جستجوی رتبه کلمات کلیدی گوگل به چه منظور استفاده می شود

مهم ترین قدم در بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو، پیدا کردن جایگاه و رتبه کلمات کلیدی آن سایت در گوگل می باشد. جستجوگر رتبه کلمات کلیدی به شما کمک می کند، با یافتن نقاط قوت و ضغف سایت خود، نقشه ها و راهکار هایی برای بهبود آن، مشخص کنید. آگاهی از جایگاه کلمات کلیدی سایت، برای داشتن درکی مناسب درمورد جستجوگران و بازدید کنندگان، امری ضروری است. به علاوه این داده ها، مبنای تجزیه و تحلیل‌های بعدی نیز قرار خواهند گرفت. بنابراین، با دانش و اطلاعات کافی در این زمینه، به جای حدس زدن، با اطمینان، کلمات کلیدی مناسب رنکینگ سایت خود را مشخص خواهید کرد و می‌توانید با کمک ابزار‌های مختلف، جایگاه رقبای خود را بسنجید. علاوه برا این موضوع، رتبه‌ ای که سایت شما در موتورهای جستجو بدست می‌آورد بصورت مستقیم بر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما تاثیر بسزایی می ‌گذارد.

نرم افزار جستجوگر رتبه کلمات کلیدی در گوگل

جستجوری کلمات کلیدی سایت

اهمیت بررسی رتبه کلمات کلیدی در سئو

همان طور که می دانید  کلمات کلیدی، بخش مهمی در سئوی سایت می باشند. از ابتدای شروع فعالیت‌های سئوی سایت تلاش زیادی برای تحقیق برای یافتن بهترین کلمات کلیدی می شود، سپس محتوای موردنیاز کاربر حول کلمات کلیدی تهیه می شوند و در پایان هم این کلمات کلیدی هستند که باید در نتایج جستجو رتبه بالایی بگیرند و کاربران را به سایت جذب کنند. به همین منظور است که بررسی رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

در کل بررسی جایگاه و رتبه کلمات کلیدی سایت، تحلیل عملکرد هرکدام از آنها و مدیریت کلمات کلیدی برای هر کسب‌وکاری که بخواهد در فضای دیجیتال مارکتینگ(فروش اینترنتی) رشد داشته باشد، ضروری است. درواقع بررسی رتبه کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند، رتبه سایت خود را در گوگل بدانید، تاثیر استراتژی‌های سئوی سایت خود را بسنجید و بدانید کدام کلمات کلیدی برای شما ارزش بیشتری دارد و بکار گیری کدام یک در سایت شما بیهوده است.

مزایای مانیتورینگ رتبه کلمات کلیدی در گوگل

برای مانیتورینگ رتبه کلمات کلیدی نرم افزار و اپلیکیشن های زیادی در سایت های مختلف موجود است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی سایت خود را تعیین کرده و در هر زمان رتبه آن را بسنجید. برخی از این ابزارها امکاناتی مانند پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب تر، بررسی رتبه و جایگاه کلمه کلیدی در موبایل و نسخه دسکتاپ که اغلب به صورت جداگانه  مزایایی از این قبیل را در اختیار شما می‌گذارند. می‌توان گفت بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل مزیای بسیار برای شما به همراه خواهد داشت مانند:

محاسبه تعداد نمایش برای کاربران

بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت به شما کمک می‌کند عملکرد کلمات کلیدی را در نتایج جستجوی زیر نظر داشته باشید و کلماتی که بیشترین افزایش ترافیک و بهترین عملکرد را داشته‌اند، مشخص کنید.

مانیتورینگ لحظه‌ای کلمات کلیدی

با مانیتورینگ رتبه کلمات کلیدی سایت می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، کلمات کلیدی که عملکرد بهتری برای شما داشته‌اند را مشخص کنید. اگر رتبه و جایگاه کلمه ای کاهش یافت، می‌توانید علت بروز این مشکل را به سرعت بررسی کنید و درصورتی ‌که اقدامات رقبا یا خطاهای تکنیکال سایت باعث کاهش رتبه شده بودند، نسبت به رفع آن اقدام کرده و جایگاه خود را مجدد پس بگیرید.

