نرم افزار مدیریت وظایف ابری چگونه کار می کند؟

وقتی صحبت از انتخاب نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف ابری می شود، اولین سوال بسیاری از کاربران این است: آیا ایمن است؟ دقیقاً به این دلیل که این موضوعات برای کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، امنیت داده ها و حریم خصوصی از اولویت های اصلی نرم افزار تسکینو هستند. در ادامه این پست از چرایی اهمیت امنیت ابری و اینکه چرا تیم شما باید استفاده از یک سیستم برنامه ریزی و مدیریت وظایف ایمن و مبتنی بر ابر را در اولویت قرار دهد، بحث می کنیم و به برخی از اطلاعات ضروری در مورد نحوه عملکرد آن می پردازیم.

نرم افزار های ابری روشی کارآمد برای ذخیره داده ها و دسترسی به آنها بدون نیاز به دستگاه های ذخیره سازی محلی ارائه می دهد. حتی اگر با تعریف دقیق این اصطلاح آشنا نباشید، به احتمال زیاد مدتی است که از نرم افزارهای ابری استفاده می کنید. این فناوری از زمان محبوبیت آن در بازار، انقلابی در عملیات روزمره، تقریباً برای همه کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند، ایجاد کرده است. کاربران فایل های خود را به جای ذخیره کردن بر روی USB یا هارد دیسک های قابل حمل، در پلتفرم هایی مانند Dropbox و Google Drive ذخیره می کنند. به طور مشابه، شرکت‌ها و سازمان ها به جای خرید و نگهداری سرورهای فیزیکی، می‌توانند از فضای ذخیره‌سازی ابری برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش نیاز به پشتیبانی داخلی IT استفاده کنند.

مدیریت وظایف مبتنی بر ابر

در نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف ابری، از فناوری رایانش ابری برای ایجاد مدیریت سریع و ایمن وظایف استفاده می شود. به عبارت دیگر، فناوری رایانش ابری تجربه شما را در استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف، ایمن تر و مشارکتی تر می کند. ابزار مدیریت وظایف مبتنی بر ابر به این معنی است که تمامی داده ها را می توان به صورت آنلاین ذخیره کرد، بدون اینکه ظرفیت حافظه داخلی مسدود شود، و بدون نیاز به فایل های تکراری در هر دستگاهی که تیم شما استفاده می کند، می توان به آنها دسترسی داشت.

اگر همه چیز "در فضای ابری" ذخیره شود، چگونه می توان اطمینان داشت که داده ها در فضای امنی ذخیره می شوند؟ امنیت ابری یکی از بزرگترین مسائل پیش روی فناوری است. مسئله امنیت فضای ابری پیچیده است. اگر به دنبال انتقال به فضای ابری هستید، حداقل درک اولیه از فناوری ابر ضروری است. بیایید به سوالات امنیتی مرتبط با نرم افزار ابری، نحوه عملکرد نرم افزار ابری و آنچه که باید قبل از سرمایه گذاری در این زمینه جستجو کنیم، نگاه کنیم.

نرم افزارهای ابری

نرم افزارهای ابری چگونه کار می کنند؟

نرم افزارهای ابری با فراهم کردن دسترسی به یک فضای ابری از طریق اینترنت و اعطای مجوز برای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری برای محاسبات ابری کار می کند. اجزای مختلف آن توسط توسعه دهندگان شخص ثالث مدیریت و اداره می شوند. کاربران معمولاً فقط برای خدماتی که استفاده می کنند هزینه اشتراک نرم افزار ابری را پرداخت می کنند.

اولین گام برای درک امنیت ابری این است که با اصطلاحات مربوطه کنار بیایید، که برخی از آنها، درست یا نادرست، به جای یکدیگر استفاده می شوند. در ادامه به چند تعریف کلیدی اشاره می کنیم:

ابر

یک پلت فرم غیرمتمرکز است که کاربران را قادر می سازد اطلاعات را ذخیره و به اشتراک بگذارند. هدف اصلی آن ارائه یک محیط امن و قابل اعتماد برای انتقال داده است.

فضای ذخیره سازی

 ابری به کاربران اجازه می دهد تا حجم زیادی از اسناد را از طریق اتصال به اینترنت ذخیره و مدیریت کنند و دورکاری را آسان تر می کند. کاربران می توانند داده های خود را در هر دستگاهی ذخیره کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.

سیستم رایانش ابری

شبکه ای از رایانه ها و سرورها است که از راه دور مدیریت می شوند. می توان از آن برای ذخیره و پردازش مقادیر زیادی داده استفاده کرد. یک سرور مرکزی ترافیک سیستم و خواسته های مشتری را مدیریت می کند. از مجموعه ای از قوانین برای اطمینان از اینکه عملیات به خوبی اجرا می شود استفاده می کند.

رایانش ابری

شامل تمام خدماتی است که اجزای فوق ارائه می کنند.

