علت انجام نشدن وظایف در شرکت ها چیست؟

در کسب و کارهای امروزی، عملکرد ضعیف پرسنل به یک چالش فزاینده و موضوع رایج در جلسات مدیریتی تبدیل شده است.علاوه براین عملکرد ضعیف پرسنل باعث انجام نشدن فعالیت های سازمان طی زمان مقرر می شود. اکنون سوالی که پیش می‌آید این است که دلایل عدم انجام یا تاخیر در تکمیل وظایف توسط پرسنل چیست؟ در ادامه این پست به دلایلی که باعث می شود وظایف پرسنل با تاخیر انجام شود می پردازیم.بکارگیری چنین مواردی به شما کمک می کند مشکل اصلی سازمان خود درخصوص برنامه ریزی کارها و مدیریت وظایف یافته و آن را ریشه کن کنید.

تاخیر در انجام وظایف

دلایل تاخیر در انجام وظایف توسط پرسنل چیست؟

زمانی که مدیران تصمیم می‌گیرند فعالیت های خود را به کارمندان ارجاع دهند، در وحله اول ممکن است ناامیدی بسیار زیادی ایجاد ‌شود، زیرا با وجودی که انتظار می‌رود پرسنل عملکرد خوبی از خود نشان دهند، واقعیت متفاوت است.پرسنل به چند دلیل موفق به انجام وظایف خوددر زمان مقرر نمی‌شوند، اما دلیل اصلی این امر می‌تواند این باشد که مدیران نمی‌دانند که می‌توانند در عدم عملکرد صحیح افرادشان نقش داشته باشند.

مردد بودن پرسنل برای بیان مشکلات خود

در اغلب سازمان ها مدیران نحوه تفکر و بینش پرسنل خود را درک نمی‌کنند. پرسنل برای درک درست فرایندهای کار ممکن است به چیزی متفاوت تر از ناظر پروژه نیاز داشته باشد. شما به عنوان یک مدیر،در ابتدا باید نقاط ضعف و قوت هر یک از افراد خود را درک کنید. علاوه براین باید در نظر بگیرید که یک فرد به چه نحوی ظایف خود را تکمیل می کند ، چگونه با تیم خود همکاری کرده، چه چیزی باعث تشویق و افزایش انگیزه در او می شود و چگونه می‌خواهد به خاطر مهارت های خود شناخته شود. این امر بسیار ضروری است که ضمن درک پرسنل، باید سبک مدیرتی خود را تنظیم کنید تا عملکرد آن‌ها به حداکثر برسد. آیا تمجید و تشویق عمومی باعث ایجاد انگیزه در پرسنل می‌شود؟ اگر پاسخ شما بله است، پس مطمئن شوید که پروژه سازمان رو به جلو حرکت می‌کند و مطمئن شوید که اعضای تیم شما به گوشه‌ای رانده نمی‌شوند. اگر مدام تصور کنید که بقیه افراد طرز تفکر شما را دارند، به احتمال زیاد با چالش های بسیاری رو به رو خواهید شد و این امر باعث تاخیر و انجام نشدن فعالیت های سازمان طی زمان مقرر می شود.

پرسنل فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند

موضوع مهمی که در اینجا وجود دارد مسئله منابع انسانی است. برای مثال افراد جدیدی که در بخش بازاریابی مشغول به کار شده اند ممکن است نتوانند در بخش دارایی خدمت کند. زمانی که پرسنل شما نمی‌دانند که وظایفی که به آن ها سپرده شده است چگونه انجام می‌شود، بهترین راه حل آن آموزش دادن است. آیا به پرسنلتان آموزش هایی ضمن کار برای کسب دانش و توسعه مهارت‌های اساسی برای ارائه خروجی مطلوب داده شده است؟ علاوه براین آیا پرسنل برای تکمیل وظایف خود ابزارها، منابع و پشتیبانی مناسبی را در دسترس دارند؟

محیط کار نامناسب

اغلب مواقع به این صورت است، که  نه تنها بعضی از مدیران کار فردی را تشویق نمی‌کنند،  بلکه کار تیمی را نیز تشویق نمی‌کنند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد، هر تلاشی که پرسنل برای تشکیل تیم و همکاری تیمی انجام می‌دهند منجر به درگیری می‌شود. علاوه براین کار تیمی شکست می‌خورد زیرا محیط بر اساس سرزنش های مدیر ایجاد می‌شود. همچنین کارها روی هم انباشته می شوند،زیرا اعضای تیم بیشتر روی ضررها و تصمیم گیری در مورد مقصر بودن تمرکز خواهند کرد. بنابراین این امر باعث ایجاد محیطی تنش زا می شود.

