اپلیکیشن مدیریت تیم های فروش و بازاریابی

امروزه شما نمی توانید در مورد تجارت، اینترنت یا رسانه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن بازاریابی و مدیریت بازاریابی صحبت کنید. بازاریابی، فعالیت ها و استراتژی هایی است که یک شرکت به منظور ارتقای یک محصول یا خدمات انجام می دهد.افراد زیادی وچود دارند که در حال فعالیت در حرفه بازاریابی هستند و معمولا یک تیم کامل در یک شرکت خاص مشغول بازاریابی هستند. بازاریابی و مدیریت بازاریابی می تواند یک حرفه پر سود برای  ورود باشد.

مدیریت بازاریابی

مفهوم بازاریابی

اکثر افرادی که با نحوه عملکرد بازاریابی آشنا نیستند ممکن است بر این باور باشند که بازاریابی زمانی اتفاق می افتد که شما یک محصول یا خدمات داشته باشید و سپس بفهمید که چگونه آن را برای مخاطبان خود بازاریابی کنید. با این حال، مفهوم بازاریابی بیان می کند که قبل از ایجاد محصولات یا خدمات باید نیاز های مصرف کننده را شناسایی کنید.

آیا مشکلی وجود دارد که بتوانید با یک محصول یا خدمات راه حلی برای آن ارائه دهید یا می توانید محصولی تولید کنید که مردم مشتاق خرید آن باشند؟ هنگامی که در مورد این سوال تحقیقاتی انجام دادید و متوجه این موضوع شدید، می توانید کالاها یا خدماتی را ایجاد کنید که مخاطبان شما را مجذوب خود کند، و در پایان شما از این فرآیند سود می برید. معکوس کار کنید! اکثر شرکت ها از این استراتژی هنگام توسعه محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند تا همچنان مشتریان خود را شگفت زده کنند و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانند.

 مدیریت بازاریابی چیست؟

بنابراین، می دانید بازار یابی چیست، اما مدیریت بازاریابی چیست؟ مدیریت بازاریابی فرآیند تصمیم گیری، سازماندهی برنامه ها و رهبری نیاز های بازاریابی یک شرکت است و در واقع کاربرد عملی تکنیک های بازاریابی است که می تواند برای کمک به شرکت در اطلاع رسانی محصول یا خدمات خود استفاده شود.

اهمیت مدیریت بازاریابی

چگونه اهمیت مدیریت بازاریابی را تنها در چند جمله خلاصه کنیم؟ بدون مدیر بازاریابی، مبادله کالا و خدمات از تولیدکننده به مصرف کننده چندان ساده نخواهد بود. بدون بازاریابی مناسب، چگونه یک مصرف‌ کننده می ‌داند که یک محصول یا خدمات وجود دارد، و چگونه یک شرکت می‌تواند بدون اطلاع از نیازهای مخاطبان هدف خود، محصول یا خدماتی را توسعه دهد؟ با ایجاد مدیریت بازاریابی، شرکت ها می توانند سود بسیاری کسب کنند، فرصت های شغلی ایجاد کنند کالای مورد نیاز مصرف کنندگان خود را فراهم کنند.

 ویژگی ها و وظایف مدیریت بازاریابی چیست؟

نوآوری به وضوح بخش مهمی از مفهوم بازاریابی است. اما ویژگی ها و کارکرد های دیگری از بازاریابی و به طور خاص، مدیریت بازاریابی وجود دارد که اگر می خواهید در این مسیر شغلی بروید، باید آنها را درک کنید. ویژگی ها و وظایف مدیریت بازاریابی می توانند دست به دست هم بدهند یا به نحوی با هم همپوشانی داشته باشند، اما مدیر بازاریابی می تواند مسئولیت های هر دسته را تشخیص دهد:

ویژگی های مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی بسته به صنعت ممکن است کمی متفاوت به نظر برسد، اما برخی از ویژگی‌ های کلیدی وجود دارد که مدیران بازاریابی می‌توانند بدون توجه به اینکه در کجا کار می‌کنند، انتظار مشاهده آن‌ها را داشته باشند. این ویژگی ها به طور کلی تحت پنج دسته قرار می گیرند که اساساً اهداف اصلی بازاریابی هستند:

  • تمرکز بر نیازهای مصرف کننده
  • جلب رضایت مشتری
  • سیستم مدیریت بازاریابی یکپارچه و کاربردی
  • تحقق اهداف و مقاصد سازمانی
  • نوآوری به طور مداوم

دسته بندی وظایف مدیریت بازار یابی به شکل زیر است:

  • فرآیند مدیریتی
  • محور مصرف کننده
  • تحقیق و تحلیل
  • برنامه ریزی و توسعه
  • ایجاد یک بنیاد بازاریابی
  • اهداف و مقاصد را تعیین کنید
  • ترویج و ارتباطات
  • نظارت بر فعالیت های بازاریابی

