انتخاب نرم افزار انبار مناسب برای مدیریت عملیات انبار

وقتی نوبت به انتخاب نرم افزار مدیریت انبار یا سیستم مناسب برای مدیریت عملیات انبار شما می رسد، عاقلانه است که ابتدا زیر و بم نرم افزار را بدانید. از این گذشته، همه سیستم های مدیریت انبار یکسان ساخته نشده اند. در حالی که برخی دیگر به صورت مستقل طراحی شده اند، برخی برای صنایع خاص بهتر هستند.

در این پست راهنمای نحوه انتخاب سیستم مدیریت انبار مناسب برای مدیریت عملیات انبار توضیح داده شده است تا بتوانید منبعی را که مناسب کسب و کارتان است پیدا کنید.

چالش های پیش روی،بدون سیستم مدیریت انبار

آیا می‌دانستید که در گزارشی از Peoplevox، 34٪ از مشاغل اعتراف کردند که موجودی در دسترس آنها مانع از ارسال به موقع سفارش‌ها می‌شود؟ شما هم با این مشکل سر و کار دارید؟ هنگامی که از سیستم مدیریت انبار استفاده نمی کنید یا از یک سیستم موثر استفاده نمی کنید، متوجه خواهید شد که عملیات شما از رقبای خود عقب است.

همچنین ممکن است با چالش های زیر آشنا باشید:

  • افزایش نرخ خطا
  • هزینه تولید و تکمیل بالا
  • موجودی اضافی
  • مهلت های از دست رفته
  • اسکله های بارگیری و حمل و نقل آشفته
  • جریان ناکارآمد انبار و کاهش بهره وری
  • ناتوانی در تامین عرضه و تقاضا
  • نرخ بالای جابجایی پرسنل
  • کاهش رضایت مشتری

نرم افزار انبار

چرا به سیستم مدیریت انبار نیاز دارید؟

اگر چنین چالش‌هایی را که در بالا ذکر شد، تجربه می‌کنید، یا اگر می‌خواهید با چنین مسائلی قبل از شروع مقابله کنید، به یک نرم افزار مدیریت انبار نیاز دارید که همه پایه‌ها را پوشش دهد.

اما ابتدا باید بدانید که سیستم مدیریت انبار چیست و چه کاربردی دارد. سیستم مدیریت انبار یک برنامه نرم افزاری است که عملیات روزانه در انبار شما را مدیریت و کنترل می کند. چند نوع نرم افزار مدیریت انبار در بازار وجود دارد، اما اکثر آنها طیف وسیعی از عملکردها را دارند که عبارتند از:

  • ارسال و دریافت
  • مدیریت موجودی
  • انجام سفارش
  • مدیریت حمل و نقل

تشخیص اینکه کدام نرم افزار برای کسب و کار شما بهترین است به در نظر گرفتن برخی ویژگی ها و مزایا بستگی دارد. دریابید که کدام سیستم مدیریت انبار از فرایندهای شما پشتیبانی می کند و سپس آن را دنبال کنید. در ادامه مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

به دست آوردن حداکثر عملکرد

هنگامی که به سیستم‌ مدیریت انبار نگاه می‌کنید، باید از خود بپرسید، "آیا این نرم‌افزار همه فرآیندهای انبار ما را بهینه سازی می‌کند؟" یک نرم افزار مدیریت انبار مناسب به مدیر انبار کمک خواهد کرد و در عین حال تعداد منابع مورد نیاز برای انجام سفارشات و افزایش بهره وری را کاهش می دهد. به دنبال یک نرم افزار مدیریت انبار باشید که می تواند موجودی را ردیابی کند، گزارش تولید کند و اعلان ارسال کند.

انعطاف پذیری

نشانه واقعی یک نرم افزار مدیریت انبار بزرگ مقیاس پذیری و انعطاف پذیری است. راه حل نرم افزار مدیریت انبار شما باید یک تعهد بلندمدت باشد که با رشد تجارت شما همچنان کاربردی و موثر باشد. نرم افزار مدیریت انباری را انتخاب کنید که بداند کسب و کار شما یک موجودیت ثابت نیست. حتماً به دنبال سیستمی باشید که تضمینی برای کار با سیستم عامل ها، برنامه ها و سخت افزارهای آینده داشته باشد.

نرم افزار مدیریت انبار

مدیریت تراکنش

در داخل سیستم، می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره محصولات، از جمله محل قرارگیری کالاها در انبار، و همچنین موجودی، لیست بسته‌بندی، محموله‌ها، شمارش چرخه و موارد دیگر دریافت کنید. اگر نرم افزار مدیریت انبار را برای ادغام انتخاب کنید، باید همان عملکردها را داشته باشد. حداقل، به سیستمی نیاز دارید که حرکت، حمل و نقل، دریافت و شمارش چرخه اقلام را ردیابی کند. به چیزی کمتر قانع نباشید.

ارائه داده های بزرگ

مقدار داده هایی که یک برنامه می تواند جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش دهد باید قابل توجه باشد. با این حال، اگر داده ها را درک نکنید، بی فایده است. یک سیستم مدیریت انبار خوب گزارش ها، نمودارها و سایر معیارهای خوانا را فراهم می کند. این بینش‌های ارزشمند به شما کمک می‌کند برای آینده برنامه‌ریزی کنید، بنابراین می‌توانید تأخیرها و خرابی‌ها را کاهش دهید.

نتیجه نهایی

اکنون که می دانید چگونه نرم افزار مدیریت انبار مناسب را برای مدیریت عملیات انبار انتخاب کنید، باید بتوانید نرم افزار مدیریت انبار مناسب خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که روی مواردی مانند مقیاس پذیری، مدیریت تراکنش، گزارش دهی خودکار و یکپارچه سازی تمرکز کنید.