رایانش ابری

مزایای فناوری رایانش ابری

به طور کلی یکی از بزرگترین جذابیت های فناوری رایانش ابری برای مدیریت وظایف و سایر نرم افزارهای ابری، ذخیره سازی است. در زمینه مدیریت کار، اگر صدها همکار پروژه دارید، ممکن است به سختی بتوان فضای ذخیره سازی کافی را به تنهایی فراهم کرد. نرم افزار مبتنی بر ابر استفاده از سرور را کاهش می دهد در حالی که همچنان همان مقدار فضای ذخیره سازی را حفظ می کند. این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت هایی می شود که قادر به نگهداری سرورهای خود نیستند. در ادامه به پنج مزیت کلیدی دیگر می پردازیم:

مقرون به صرفه بودن

رایانش ابری تا حد زیادی نیاز به خرید سخت افزار و نرم افزار و همچنین زمان و هزینه راه اندازی مرکز داده در محل را از بین می برد.

سهولت استفاده

بیشتر خدمات رایانش ابری به صورت سلف سرویس و درخواستی هستند، به این معنی که مشاغل می توانند به راحتی و به سرعت مقادیر زیادی از منابع محاسباتی را تهیه کنند.

کارآمد بودن

رایانش ابری با حذف وظایفی که معمولاً به حضور پرسنل در محل نیاز دارند، هزینه ها را کاهش می دهد. همچنین به آنها اجازه می دهد تا روی کارهای مهمتر تمرکز کنند.

مقیاس پذیری

توزیع جهانی و شبکه ای از مراکز داده ایمن به شرکت ها کمک می کند تا چالش ها و تاخیر شبکه را بهبود بخشند و هزینه های عملکردهای مرتبط را کاهش دهند.

نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف ابری

چرا به نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف مبتنی بر ابر نیاز داریم؟

وقتی شروع به استفاده از ابزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف آنلاین می کنید، راه های زیادی برای بهره مندی از مزایای محاسبات ابری وجود دارد. ابزارهای برنامه ریزی و مدیریت کار ایمن به شما امکان می دهد:

ذخیره و دسترسی به فایل ها

ابزارهای مدیریت وظایف ابری به کاربران این امکان را می دهد که به طور ایمن اسناد و فایل ها را بارگذاری کنند و به فایل های کلیدی پروژه دسترسی داشته باشند. اگر کارمندان کاملاً به فضای ذخیره‌سازی موجود در دستگاه‌های شخصی یا کاری خود متکی باشند، این احتمال وجود دارد که فضای ذخیره سازی آنها تمام شود و در عین حال خود را در معرض تهدیدات امنیت سایبری قرار دهند. استفاده از نرم افزار ابری برای برنامه ریزی و مدیریت وظایف، سازماندهی و محافظت از تمام محتوای مربوطه را آسان تر می کند.

افزایش دسترسی

نرم افزار مدیریت وظایف ابری به این معنی است که اطلاعات مربوط به کارها، وظایف و پروژه ها همیشه در دسترس کاربرانی است (با در نظر گرفتن سطوح دسترسی تعریف شده در سیستم) که به آن نیاز دارند. به جای تکیه بر افراد برای محافظت از اطلاعات حساس و پیوند آن به دیگران از طریق ایمیل و درایوهای مشترک، شرکت‌ها وا سازمان ها می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به وظایف و پروژه ها را متمرکز کنند و در عین حال مجوزها را در یک مکان واحد کنترل کنند. این امر دارای مزایای عملی و همچنین مزایای امنیتی است. استفاده از نرم‌افزار ابری برای مدیریت وظایف، یکپارچه‌سازی اطلاعات در یک پایگاه داده متمرکز را آسان‌تر می‌کند.

دید وسیع

متمرکز کردن وظایف، ردیابی آنها را آسان تر می کند. بسیاری از ابزارهای مدیریت وظایف مبتنی بر ابر گزارش هایی در مورد بهره وری ارائه می دهند که مدیریت می تواند از آنها برای بهبود استراتژی ها و برنامه ریزی پروژه خود استفاده کند. با استفاده از ابزارهای برنامه ریزی و مدیریت وظایف ابری، می‌توانید حجم کاری پرسنل را ردیابی کنید، موانع احتمالی را مشاهده و کاهش دهید، و وظایف را در لحظه تعیین و ارجاع کنید.

محافظت از داده ها

هنگام برنامه ریزی کاری و مدیریت وظایف یا پروژه ها به صورت آنلاین، امنیت داده باید در اولویت قرار گیرد. با این حال، همه سرویس های مبتنی بر ابر سطح یکسانی از محافظت را ارائه نمی دهند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید در ارتباط با اطلاعات حساس برنامه ریزی ها، پروژه ها و وظایف خود به چه کسی اعتماد کنید، با جزئیات درباره موضوعات امنیت داده تحقیق کنید.