وظایف مدیریت بازاریابی

در کنار ویژگی های مدیریت بازاریابی، کارکرد های مدیریت بازاریابی نیز وجود دارد. این دو تا حدودی شبیه هم هستند، اما در حالی که ویژگی ‌ها بر روی آنچه باید توسط یک مدیر بازاریابی انجام شود تمرکز می‌کنند، وظایف مدیریت بازاریابی بر چگونگی تمرکز می‌کنند یا اینکه چگونه مدیر بازاریابی برای رسیدن به هدف نهایی پیش خواهد رفت. موارد زیر شامل کاربرد های مدیریت وظایف است:

  • ارزیابی فرصت های بازاریابی
  • برنامه ریزی و سازماندهی استراتژی ها و فعالیت های بازاریابی
  • هماهنگی و ارتباط بین کلیه کارکنان بازاریابی
  • هدایت و تعیین وظایف به کارکنان
  • ارزیابی و تجزیه و تحلیل تلاش های بازاریابی

 فرآیند مدیریت بازاریابی

فرآیندی که یک مدیر بازاریابی در نقش خود انجام می دهد ممکن است متفاوت باشد

در ادامه به سوالاتی که ذهن یک بازار یاب را هنگام شروع کار درگیر می کند می پردازیم:

هدف شرکت چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

  • اهداف بازاریابی بر اساس موارد فوق چیست؟
  • بهترین راه برای افزایش فرصت های بازاریابی کجاست؟
  • تلاش های بازاریابی را به کجا یا به چه کسی اختصاص دهیم؟
  • چگونه عملکرد و قدرت کمپین بازاریابی را به طور کلی اندازه گیری کنیم؟

 چالش های مدیریت بازاریابی

 چالش های مدیریت بازاریابی

تعدادی از مسائل و چالش های مدیریت بازاریابی وجود دارد که مطرح می شود، اما مسائلی که دائماً باید در ذهن خود داشته باشید عبارتند از:

  • اندازه محصول
  • محلی که محصول باید در آن جا بازاریابی شود
  • تعداد خریداران

این عوامل برای دانستن زمانی که یک محصول، خدمات یا کالای جدید را برای مصرف کنندگان خود ایده می گیرید، توسعه می دهید، برنامه ریزی می کنید و در نهایت بازاریابی می کنید ضروری هستند. این باید نقطه شروع شما باشد، اما بدانید که حتی پس از شناسایی مخاطبان هدف خود، ممکن است شگفتی هایی داشته باشید یا روندهایی را مشاهده کنید که بر اساس دسته بندی های بالا غیرمنتظره هستند.

به عنوان مثال، آیا وارد بازاری با اندازه کوچکتر می شوید؟ این امر باعث می‌شود محصول یا خدمات شما جایگاه ویژه‌تری داشته باشد، و بنابراین، اگر نتوانید برای این بازار کوچک در آینده نوآوری کنید، ممکن است رسیدگی به آنها بسیار آسان باشد یا ادامه کسب سود بسیار دشوار باشد.

اصلی ترین وظیفه هر مدیر فروش، بهبود عملکرد بخش فروش خود می باشد. آنها این کار را با تجزیه و تحلیل داده ها و سپس استفاده از داده های گفته شده برای مدیریت های مکرر انجام می دهند. به این ترتیب آنها می توانند به صورت انفرادی به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند و در نتیجه موفقیت تیمی بیشتری کسب کنند.

این موقیت زمانی به وجود می آید که مدیر فروش به داده های دقیق دسترسی آسان داشته باشید و یک سیستم نظارت بر فروش چنین اطلاعاتی را در اختیار مدیرران فروش قرار می دهد.

در ادامه این پست به این مورد می پردازیم که نظارت بر فروش چیست، این نوع ابزار چگونه برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

سیستم نظارت بر فروش چیست؟

یک سیستم نظارت بر فروش برای کمک به مدیران فروش برای نظارت و تسهیل فرآیندهای فروش و عملکرد بخش خود طراحی شده است. به این ترتیب، ابزارهایی که در دسته «نظارت فروش» قرار می‌گیرند، فعالیت‌های نمایندگان و سرنخ‌ها را در طول فرآیند فروش دنبال می‌کنند، به نمایندگان یادآوری می‌کنند که در لحظات مناسب، مشتریان بالقوه را دنبال کنند، داده‌های تعامل و غیره را ضبط کنند.

هنگامی که بخش شما روی یک سیستم نظارت بر فروش سرمایه گذاری کرد، می توانید بهره وری و مسئولیت پذیری را افزایش دهید، فروش آینده را با دقت بیشتری پیش بینی کنید و کل فرآیند فروش خود را بهینه کنید

کسب و کارها چگونه از سیستم نظارت بر فروش سود می برند؟

تنها یک دلیل برای سرمایه گذاری در نرم افزارهای تجاری وجود دارد: زیرا به شما کمک می کند کاری را انجام دهید و/یا به چیزی برسید که قبلاً نمی توانستید انجام دهید.

