چرا کسب و کار شما باید از سیستم مدیریت انبار استفاده کند؟

سیستم مدیریت انبار نوعی نرم افزار است که سازمان ها به طور گسترده از آن برای مدیریت و کنترل عملیات انبار از زمانی که کالاها یا مواد وارد انبار می شوند تا زمانی که خارج می شوند، استفاده می کنند. به طور اساسی، سیستم مدیریت انبار به بهینه سازی تمام عملیات انبار شما کمک می کند.سیستم مدیریت انبار برای کسب و کارها بسیار مهم است زیرا تمام موارد موجود در انبار شما را ردیابی می کند و همچنین راهکار هایی برای ساده کردن نحوه انتخاب محصولات و بسته بندی سفارشات توسط کارگران ایجاد می کند. این مکان را به شما می دهد تا کالاهایی را که وارد انبار می شوند و در قفسه ها و مکان های مختلف بسته بندی می شوند را در زمانی که برای تحویل سفارش از انبار خارج می شوند،ردیابی کنید.سیستم مدیریت انبار همچنین موجودی سازمان را در هر زمان و مکان، چه در یک مرکز یا در حال حمل و نقل، ثبت می کند.در ادامه به مزایای سیستم های مدیریت انبار خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت انبار

سیستم مدیریت انبار می تواند به سرعت بخشیدن انجام سفارش شما کمک کند و محصولاتی را که به فروش رفته اند را به راحتی پیگیری کند. همچنین می‌توانید مواد خام را هنگام ورود ردیابی کنید و مطمئن شوید که در مکان مناسب برای انبار کردن و تولید قرار دارند.

کنترل موجودی لحظه ای

داده های سیستم مدیریت انبار، اطلاعات موجودی را هر زمان که کارگران به آن نیاز داشته باشند، می دهد. سیستم مدیریت انبار می‌تواند با خواندن کد سریال، و هر کالا را از زمان ورود به انبار ردیابی کند. این امر به نوبه خود، روند تحویل خروجی را سرعت می بخشد. شمارش لحظه ای سیستم مدیریت انبار به شرکت این امکان را می دهد که از سرشماری سالانه و تهیه آمار فیزیکی کالا و داده هایی را در مورد مقدار محصول در هر مکان ارائه می دهد.

کاهش هزینه عملیات انبار

یکی از مهمترین مزایای سیستم مدیریت انبار و کنترل موجودی این است که هزینه های عملیاتی را تا حد زیادی کاهش ارائه میدهد. به تعیین موثرترین استفاده از فضا و نیروی کار کمک می کند و در نتیجه ضایعات کاهش می یابد. یک سیستم مدیریت انبار سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا محل نگهداری محصولات، مواد و تجهیزات خاص را برای بهینه‌سازی جریان انبار مشخص کنند.سیستم مدیریت انبار دید بهتری از موجودی را فراهم می کند. و این امر هزینه های تهیه موجودی را برای کسب و کارها به صفر می رساند. سیستم مدیریت انبار همچنین می‌تواند ضایعات را با اجرای قانون اول ورود، اول خروج کاهش دهد .

مدیریت دقیق صورتحساب

راهکار های مدیریت انبار با ابزارهای مدیریت صورتحساب یکپارچه داخلی یا شخص ثالث برای ارائه این قابلیت ارائه می شوند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد از صورت‌حساب مبتنی بر فعالیت برای ردیابی تمام فعالیت‌های مرتبط با تامین‌کننده و ایجاد هزینه‌های مناسب استفاده کنید.علاوه براین، نرم‌افزار مدیریت انبار ممکن است پرداخت‌های کارت اعتباری را پردازش کرده و به پلتفرم‌های اصلی تجارت الکترونیک متصل شود.

پیش بینی نیازهای انبار

با کمک سیستم مدیریت انبار، شرکت می تواند بینشی در مورد تقاضای آینده پیدا کند. از آنجایی که سیستم مدیریت انبار کنترل موجودی بهتری را فراهم می کند، پیش بینی تقاضای شرکت می تواند دقیق تر شود.سیستم مدیریت انبار می‌تواند داده‌های مربوط به حرکت خروجی و ورودی فعلی مواد و روندهای تاریخی را برای پیش‌بینی جمع‌آوری کند. هنگامی که انبار اطلاعات دقیقی در مورد پیش بینی تقاضا دارد، کارکنان انبار می توانند سطح موجودی بهینه را حفظ کنند.

