کاربرد موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب در مدیریت تیم فروش

موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب سیستمی است که توسط کارکنان از طریق تلفن همراه استفاده می شود. این سیستم توانایی خود را در کمک به تیم فروش در مدیریت کارآمد ساعات کاری بیشتر ثابت کرده است. تیم های فروش و بازاریابی از بخش های مهم شرکت هستند که به طور خاص نیاز به مدیریت زمان مناسب دارند. هر دقیقه ای تیم های بازاریابی و فروش صرف فعالیت های متفرقه می کنند می تواند صرف کار و فروش بهینه شود. مسئولیت مداخله مناسب بر عهده تیمHRD  (توسعه منابع انسانی) است. آنها موظفند همه کارمندان شرکت را زیر نظر داشته باشند.

البته این کار باعث می شود که تیم های فروش یا بازاریابی نتوانند به شیوه ای سریع و کارآمد حرکت کنند. راه حل این مشکل استفاده از موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب است.

مدیریت وظایف

موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب چیست؟

 موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب نوعی نرم افزار است که از طریق طیف وسیعی از دستگاه ها مانند گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها قابل استفاده است. تا زمانی که این اپلیکیشن به اینترنت متصل است، کارمندانی که از آن استفاده می کنند را می توان به طور کامل مدیریت کرد و مکان آنها را ردیابی کرد. برای استفاده از آن، کارمندان ابتدا باید برنامه را روی دستگاهی که از آن استفاده می کنند نصب کنند. علاوه بر این، کارمندان می توانند به سادگی حضور خود را از طریق برنامه ثبت کنند. مهم است بدانید که اپلیکیشن های حضور و غیاب آنلاین از ویژگی‌های مختلفی استفاده می‌کند. برخی از کاربران نیاز به پیوست کردن عکس ها دارند.

پس از انجام حضور و غیاب کارکنان در دستگاه های مربوطه خود، سیستم فعالیت را بلافاصله ثبت می کند و آن را برای تیم منابع انسانی ارسال می کند.

ویژگی های موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب آنلاین دارای چندین ویژگی مهم است. برخی از آنها به شرح زیر است:

1. ساعت ورود و خروج

این یک ویژگی برای ثبت ساعات ورودی و ساعات پایان کار است. این ویژگی باید در برنامه وجود داشته باشد، زیرا به شما کمک می کند بفهمید که آیا کارمندان به موقع شروع به کار می کنند یا دیر.

ردیابی حضور و غیاب

2.ردیاب زمان

ردیاب زمان قابلیتی برای ثبت و محاسبه ساعات کار کارمندان است. هنگامی که حضور خود را ثبت می کنند، سیستم شروع به شمارش می کند و زمانی که کارمندان ساعت خروج را ثبت می کنند، سیستم شمارش را متوقف می کند. علاوه بر این، این سیستم می تواند تعداد ساعات کار کارمندان را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه ثبت کند.

3. ردیاب GPS

ردیاب GPS می تواند به ردیابی مکان کارکنانی که با استفاده از تلفن همراه کار می کنند کمک کند. این ویژگی به طور کلی با استفاده از شبکه جهانی سیستم ناوبری ماهواره ای برای ارائه اطلاعات مکان و ردیابی حرکت کار می کند.

4. ثبت گزارش

برای تسهیل کار تیم منابع انسانی ، این موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب، گزارش هایی را نیز برای شما ارائه می کند. به طور کلی، گزارش های ارائه شده مربوط به ساعات حضور کارکنان، کل ساعات کار، الگوهای شیفت کارمندان و موارد دیگر خواهد بود.

مزایای موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب در مدیریت تیم فروش

برنامه حضور و غیاب تلفن همراه تا زمانی که دستگاه به اتصال اینترنت متصل باشد قابل دسترس است. این بدان معناست که تیم فروش می تواند در هر کجا که هستند،موقعیت مکانی خود را در اپلیکیشن ثبت کنند. این کار مطمئناً به نفع تیم فروش است زیرا مجبور نیستند زمان زیادی را برای به دفتر دفتر رفتن صرف کنند و می توانند بلافاصله با مشتریان تعامل کنند.

تیم منابع انسانی همچنان اطلاعات دقیق حضور و غیاب را به دست خواهد آورد. برنامه های کاربردی حضور و غیاب تلفن همراه به طور کلی یک پایگاه داده یکپارچه ارائه می دهند. بنابراین، برنامه می تواند به عنوان یک مکان که حاوی اطلاعات مختلفی در رابطه با کارمندان است، عمل کند که یکی از آنها ساعات حضور کارمندان است. بنابراین، تیم منابع انسانی همچنان می‌تواند نظم و انضباط کارکنان را زیر نظر داشته باشد.

2. نظارت بر محل تیم فروش را برای تیم منابع انسانی آسانتر کنید

همانطور که می دانیم، بخش فروش از یک مکان به مکان دیگر برای ملاقات با مشتریان در حال حرکت هستند. گاهی اوقات تیم منابع انسانی در نظارت بر موقعیت مکانی خود با مشکل مواجه می شود و از تیم فروش می خواهد که گزارش هایی در مورد مکان خود ارائه دهد. از طریق موبایل اپلیکیشن حضور و غیاب، دیگر نیازی به انجام این کار نیست زیرا به طور کلی برنامه های حضور و غیاب ویژگی ردیابی GPSرا برای کاربران خود ارائه می دهند.

3. پیگیری ساعات کاری تیم فروش را آسان تر کنید

برنامه حضور و غیاب تلفن همراه نه تنها برای حضور و غیاب برای کارمندان مفید است، همچنین ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که مدیریت کارمندانی را که از راه دور یا خارج از دفتر کار می کنند را برای تیم منابع انسانی آسان می کند.

4. بهبود مدیریت زمان

تیم فروش باید بتواند زمان کاری خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند تا بتواند در یک روز چندین مشتری بالقوه را ملاقات کند. برای بهبود مدیریت زمان خوب، تیم فروش باید بداند که ساعات کاری خود را چگونه می گذراند. این روش می تواند بینشی در مورد استفاده ناکارآمد از زمان ارائه دهد و تغییراتی را که منجبر به موفقیت تیم فروش خواهد شد ایجاد کند.

با موبایل اپلیکیشن مدیریت کارهایهای داده سامان به راحتی می توانید فعالیت ها و وظایف  خود را را به صورت روزانه ذخیره کنید. با این برنامه میتوانید وظایف مختلفی را به کارکنان خود ارجاع دهید و بر روی آن وظایف پیگیری ثبت کنید. کارکنان شما میتوانند با استفاده از GPS این اپلیکیشن مکان خود را ثبت کنند.