تحت کنترل داشتن رقابت

علاوه بر نظارت روی اطلاعات و رتبه کلمات کلیدی سایت خود، می‌توانید بیاموزید که رقبای دیجیتال شما برای همان کلمات کلیدی که شما هدف قرار می‌دهید، چگونه آن ها را رتبه بندی می‌کنند و همچنین شما چه کلمات کلیدی مورد نیازی را در محتوای خود هدف قرار ندادید. با توجه به نوسانات رتبه های جست و جوی گوگل، می‌توانید تغییراتی را که رقبا در صفحات وبسایت خود ایجاد کرده‌اند، بررسی کنید و درآخر، با استفاده از تجربیات آن‌ها، جایگاه و رتبه سایت خود را افزایش دهید.

تدوین استراتژی سئو

پس از بکار گیری مزایای ذکر شده و شناسایی رتبه کلمات کلیدی، می‌توانید طرحی را برای بهبود رتبه بندی SERP  سایت خود، شروع کنید.  همچنین  بکار گیری این استراتژی به شما کمک می کند تا تمام کلمات کلیدی بیهوده را حذف کنید، برای پاسخگویی به سوالاتی که ممکن است برای کاربران شما ایجاد شود محتوا ایجاد نمایید و هر آنچه مرتبط با اهداف وب سایت شماست انجام دهید.

بررسی رتبه کلمات کلیدی

ابزار بررسی رتبه کلمه کلیدی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بررسی رتبه و جایگاه کلمات کلیدی در گوگل اهمیت زیادی برای فعالیت‌های سئوی سایت دارد، این فرایندمی‌تواند جهت فعالیت و استراتژی سئو را تعیین کند. به‌ همین منظور نرم افزار یا اپلیکیشن هایی که کار بررسی رتبه کلمه کلیدی را انجام می‌دهند، معمولا اطلاعات و امکانات اضافه ‌تری هم در کنار آن ارائه می‌دهند تا کار تجزیه و تحلیل را برای کاربران خود راحت تر کنند. یک ابزار مانیتورینگ رتبه کلمات کلیدی مناسب علاوه بر رتبه هر کلمه، تغییرات آن را نیز نمایش می‌دهد.علاوه بر این داده های دیگری نظیر حجم جستجوی ماهانه و میزان سختی هر کلمه از دیگر اطلاعاتی است که ارائه آن برای سئوی سایت ضروری و مهم  می باشد.در صورتی که ابزار بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل بتواند امکان مقایسه کلمات کلیدی شما با سایت های رقبا را فراهم کند، حجم زیادی از کار شما را کاهش داده  است. نکته دیگری که در انتخاب ابزار رتبه بندی کلمه کلیدی باید در نظر بگیریم، بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت شما از موقعیت جغرافیایی موردنظر شما است.زیرا گوگل برای موقعیت‌های جغرافیایی گوناگون، نتایج و گزارشات جست و جوی مختلفی ارائه می‌کند. علاوه براین موضوع، داشتن یک رابط کاربری مناسب، به یک ویژگی مهم برای نرم افزارها و اپلیکیشن های آنلاین تبدیل شده است. رابط کاربری جذاب و آسان امکانی است که کار کردن با هر ابزاری را لذت بخش کرده و کمتر شما را خسته می‌کند.

جمع بندی

 با توجه به توضیحات ذکر شده ،در رتبه بندی کلمات کلیدی، مشخص کردن کلمات کلیدی ضروری، یکی از نیاز های برند و کسب و کار شماست، برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، واژه‌های مربوط به خرید و قیمت دسته‌بندی کالاها  و همچنین کلمات مربوط به محصولات را می توانید هدف قرار دهید؛ و اگر سایت شما خدماتی است، کلمات کلیدی مربوط به خدماتی که ارائه می دهید را انتخاب کنید. بنابراین باید کلماتی را انتخاب کنید هدف کسب و کار شما به آن گره خورده است.بعد از مشخص کردن کلمات کلیدی محتوای خود، مهم‌ ترین کار استفاده از ابزاری مناسب برای بررسی و رتبه بندی این کلمات کلیدی است، زیرا استفاده از ابزارهای آنلاین رصد کلمه کلیدی یا نرم‌افزارهای ردیابی رتبه بهترین راهکار برای بررسی جایگاه و رتبه کلمات کلیدی محسوب می‌شوند.