مهم ترین تکنیک های مدیریت تیم که برای رهبری گروه باید بدانید

مهارت های مدیریت تیم و پرسنل، اصولی است که هر مدیر باید  آن را داشته باشد. مهارت های مدیریت موثر علاوه بر مدیر برای تیم های نظارت پرسنل نیز مفید است. استفاده ازاین اصول می‌توانند تضمین کنند که فرآیند مدیریتی پرسنل کارآمد می باشد. در ادامه این پست به مهارت هایی که روند مدیریت شما را آسان تر می کند می پردازیم.

مدیریت تیم چیست و تکنیک های مدیریت تیم

مدیریت تیم توانایی یک سازمان یا مدیر برای کنترل افرادی است که بر روی هدفی یکسان کار می کنند. روند مدیریت تیم  بسته به محیط کار افراد و کشش کاری آن ها متفاوت است. برخی از مدیران با رویکرد مقتدرانه به خوبی تیم خود را مدیریت می کنند، در حالی که سایر مدیران ترجیح می دهند تیم خود را به شیوه ای ساده و معمولی تر مدیریت کنند. برخی از اعضای تیم نیز ممکن است به روش های مدیریتی شما واکنش متفاوتی نشان دهند. درک سبک رهبری بخش مهمی از مدیریت تیم است.  در ادامه به تکنیک های مختلف مدیریت تیم می پردازیم.

مدیریت کارکنان

به جای مدیریت بر روی خدمت رسانی تمرکز کنید

شاید این موضوع قابل درک نباشد، اما مدیران هوشمند به جای مدیریت تیم های خود، بر روی خدمت رسانی تمرکز می کنند. به عنوان مدیر یک کسب و کار، همیشه باید بهترین منافع اعضای تیم خود را در نظر بگیرید و برای حمایت از آنها در دستیابی به اهداف تیمی و فردی تلاش کنید. علاوه بر این، یک مدیر هوشمند از برای پست رهبری که دارد تیم را مدیریت می کند، نه صرفاً دستور دادن و واگذاری وظایف. اگر می خواهید تیم شما بازدهی مناسبی داشته باشد، باید از آنها حمایت کنید تا درمسیر اهدافشان قرار گیرند.

 فکر نکنید که همیشه حق با شماست

به عنوان یک مدیر ممکن است موقعیت بالاتری نسبت به اعضای تیمی که مدیریت می کنید داشته باشید، باید ذهن خود را در مورد آنچه که کارکنانتان می توانند به طور روزانه به شما بیاموزند حفظ کنید. همیشه در نظر داشته باشید که شما می توانید نکات ارزنده ای را از تیم خود فراگیرید . پیشرفت های کاری اصولا به واسطه تیم بودن و تشکیل تیم قوی بوجود می آید. سرمایه کاری شما تشکیل تیم حرفه ای ، ارزنده،  مناسب و گروهی فرهیخته است.

تعیین حد و مرز

شاید بعضی اوغات بخواهید با تیم خود با مهربانی رفتار کنید، اما این امر مهم است که در برخی مواقع حد و مرزبین کارکنان و خود را رعایت کنید و نشان دهید که آن ها متوجه شوند این مهربانی ها دلیل نمی شود که مرز کاری بین شما از بین برود.

 اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت کارهای تسکینو درک بسیار روشنی از وظایف و نقش کارکنان در فضای کاری ایجاد می کند تا اعضای تیم شما بدانند چه وظایفی را در چه  مدت زمانی باید تحویل دهند.

فضای کاری مثبتی را فراهم کنید

فضای کاری اغلب شامل چالش هایی مانند محاسبه سود، ارزیابی ریسک ها و بررسی عملکرد پرسنل می شود، مطالعات نشان داده اند که کمی شوخ طبعی و ایجاد روحیه شاد در شرکت شما، می تواند تأثیر قابل توجهی بر بهره وری پرسنل داشته باشد. در صورت امکان، گردش های تفریحی و سرگرم کننده ترتیب دهید یا محیط اداری را با گیاهان و رنگ های روشن زنده کنید. حتی اگر فقط یک دسته گل به محل کار بیاورید یا هر از گاهی با پرسنل خود شوخی کنید، باعث می شود روزی شاد برای تیم خود فراهم کنید.

تیم خود را رشد و پرورش دهید

به عنوان مدیر یک کسب و کار، باید از تیم خود حمایت کرده و آن را پرورش دهید. پرسنل شما باید بدانند که پیشرفت شخصی و در نظر گرفتن منافع آنها هدف اصلی شماست. این بدان معناست که شما باید همیشه به دنبال راه هایی برای توسعه و غنی سازی پرسنل خود باشید.

جدا از تشویق پرسنل به گسترش مداوم دانش خود، همچنین می توانید آنها را از طریق بازخورد مثبت برای کار خوب یا بهبود عملکرد، پرورش دهید و انگیزه دهید. با این حال، گاهی اوقات باید کارهای آن ها را نقد و بررسی کنید، زیرا این امر می تواند به اعضای تیم در پیشرفت حرفه ای آنها کمک کند.

نتیجه گیری 

مدیریت هوشمند تیمی برای دستاوردهای تیمی و سازمانی ضروری است. مدیری که در زمینه های مهم مانند تعیین اهداف، تفویض وظایف و ارائه بازخورد مداوم سرآمد باشد، به احتمال زیاد پرسنلی خواهد داشت که مشارکت بیشتری با تیم خود خواهند داشت.