مدیریت وظایف

همخوانی نداشتن توانایی پرسنل با معیارهای شما

شما به عنوان مدیرسازمان باید قبل از تقسیم کار و تخصیص وظایف سازمان، صلاحیت پرسنل خود را به روشنی ارزیابی کنید. اگر فردی احساس کند که سطح صلاحیت او بسیار بالاتر از آن چیزی است که مدیر انتظار دارد، یا فکر کند که به عنوان یک کارمند دست کم گرفته می‌شود، یا اینکه مدیرانش انتظارات زیاد از او دارند ، چنین طرز تفکراتی از طرف پرسنل می‌تواند برای یک محیط کار خلاق بسیار مضر باشد، زیرا پرسنل ماهر و زبردست ممکن است انگیزه خود را از دست بدهند، یا ممکن است اراده ضعیفی برای تکمیل وظایف خود داشته باشند که این امر باعث بهم ریختگی در سازمان و از دست رفتن برنامه ریزی های  مدیر می شود.

عواملی که باعث حواس پرتی در پرسنل می شود

برخی از افراد در یک محیط کاری به سرعت پیشرفت می کنند. آلودگی های صوتی مختلف، صداهای تکراری، همکاران بی حوصله و جلسات کسل کننده فقط باعث از بین رفتن حوصله آن ها می شود. بنابراین شما باید دریابید که آیا هر یک از پرسنل شما به همین دلایل در تکمیل وظایف خود تاخیر دارند ؟ برای تمرکز بیشتر پرسنل خود می توانید اتاقک هایی را به آن ها اختصاص دهید تا الودگی های صوتی باعث حواس پرتی افرادتان نشود.علاوه براین سازمان هایی که از نرم افزار مدیریت وظایف استفاده نمی کنند ممکن است هنگام تکمیل فرایند های مختلف پروژه دچار سردرگمی شوند زیرا نمی دانند چه کاری را چه زمانی باید انجام دهند؛ بنابراین بکارگیری نرم افزار مدیریت وظایف و برنامه ریزی کارها به پرسنل شما کمک می کند تا بدون حواس پرتی وظایف خود را به ثمر برسانند.

پرسنل شما انگیزه‌ی کافی برای کار را ندارند

افراد ممکن است انگیزه کافی نداشته باشند و نتوانند در سازمان وظایف خود را به درستی انجام دهند زیرا وظایف مورد نیاز را جالب یا هدفمند نمی‌دانند. راهکار این مشکل این است که اهداف شرکت را برای اعضای تیم خود شفاف سازی کنید. به پرسنلتان  بگویید که مشارکت آن‌ها برای دستیابی به اهداف بزرگ مهم است و کمک در این زمینه برای همه سودمند خواهد بود. دانستن اینکه از پیشرفت آن‌ها راضی هستید می‌تواند به آن‌ها القا کند که در سطوح رضایت بخش ادامه دهند و دفعه بعد برای کسب دستاورد های بیشتر تلاش کنند. جلسات را برای تشویق پرسنل برای کار تیمی برنامه ‌ریزی کنید، این جلسات می توانند مثل جلساتی برای ایده پردازی در مورد راه‌های افزایش بهره وری برگذار می کنید باشند.

تمایل به انجام وظایف

تمایل نداشتن به کار

پرسنل شما ممکن است بعضی اوقات اراده کافی برای انجام وظایفشان نداشته باشند. یکی از دلایل عدم تمایل پرسنل برای انجام کار در شغل خود می‌تواند تغییرات سریع در محل کارشان باشد. این را در نظر بگیرید، زمانی که یک کسب و کار از یک سازمان کوچک می خواهد به یک سازمان بزرگ و حرفه ای تر تبدیل شود، این امر به ایجاد تغییراتی در مسئولیت‌های مدیریتی و پرسنل نیازمند است. برخی از افراد ممکن است در برابر این مسئولیت ها مقاومت کنند، زیرا این تغییرات به دلیل حضور طولانی مدت آن‌ها در محیط کار کمی دشوار می باشد و این امر باعث می شود در دوره های ارزیابی عملکرد نتیجه خوبی نداشته باشند.