نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار ابری، یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته و نوآورانه است که در دهه‌های اخیر وارد دنیای تجارت شده و به شدت ارتقاء مفاهیم و عملکردهای مختلف را به همراه داشته است. یکی از زمینه‌های کلان که در این نوع نرم‌افزارها تأثیر گذار بوده، حوزۀ حسابداری است، که در هر شرکت یا سازمانی جایگاه مهمی دارد. نرم افزار های ابری شباهت بسیاری با نرم افزارهای تحت وب دارند ؛ با این حال شامل تفاوت هایی نیز می باشند. در این پست، قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد نرم افزارها ابری، همچنین کاربردهای نرم افزار حسابداری بپردازیم.

نرم افزار ابری چیست؟

نرم افزارهای بر پایۀ ابر، شامل نرم افزارهایی هستند که برخلاف نرم افزارهایی که نیاز به نصب و پردازش محلی دارند( نرم افزار های تحت ویندوز)، در سرورهای شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات ابری نصب می شوند. این نوع نرم افزارها بدون نیاز به نصب بر روی سیستم یا سرور محلی سازمان‌ها عمل می‌کنند و برای بهره‌مندی از آنها، تنها کافی است که به سرور شرکت ارائه‌دهنده متصل شوید. نرم افزارهای ابری به طور معمول از طریق اینترنت قابل دسترس هستند و برای نصب و نگهداری به نوعی خاص از سیستم‌های کامپیوتری محلی نیاز ندارند. نرم افزارهای ابری به کاربران این امکانات را ارائه می‌دهند تا بتوانند به‌صورت کارآمد و موثر از منابع محاسباتی و داده استفاده نمایند.تمامی اطلاعات مربوط به شرکت یا سازمان، از جمله داده‌های حسابداری و تراکنش‌های مالی، با بهره‌گیری از سیستم‌های ابری در فضای اینترنت با حداکثر ایمنی و با ساده‌ترین روش قابل ذخیره‌سازی هستند. بهره‌مندی از سیستم‌های ابری علاوه بر سهولت استفاده، مزایای فراوانی را فراهم می‌کند که در ادامه به آن می پردازیم.

نرم افزار ابری

نرم افزار حسابداری ابری و مزایای آن

یکی از حوزه‌های حیاتی هر شرکت یا سازمان، بدون شک، حسابداری آن است که تمامی اعمال مالی، سود و زیان، و تراکنش‌ها در این بخش به دقت ثبت می‌شوند. این اطلاعات باید با به درستی نگهداری و ثبت شوند تا برای تجزیه و تحلیل‌های آینده و گزارشگیری‌های سالانه و مالیاتی استفاده گردند. روش‌های جدید و مبتنی بر فناوری، به ویژه ذخیره‌سازی ابری یا اینترنتی، در این زمینه جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند و مزایای چشمگیری در مقایسه با روش‌های قدیمی دارند.

صرفه جویی در هزینه ها

هزینه‌ ی استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری ابری بسیار اقتصادی تر از نسخه های تحت ویندوز می باشند. به طور مثال، با بکارگیری نرم افزار حسابداری ابری، نیاز به تهیه سیستم‌های کامپیوتری پرهزینه با کارت گرافیک پیشرفته و هارد دیسک‌های پدر قدرت جهت پردازش و نگهداری اطلاعات نمی باشد. برای دستیابی و بهره‌مندی از این فضاهای ابری، تنها لازم است به اینترنت متصل شوید تا بتوانید امور مالی سازمان خود را مدیریت نمایید.

امنیت بالا

یکی از مشکلات اصلی صاحبان کسب و کار، حفظ و بهبود امنیت نگهداری از داده‌هاست. اگرچه در ابتدا، انتقال اطلاعات به فضای اینترنتی به نظر ممکن است خطرناک و ناامن باشد، اما نرم‌افزارهای ابری با بهره‌گیری از پیشرفت‌های حوزه امنیت، یکی از قدرتمندترین و ایمن‌ترین زیرساخت‌ها را برای نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهند. این امر به پرسنل سازمان اطمینان می‌دهند که اطلاعاتشان از لحاظ امنیتی حفاظت شده‌اند و دیگر نگران مشکلاتی مانند دزدیده شدن داده ها نخواهند بود.

یکپارچه و دقیق بودن اطلاعات

تمامی اطلاعات مالی از قسمت‌های گوناگون مانند دفتر کل، بخش فروش و پخش، تا حوزه تدارکات، در یک هماهنگی کامل قرار دارند. در نرم‌افزارهای ابری، تمامی اسناد مربوط به حسابداری و حسابرسی با دقت بسیار بالا ثبت و ذخیره می‌شوند. این سیستم‌ها به شکلی دقیق اطلاعات مالی را اداره کرده و همچنین اطلاعات مالیاتی را جهت نگهداری و تهیۀ گزارش‌های مالی به شیوۀ بهینه و مؤثری ثبت می‌نمایند.

نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری داده سامان سپهر

نرم افزار حسابداری ابری داده سامان سپهر با افتخار به عنوان یکی از بهترین و نوآورانه ‌ترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی شناخته می‌شود. این نرم افزار با ارائه یک پلتفرم جامع حسابداری ابری، به کاربران امکان استفاده از ویژگی‌های پیشرفته ای چون مدیریت موجودی با استفاده از کدینگ حسابداری دلخواه را فراهم می‌کند. این نرم افزار برای مشاغل کوچک و بزرگ که به دنبال راه‌حل‌های گسترده حسابداری هستند، کمک بسزایی می کند.از ویژگی‌های برجسته این نرم افزار می‌توان به مدیریت هوشمندانه موجودی اشاره کرد که به کسب و کارها کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند و موجودی خود را به بهترین نحو مدیریت کنند. نرم افزار حسابداری داده سامان با تمرکز بر ارائه راه حل‌های ایرانی و توانمند در زمینه حسابداری، انعطاف پذیری و کارایی را با یکدیگر ترکیب کرده است. این نرم افزار تاکنون نقش بسزایی در سهولت و بهینه‌سازی فرآیندهای حسابداری کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایفا نموده و به عنوان یک ابزار جامع و ایمن برای مدیریت اطلاعات مالی در دسته‌های مختلف شناخته شده است. مزایای نرم افزار حسابداری ابری داده سامان سپهر به ذکر زیر می باشد:

  • تعیین سطوح و ساختار اختصاصی حساب‌ها توسط کاربران در فرآیند راه‌اندازی سیستم
  • استفاده از کدینگ حساب‌ها به صورت پیوسته و گسسته (آزاد) در سطوح دلخواه
  • معرفی کاربران با قابلیت تعیین سطح دسترسی به حساب‌ها و اسناد
  • معرفی انواع سند و توضیحات الگویی برای ردیف‌های سند
  • معرفی پروژه‌ها و استفاده از آنها در اسناد و گزارشات مرتبط
  • ثبت اسناد به شکل یادداشت، موقت، بررسی‌شده و قطعی
  • امکان کپی و جابجایی اسناد و موارد مرتبط در یک یا چند سند
  • توانایی جمع‌آوری سند‌های یک روز در یک سند (تجمیع چند سند)
  • تفکیک چند شرکت در یک سیستم حسابداری در محیط سند حسابداری و همه عملیات سیستم
  • جذب گزارشات حساب بانک و خودکار صدور سند
  • ثبت قراردادها و خودکار صدور صورتحساب فروش
  • بررسی مغایرت‌های بانکی جهت مقایسه حساب‌های بانکی و سیستم حسابداری