بهینه سازی و بروزرسانی مستمر

سیستم های مدیریت انبار امکان بهینه سازی و پیشرفت مستمر را در یک سازمان فراهم می کند. فروشندگان نرم افزار مدیریت انبار ویژگی های جدید را به طور مکرر معرفی می کنند تا بهترین شیوه های فعلی صنعت را منعکس کنند. این امر به سازمان ها اجازه می دهد تا از آخرین پیشرفت ها مطلع باشند و آنها را قادر می سازد تا به طور مستمر فرآیندهای خود را بر اساس این نوآوری ها بهبود بخشند. اگر سیستم مدیریت انبار مبتنی بر ابر باشد، می‌تواند فوراً به‌روزرسانی شود، که می‌تواند به کاهش نیاز به تیم‌های بزرگ و گران‌قیمت IT کمک کند. اما کسب‌وکارهایی که دارای سیستم داخلی هستند، بسته به شرایط قراردادشان، ممکن است به‌ روزرسانی‌های منظم را از فروشندگان خود دریافت کنند. به همین دلیل است که بسیاری از سازمان‌ها اکنون به سمت فضای ابری حرکت می‌کنند.

افزایش تحویل کالاها و محصولات

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که کاربران امروزی انتظار دارند تحویل سریع محصول را تجربه کنند و برای تحقق این امر، توزیع انبار نیز باید سریع باشد. یکپارچه سازی نرم افزار کنترل موجودی انبار، فرآیند حمل و نقل را سرعت می بخشد. این بدان معناست که مشتریان شما محصولات خود را سریعتر تحویل می گیرند. با چنین سیستم های مدیریتی، پردازش بسیار سریعتر است. سیستم مدیریت انبار از یک فرآیند خودکار برای یافتن، ردیابی و ارسال سریع‌تر کالاها استفاده می‌کند. همچنین باعث صرفه جویی در زمان می شود زیرا تمام اطلاعات دیگر به صورت دستی یا با سیستم کند به روز نمی شوند.

افزایش امنیت انبار

اکثر سیستم‌های مدیریت انبار، کارکنان را ملزم می‌کنند تا هنگام وارد کردن تراکنش‌ها، از حساب‌های کاربری فردی استفاده کنند. این امر یک مسیر حسابرسی ایجاد می کند که کارگران خاص را به معاملات خاص متصل می کند، خطر سرقت را کاهش می دهد و مسئولیت پذیری را بهبود می بخشد. همچنین کارفرمایان را قادر می‌سازد تا فرصت‌های آموزشی جدید و راه‌های دیگر را برای بهبود عملکرد کارمندان شناسایی کنند. علاوه براین، سطوح دسترسی مبتنی بر کاربر از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و گزارش‌های خاص جلوگیری می‌کند و فقط به هر کاربر اجازه می دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای کار خود را ببیند. به این ترتیب، لازم نیست زیاد نگران اسرار شرکت و از دست دادن مزیت رقابتی خود باشید.

افزایش شفافیت

یکی از مزایای عمده راه حل های انبارداری و مدیریت موجودی، شفافیت است. این سیستم ها فرآیندهایی مانند حمل و نقل، انجام سفارش و ردیابی را برای همه کارگران کاملاً شفاف می کنند. با چنین شفافیتی، کارکنان می توانند به داده های لحظه ای دسترسی داشته باشند و با اطلاعات دقیق به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

بهینه سازی زنجیره تامین

بهینه سازی زنجیره تامین

یکی از مهمترین عملکردهای سیستم مدیریت انبار کمک به بهینه سازی عملیات داخلی انبار است که سپس به زنجیره تامین گسترده تری می رسد. سیستم مدیریت انبار کل فرآیند انبار را ساده می کند، از جمله دریافت های ورودی و تحویل خروجی، در نتیجه هزینه ها را کاهش می دهد و کارایی عملیاتی را بهبود می بخشد. کارکنان انبار با حذف یا کاهش فعالیت‌های غیرضروری یا غیرمولد، به ارسال‌های دقیق و سریع‌تر دست می‌یابند. این صرفه جویی در هزینه و زمان همراه با فرآیندهای بهبود یافته می تواند به شرکای داخلی و خارجی منتقل شود و به آنها اجازه دهد تا عملیات تجاری خود را بهبود بخشند.سیستم مدیریت انبار با بهبود دریافت ورودی، زمان تحویل را نیز کاهش می دهد. این کار به نوبه خود، شرکای تحویل را قادر می‌سازد تا از تجهیزات و منابع خود و ارسال‌ کنندگان برای مدیریت موجودی بهتر استفاده کنند.