امنیت نرم افزار مدیریت وظایف ابری

آیا نرم افزار مدیریت وظایف مبتنی بر ابر ایمن تر از نسخه محلی آن است؟

از بسیاری جهات، بله. اولاً، رایانش ابری با اجازه دادن به کسب و کارها و سازمان ها برای ذخیره و دسترسی به داده های خود در یک محیط امن، پشتیبان گیری از داده ها و بازیابی اطلاعات را ساده می کند. بسیاری از ارائه دهندگان سرویس های ابری سیاست ها و کنترل هایی دارند که به محافظت از شما در برابر تهدیدات احتمالی کمک می کند. با این حال، اگر به فکر استفاده از یک فناوری مبتنی بر ابر برای مدیریت وظایف و پروژه های خود هستید، ابتدا باید بپرسید که آیا استفاده از آن سرویس ایمن است یا خیر. همه ابزارهای مدیریت و وظایف آنلاین یکسان ایجاد نمی شوند و برخی از آنها امنیت بسیار بیشتری را نسبت به دیگران ارائه می دهند. عوامل زیادی بر این امر تأثیر می‌گذارند: مکان سرور، پروتکل‌های امنیتی و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و ....

انتخاب ابزار مناسب

عواقب ضعف امنیت داده‌ها می‌تواند برای شرکت‌ها و سازمان ها بسیار مضر باشد، که انتخاب شما را به ویژه مهم می‌کند. با این حال، احتمالاً ذکر این نکته مهم است که هیچ کدی وجود ندارد که نتوان آن را کرک کرد، هیچ سیستمی وجود ندارد که کاملاً از هک شدن در امان باشد و هیچ فردی وجود ندارد که از یک حمله سایبری با انگیزه بالا مصون باشد. این باعث نمی‌شود که نرم‌افزارهای ابری ذاتاً آسیب‌پذیرتر از میزبانی فایل‌ها در سرورهای خود یا ذخیره آن‌ها به صورت محلی باشند، بلکه چالش‌های مختلفی را به همراه دارد. هرچه اقدامات بیشتری برای جلوگیری از حملات سایبری انجام دهید، محافظت بهتری خواهید داشت. در بسیاری از موارد، این امر به معنای برون سپاری داده های خود به ارائه دهندگانی است که موقعیت بهتری برای مراقبت از آن برای شما دارند. در واقع، اگر شرکت کوچک‌تری هستید، برون‌سپاری داده‌ها به یک ارائه‌دهنده ابری که می‌تواند زمان، پول و تخصص بیشتری را برای حفظ امنیت داده‌های شما سرمایه‌گذاری کند، ممکن است بهترین گزینه باشد.

نرم افزار مدیریت وظایف ابری

بهترین و امن ترین نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف ابری برای شما

مطمئن نیستید که در انتخاب یک ارائه دهنده نرم افزار مدیریت وظایف ابری به دنبال چه چیزی باشید؟ در ادامه فهرستی را با برخی از مهم‌ترین ملاحظات برای انتخاب نرم‌افزار مدیریت وظیفه ایمن و مبتنی بر ابر که متناسب با نیازهای منحصر به فرد شما می باشد، ارائه شده است.

استانداردهای امنیتی واضح

چارچوب ها و استانداردهای کیفیت اغلب توسط ارائه دهندگان خدمات برای ارزیابی پیشنهادات خود و در عین حال به روز بودن با استانداردهای روز استفاده می شود.

راه اندازی سریع و آسان

بسیاری از ارائه دهندگان، انواع خدمات مهاجرت به فضای ابری از جمله برنامه ریزی و ارزیابی را ارائه می دهند.

سازگاری طولانی مدت

اطمینان حاصل کنید که آیا این ابزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف مبتنی بر ابر با گسترش کسب و کار شما، با تیم شما رشد می کند یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید وسعت خدماتی را که ارائه دهنده ابر می تواند ارائه دهد، ارزیابی کنید. اگر به دنبال یک پلتفرم ابری واحد هستید که بتواند خدمات سازگار متنوعی را ارائه دهد، مهم است که ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که دارای محصولات مختلف و افزونه های با کیفیت باشد.

پشتیبان گیری منظم و برنامه ریزی برای چالش ها

درک فرآیندها و رویه های بازیابی اطلاعات ارائه دهنده به شما کمک می کند تا برای بدترین سناریوها به طور مؤثر آماده شوید. مسئولیت‌ها، جزئیات مسئولیت‌ها، نقش‌ها و همچنین فرآیندها و رویه‌های تشدید، باید به وضوح در یک قرارداد خدمات مستند شود.

استاندارد بالای امنیت

باید کنترل‌ها و عملیات‌ امنیتی ارائه‌دهنده ابر را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که مبتنی بر ریسک هستند و انتظارات شما را برآورده می‌کنند. جزئیات مربوط به نحوه ایمن سازی کاربران و فعالیت های خود را در همه مسیرها قبل از انجام تعهد دریافت کنید.

جمعبندی

برای اکثر سازمانها غیر از آنهایی که می‌توانند زمان و منابع خود را برای مدیریت ایمن داده‌های خود در داخل هزینه کنند، مدیریت وظایف مبتنی بر ابر در حال حاضر به روش غالب سازمان‌دهی پروژه‌ها تبدیل شده است. نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت وظایف مبتنی بر ابر، زمانی که توسط ارائه دهندگان مسئول پیاده سازی می شود، راهی ایمن و مطمئن برای دسترسی به پروژه ها مستندات آنها و برنامه ریزی مدیریت وظایف ارائه می دهد.