قابلیت حضور و غیاب اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت کارهای داده سامان  برای نظارت بر تیم فروش

قابلیت حضور و غیاب این اپلیکیشن با ثبت لوکیشن توسط پرسنل تیم بازاریابی، ابزاری کاربردی برای مدیران فروش در جهت نظارت بر تیم فروش می باشد. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدیوی معرفی و آشنایی با محیط این اپلیکیشن روی لینک اپلیکیشن مدیریت بازاریابی و برنامه ریزی و مدیریت کارهای داده سامان کلیک کنید.

دقت پیش بینی، فروش بیشتر

داده ها شریان حیات کسب و کار شما هستند، اگر دقیق باشند و بدانید چگونه آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. پیش بینی فروش بسیار مهم است. بدون آنها، شما نمی توانید نتایج آینده را پیش بینی کنید، به این معنی که تصمیم گیری فعالانه برای جلوگیری از بروز مشکلات برای شما دشوار خواهد بود.به عنوان مثال، آیا باید استراتژی های فروش را تغییر دهید؟ آیا نیاز به استخدام یک یا دو نماینده جدید دارید؟ آیا مدیریت می تواند در توسعه محصول سرمایه گذاری کند؟ اگر حداقل ایده ای از آنچه در ماه آینده خواهید ساخت ندارید، پاسخ به این سوالات دشوار است.

افزایش مسئولیت پذیری نمایندگان

به طور کلی، نمایندگان فروش میدانی بهترین تلاش را انجام می دهند. به هر حال، اگر بیرون نروید و با مردم ملاقات نکنید، نمی‌توانید در یک روند ثابت قرارداد ببندید.یک سیستم نظارت بر فروش به شما این امکان را می دهد که معیارهای فعالیت نمایندگان فروش را ردیابی کنید، مانند لوکیشنی که آنها در طول ساعت روز حضور داشته اند. و فعالیت های فروش خاصی که انجام داده اند - برقراری تماس، ارسال ایمیل، و غیره. حضور و غیاب و ثبت لوکیشن در یک سیستم نظارت بر فروش بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.با این حال، برای اکثر شرکت ها گزارش فعالیت هنوز دستی است. مانند هر فرآیند دستی، آنها می توانند به سرعت نادرست شوند زیرا تکرارها نتایج را بیش از حد گزارش می دهند یا در وارد کردن داده ها به تعویق می افتند. اپلیکیشن مدیریت بازاریابی و برنامه ریزی داده سامان بعنوان یک سیستم نظارت بر فروش  با خودکار کردن برخی از این وظایف دستی به حل این مشکل کمک می کنند. با حذف عنصر انسانی از فرآیند، اطمینان حاصل می شود که داده های شما برای مدیران شما دقیق و مرتبط باقی می مانند.

نظارت بر فروش

فرآیندهای فروش بهینه

در بسیاری از موارد، موفقیت یک تیم فروش به فرآیندها بستگی دارد. فرآیندهای برنده را توسعه دهید و معاملات بیشتری را ببندید. در انجام این کار شکست بخورید و نخواهید کرد.تعهد به نظارت بر فروش به شما این فرصت را می دهد که فرآیندهای فروش تیم خود را به طور منظم ارزیابی کنید. آیا آنها کار می کنند؟ یا چیزی را رها می کنند که دلخواه باشد. اگر دومی باشد، می‌دانید که باید تنظیمات را انجام دهید.

افزایش بهره وری

یک فرآیند فروش بهینه فقط به شما کمک نمی کند معاملات بیشتری را ببندید. بلکه به شما کمک می کند معاملات بیشتری را در زمان کمتری ببندید. این به این دلیل است که بهینه سازی فرآیند فروش تقریباً همیشه منجر به افزایش بهره وری می شود.در مورد آن فکر کنید: وقتی پرسنل تیم فروش شما دقیقاً بدانند که در هر موقعیت فروش که مواجه می شوند، چه کاری انجام دهند، می توانند آن را سریعتر انجام دهند.اما این همه چیز نیست. با توجه به فناوری، بسیاری از جنبه‌ های فرآیند فروش شما می‌توانند خودکار شوند و میزان کاری که باید انجام دهند را کاهش می‌دهد و آنها را آزاد می‌کند تا زمان بیشتری را برای فروش صرف کنند.

تکرارهای با انگیزه و عملکرد بالاتر

به عنوان یک مدیر فروش، وظیفه شما ایجاد انگیزه در تیم فروشتان است.

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از داده‌هایی که از سیستم مدیریت بازاریابی خود جمع‌آوری می‌کنید استفاده کنید تا نمایندگان خود را به موفقیت بیشتر هدایت کنید. هر چه نمایندگان شما موفقیت بیشتری داشته باشند، انگیزه بیشتری خواهند داشت.