیکیشن به مدیران هر بخش، منابع انسانی پروژه را در جریان دقیق روند پیشرفت کارها قرار می­دهد. علاوه با تهیه نرم افزار تسکینو از اپلیکیشن مدیریت وظایف تسکینو نیز بهره مند می شوید و می توانید از هر مکانی بر روی پروژه و نحوه کارکرد پرسنل خود نظارت داشته باشید. نکته مثبتی که این نرم افزار را با ابزار هایی که در ادامه معرفی می شود جدا می سازد رابط کاربری حرفه ای و فارسی زبان آن است.با نرم افزار تسکینو می توانید پروژه های کاری سازمان را ثبت کرده و برای تسریع کار هر بخش را به فردی ارجاع دهید، برای وظایف پرسنل خود سررسید تعیین کنید، پروژه ها و جلسات خود را ثبت کنید و جزئی ترین توضیحات را نیز ثبت نمایید

scoro

Scoro یک اپلیکیشن مناسب برای نظارت و مدیریت تیم می باشد که به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا به صورت موثر تری بر پروژه ها و اعضای تیم نظارت داشته باشند اما از آن جایی که این اپلیکیشن برای شرکت های کوچک با پرسنل کم طراحی شده است، گنجایش داده های سازمان های بزرگ را ندارد و بکار گیری آن برای چنین سازمان های ناکار آمد می باشد.یکی از بهترین خصوصیات این اپلیکیشن صفحه متمرکز آن است که با بکار گیری چنین قابلیتی اعضای تیم میتوانند انتقادات و پیشنهادات خود، اسناد و فایل ها، فاکتورها، هزینه های صرف شده برای پروژه، ملاقات ها و کنفرانس های زمانبندی شده و زمان صرف شدن برای انجام وظایف کاری خود را برنامه ریزی مدیریت نمایند. علاوه اپلیکیشن اسکورو رابط کاربری حرفه ای و در عین حال ساده ای داشته و برای هر بخش پنل مجزایی دارد که به راحتی میتوان از آن استفاده کرد.

کلیک آپ (ClickUp)

کلیک آپ یک نرم افزار حرفه برای مدیریت اعضای تیم و کنترل پروژه های سازمان می باشد. طراحی این نرم افزار به طور تخصصی برای سازمان های بزرگ صورت گرفته است. وضوح اگر شما پرسنل بسیار زیادی دارید، استفاده از کلیک آپ یکی از گزینه های مناسب خواهد بود. این نرم افزار علاوه بر پوشش دامنه وسیعی از پرسنل، امکان دسته بندی افراد و تیم های کاری را نیز دارد.در اکثر مواقع مدیران مایل به نظارت دائمی بر روی نحوه انجام گیری فعالیت تیم های سازمان هستند. نرم افزار کلیک آپ در این میان فکری برای چنین خواسته ای هم کرده است. به این شکل که شما به عنوان مدیر یک سازمان دسترسی یکپارچه به داده های مربوط به تمام تیم های کاری را دارید. علاوه بر این امکان ارسال گزارش های کاری از طریق این نرم افزار نیز به راحتی امکان پذیر است.

گوگل تسکس (Google Tasks)

بی شک هر نرم افزار یا افزونه ای که گوگل طراحی کرده باشد، بهترین تجربه را به افراد ارائه می دهد. این امر درباره نرم افزار گوگل تسکس نیز صدق می کند. اصلی ترین هدف گوگل از طراحی این نرم افزار ایجاد ارتباط میان پرسنل در هر مکان، بدون توجه به محدودیت های زمانی و مکانی می باشد. به این ترتیب اگر شما پرسنلی با فاصله بسیار زیادی دارید، استفاده از گوگل تسکس گزینه ای مناسب برای حفظ ارتباط کاری میان آن ها خواد بود. مهم ترین خصوصیت نرم افزار مدیریت پرسنل و کنترل پروژه گوگل تسکس هماهنگی بالای آن با دیگر نرم افزار گوگل است. بنا به همین دلیل شرکت های بسیار زیادی به دنبال چنین نرم افزار حرفه ای  می باشد. اگر مایل به تجربه ای منحصر به فرد در مدیریت و ارزیابی پرسنل و کارهای خودتان می باشید، نرم افزار گوکل تسکس را هرگز فراموش نکنید!  این نرم افزار به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی وضعیت سازمان و پیگیری و مدیریت وظایفتان با دقت بسیار بالا می دهد. بسیاری از سازمان ها وقتی نوبت به انتخاب یک نرم افزار برای مدیریت فرایند های شرکت خود می رسد، همیشه دغدغه قیمت آن نرم افزار را دارند. در واقع نرم افزار کنترل پروژه گوگل تسکس رایگان می باشد و با این حساب شما بدون نیاز به پرداخت هزینه ای امکان بهره مندی از ویژگی های این نرم افزار کاربردی را خواهید داشت. البته در صورت تمایل برای بهره گیری از خدمات بیشتر این نرم افزار باید اغدام به خرید اشتراک ماهانه کنید، اما به احتمال زیاد نیازهای سازمان شما با نسخه عادی آن نیز به رفع خواد شد.

آسانا (Asana)

نرم افزار آسانا عملکرد بسیار خوبی در زمینه رهگیری کارهای روزمره پرسنل و کمک به آنها برای پیگیری برنامه های روزانه شان دارد. بسیاری از پرسنل در فرآیند دورکاری به طور مداوم از وظایفی کاری خود عقب می مانند و در نهایت نمی توانند کارهایشان را راس ساعت مشخص شده به اتمام برسانند. این تاخیر پیش آمده نه تنها به دلیل حضور در خانه و عوامل مختلف حواس پرتی، بلکه به خاطر دوری از محل کار نیز می باشد اما نرم افزار آسانا با فیلد های برنامه ریزی و رابط کاربری بسیار آسان خود حواس پرتی را به طور کلی از بین برده است. یکی از امکانات کاربردی آسانا امکان شخصی سازی هر بخش براساس سلیقه و نیازهای هر کاربر است. بدین ترتیب شما امکان کسب تجربه ای لذت بخش از بکارگیری آسانا در سازمان خود را خواهید داشت. پشتیبانی این نرم افزار از انواع فرمت ها مانند متن، صوت و ویدئو نیز کار ارتباط میان پرسنل با یکدیگر را ساده و آسان تر از از هر زمانی کرده است. 

 سخن آخر

هرکدام از ابزار هایی که در این پست معرفی شده است جزو بهترین ابزار های مدیریت تیم و کنترل پروژه هستند و برای انجام پروژه‌های مختلف،امکانات گوناگونی را ارائه می دهند. بنابراین با انتخاب بهترین ابزار برای مدیریت فرایند های کاری خود،تحول بزرگی در سازمان خود ایجاد خواهید کرد.