سیستم کنترل موجودی انبار سردخانه چیست؟

با در نظر گرفتن هزینه های ساخت و ساز بالا و زمان راه اندازی طولانی ، همراه با عملیات پیچیده و پرهزینه برای ساخت سردخانه، ضروری است که سردخانه تا حد امکان کارآمد باشد. اینجاست که بهترین راهکار، سیستم کنترل موجودی انبار سردخانه، می تواند در کمک به اطمینان از بهینه سازی عملیات ذخیره سازی سرد بسیار ارزشمند باشد.

سیستم مدیریت سردخانه ایده آل هر مرحله ازعملیات سردخانه از ورود تا خروج کالا نظارت می کند از دریافت، تا تخلیه، چیدن، بسته بندی و حمل و نقل کالا را در لحظه ثبت می کند. سیستم مدیریت سردخانه به طور موثر چالش های پیچیده انبار سرد را مدیریت می کند.

چالش های پیچیده انبار سردخانه

  • چرخه محصولات در سردخانه

  • جابجایی محصولات بین سالن ها و فریزرها

  • کنترل کیفیت و تاریخ انقضا

  • بروزرسانی خودکار تاریخ انقضا

تمامی این موارد به بهبود ایمنی سردخانه برای محصولات سرد یا منجمد کمک می کند و همچنین به طور قابل توجهی به کاهش ضایعات سردخانه کمک می کند.

ردیابی محصول

مزایای سیستم کنترل موجودی انبار سردخانه 

قابلیت ردیابی محصول نیز به دلیل عواقب قانونی و نظارتی سخت گیرانه تر، عامل مهمی در سردخانه است. در صورت وجود هرگونه مشکل کنترل دمای ذخیره سازی در هر بخشی از انبار سرد، یافتن این محصولات آسیب دیده با استفاده از اطلاعات دقیق و به روز محصول و مکان ارائه شده توسط سیستم مدیریت سردخانه به راحتی امکان پذیر است. نرم افزار کنترل موجودی سردخانه استفاده از فضای موجودی تا 30 درصد بدون هیچ گونه تأثیر نامطلوبی بر سطح کارایی بهبود می بخشد. این امر به این دلیل حاصل می شود که سیستم مدیریت سردخانه با استفاده از تنظیمات مکان پویا، ذخیره موجودی را به روشی بسیار انعطاف پذیرتر امکان پذیر می کند. به جای نگه داشتن کالا در مکان های از پیش تعیین شده - که برخی از آنها ممکن است نیمه خالی باشند - سیستم مدیریت سردخانه اوپراتورهای سردخانه را راهنمایی می کند که محصولات را در هر مکانی که فضای قابل استفاده وجود دارد قرار دهند و درهنگام تحویل محصولات نیز اوپراتور را به محل دقیق محصولات هدایت می کند.

راهکار جامع کنترل موجودی انبار سردخانه داده سامان سپهر

نرم افزار کنترل موجودی انبار سردخانه داده سامان سپهر یک راهکار جامع فرآیند محور است. طراحی و پیاده سازی آن به گونه ای صورت گرفته که تمامی فرآیندهای سردخانه ای، هرچقدر متفاوت و خاص را پشتیبانی کرده و برای هر نیاز راهکاری مناسب، استاندارد و مورد قبول ارائه می دهد.

این نرم افزار در دو نسخه کنترل موجودی انبار سردخانه و پکیج نرم افزار حسابداری سردخانه که شامل ماژول های انبار سردخانه و حسابداری و دریافت و پرداخت می باشد ارائه شده است.

بنابراین چه موجودی شما مواد غذایی (میوه ها، سبزیجات، غذاهای دریایی، گوشت، لبنیات)، نوشیدنی ها، داروها، محصولات وابسته به صنعت دارو سازی، لوازم آرایشی، گیاهان، گل ها، منسوجات، فیلم یا هر کالای دیگری باشد که باید در دمای مطلوب نگهداری شود، در این صورت سیستم کنترل موجودی انبار سردخانه می تواند کمک می کند تا عملیات انبارداری سردخانه شما ساده و کارآمد باشد.