مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری تحت وب

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های کسب‌ و کارها در سال‌های اخیر گرایش روزافزون آن‌ها به کنار گذاشتن سیستم حسابداری دستی و بهره بردن از امکانات بی‌شمار نرم افزارهای حسابداری است. به‌این‌ترتیب آن‌ها توانسته‌اند در مدت‌زمان کوتاهی از سیستم سنتی ـ کاغذی حسابداری به سمت روش ساده‌تری از محاسبات حجیم و دقیق مالی جهش کنند. اما ظهور اینترنت با سرعت‌بالا در تمام جهان باعث شد که در قدم بعدی شرکت‌های تولیدکننده‌ نرم افزارهای حسابداری به فکر طراحی و پیاده‌سازی نرم افزار حسابداری تحت وب بیفتند. استفاده از نرم‌ افزارهای حسابداری تحت وب به معنی بهبود روند پردازش‌های مالی است و به‌ این‌ترتیب شما به‌ عنوان صاحب یک کسب‌ و کار، هرچند کوچک همواره به هسته‌ محاسبات خود دسترسی دارید. این مقاله سعی دارد با برشمردن مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب توضیح دهد که چرا کنار گذاشتن نرم‌ افزارهای حسابداری قدیمی عملی منطقی و به‌ صرفه برای کسب‌ و کار شما است. این دلایل به‌طور خلاصه به‌ قرار زیر است:

  • • دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌ و کارتان، هر زمان، هر مکان
  • • مشاهده‌ اطلاعات مالی با آخرین ‌بروزرسانی
  • • برقراری رابطه‌ بهتر و مفید با حسابدار مجموعه
  • • حذف کاغذبازی و رفع مشکل کمبود فضا برای نگهداری پرونده‌های مالی
  • • ایجاد یک اکوسیستم برای کسب‌ و کار

5تا از مزیت های بکارگیری حسابداری تحت وب

اگر کسب‌ و کاری را به‌ تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال فرد مطمئنی برای انجام امور مالی و حسابداری آن هستید می بایستی قبل استخدام پرسنل کارآمد در حوزه های دیگر دیگر دقت و ظرافت کافی داشته باشید. استخدام حسابداری که تمرکز کافی برای کار خود ندارد چالش های بسیاری را در سازمان ایجاد می کند. بکارگیری نرم‌ افزار های حسابداری تا حدزیادی این چالش را رفع کرده است. چنانچه در ابتدای کار خود بوده و در حال انجام امور حاشیه‌ای‌ کانند ثبت‌ نام تجاری یا برند شرکت خود می باشید، اگر از نرم افزار حسابداری تحت وب برای انجام امور مالی خود استفاده می‌کنید، بی شک راه مناسب تری را برای رسیدن به اهداف سازمانی انتخاب نموده اید.

مزیای حسابداری تحت وب

دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌ و کارتان، هر زمان، هر مکان

این شرایط ممکن است پیش بیاید که شما به عنوان مدیر یک سازمان بزرگ بیشتر زمان خود را در سفرهای کاری باشید، یا حتی در صورتی‌که اخیراً کسب‌ و کار شخصی خود را راه انداخته اید برای رونق بخشیدن به اصلی ترین و مهم ترین بخش آن‌که فروش  و بازرایابی می باشد، زمان کمتری را در محل کار خود حضور داشته باشید. در هر صورت این مزیت بسیار مهم می باشد که با کمک نرم افزار حسابداری تحت وب می‌توانید در هر زمان و مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید به اطلاعات مالی و داده های حسابداری خود نیز دسترسی داشته باشید. در واقع این موضوع که میزبانی به صورت دورکاری داده هایدر نرم افزارهای حسابداری تحت وببه شما این امکان را می دهد که در هر زمانی از روز به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید، باعث آرامش و راحتی خیال شما می شود.

مشاهده‌ی اطلاعات مالی با آخرین به‌روزرسانی

در دسترس بودن همیشگی اطلاعات حسابداری یک مجموعه به کمک نرم افزار حسابداری تحت وب به معنی آن است که مدیر همواره از وضعیت مالی خود، آگاهی کافی دارد. این موضوع به شما کمک می‌کند در زمان تصمیم‌گیری در هر موردی انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشید. در روش سنتی حسابداری اخذ تصمیمات مالی فقط در زمان‌های حضور در شرکت یا دفتر کار امکان‌پذیر بود، اما امروزه به لطف نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب این مشکل حل‌شده است.

برقراری رابطه‌ی بهتر و مفیدتر با حسابدار مجموعه

شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب یک کسب‌ و کار همواره باید با حسابدار خود در ارتباط بوده و به رد و بدل کردن اطلاعات مالی بپردازید. این امر برای رسیدن به اطمینانی است که به شما می‌گوید امور مالی سازمان به‌طور منظم انجام می‌شود و داده های سازمان به‌ روز می باشد. به‌ ویژه در زمان محاسبات مالیات سالانه تعامل با حسابدار مجموعه امر بسیار مهمی است و بی‌دقتی در آن می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را بر شرکت تحمیل کند. اما استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب یعنی شما و حسابدارتان همیشه به یک لیست آنلاین دسترسی دارید و گاهی بدون توضیحات او می‌توانید از زیر و بم امور مالی خود آگاه شوید. این موضوع به معنای صرفه‌ جویی در سرمایه ها و زمان می باشد، که در جلسات کاری سازمان با حسابدار شرکت برای دریافت توضیحات او مصرف می کنید

نرم افزار حسابداری

حذف کاغذبازی و رفع مشکل کمبود فضا برای نگهداری پرونده‌های مالی

بایگانی نمودن پرونده‌های مالی به دلیل اینکه همیشه می بایست جزئیات ریز داده ها در آن‌ها ثبت شود یکی از چالش های بزرگ سازمان ها است. چالش بزرگ بعدی زمانی ایجاد می شود که لازم باشد داده هایی مهم از این پرونده‌ها ثبت شود. حجم زیاد داده‌های دستی و کاغذی فرآیند جستجو و بازیابی داده ها را به‌ شدت کند می‌کند. با بکار گیری نرم افزار حسابداری تحت وب می‌توانید هر پوشه ای را ب حتی با جزئی‌ترین داده آن به ابر اطلاعات منتقل نمایید و تا ابد در آنجا نگهدارید. علاوه براین  در زمان مورد نیاز به هر بخش از داده های موجود در آن‌ها با یک نگاه یا جستجوی ساده به آن دست‌ یابید.

ایجاد یک اکوسیستم برای کسب‌ و کار

بکارگیری نرم افزارهای حسابداری تحت وب به شما به‌ عنوان پست مدیریتی که دارید، این مزیت را می‌دهد که برای کسب‌ و کار خود یک اکوسیستم پیاده سازی کنید. ساخت اکوسیستم به معنای یکپارچه‌سازی سیستم مدیریتی سازمان می باشد. در واقع بسیاری از نرم‌افزارهای حسابداری اگر تحت وبه باشند یا نباشند به نرم افزار های دیگری مانند  نرم‌ افزارهای مدیریت وظایف و پروژه، نرم‌افزارهای حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، مدیریت منابع انسانی و غیره متصل و با آن‌ها به رد و بدل کردن اطلاعات می‌پردازند، بنابراین استفاده از نرم‌افزار حسابداری تحت وب یعنی وارد شدن به سیستم مدیریت متمرکز همه‌ی اجزای یک مجموعه. درنهایت باید گفت طراحی و پیاده‌سازی نرم افزارهای حسابداری تحولی عظیم در سیستم مدیریت مالی در سراسر جهان بوده و نرم افزار حسابداری تحت وب این نوآوری مفید را تکمیل کرده است. شاید شما به‌عنوان مؤسس یک کسب‌ و کار توانایی شگرفی در خلق ایده‌های مختلف برای فروش بیشتر و بازاریابی داشته باشید اما لزوماً نیازی نیست حسابدار قابلی هم بوده و با تمام قوای خود به انجام امور مالی و حسابداری هم بپردازید. بهتر است این امر را به یک نرم افزار حسابداری معتبر بسپارید و دورادور و با دقت بالایی بر آن نظارت داشته باشید.