افزایش بهره وری با یادداشت برداری شخصی در تَسکینو

اکثر ما به روش های مختلفی فعالیت های شخصی خود را یادداشت می کنیم، آیا با روشی که پیش گرفتیم می توان بهترین بهره وری را از یادداشت های شخصی برد؟ آیا روش مناسب تری برای جلوگیری از اتلاف وقت و فراموشی برای یادداشت برداری و برنامه ریزی روزانه وجود دارد؟ در ادامه این پست به موارد زیر می پردازیم:

  • چرا به یادداشت برداری شخصی نیازمندیم؟
  • نکاتی برای خود مدیریتی
  • چگونه یادداشت برداری موجب سازنده تر شدن شما می شود ؟
  • یادداشت برداری دیجیتال و کاغذی؛ کدام یک مناسب تر است؟
  • دلیل نا کارآمد بودن بعضی از ابزار های یادداشت برداری
  • تَسکینو بهترین اپلیکیشن فارسی زبان برای یادداشت برای شخصی

 

یادداشت برداری شخصی

چرا به یادداشت برداری شخصی نیازمندیم؟

در ابتدا ممکن است سوالاتی نظیر اینکه چرا باید فعالیت های شخصی خود را یادداشت کنم؟ یادداشت برداری چه کمکی به من خواهد کرد؟ من حافظه تصویری خوبی دارم آیا همچنان نیاز به یادداشت برداری دارم؟ برای شما ایجاد شود.همه افراد با هر مشغله ای به یادداشت برداری نیاز دارند؛ اما کمتر پیش می آید که کسی به موثرترین شکل ممکن بتواند از یادداشت برداری  شخصی خود استفاده کند. یادداشت های شخصی دقیقاً چیست؟ به طور مثال، برخلاف صورتجلسه ها یا اسناد رسمی، یادداشت‌ های شخصی نوعی یادداشت هستند که فقط موارد شخصی که برایتان اهمیت دارد را یادداشت میکنید، نه برای کسی دیگر. این یادداشت ها ممکن است برای استفاده در خانه یا محل کار باشند و هدف اصلیشان ثبت افکار، ایده ها یا موضوعاتی که می خواهید در ذهن داشته باشید و بعدا آن ها را پیگیری کنید، است.

نکاتی برای خود مدیریتی

شاید لحظه ای که می خواهید افکار خود را جایی یادداشت کنید با خود بگویید من حافظه تصویری قوی دارم و امکان ندارد چیزی را فراموش کنم، اما به محض اینکه مکانی را ترک می کنید، جلسات کاری و یا بحث‌ با همکاران در مورد موضوعات حیاتی  مانع به خاطر سپردن افکار پیشینتان می شود؛ زیرا کل تمرکز شما بر روی موضوع دیگریست! اگر افکار خود را در قالب یادداشت های شخصی جمع آوری نکنید اتفاقات زیر رخ می دهد:

  • به ایده‌ها اجازه می‌دهید تا بدون برنامه ریزی برای دستیابی به آن ها در ذهنتان بچرخند، بدون اینکه به خودتان فرصتی دهید که آنها را به درستی به خاطر بسپارید. علاوه براین شما قادر به اولویت بندی بر اساس اهمیت آن ها نخواهید بود که باعث کاهش بهره وری شما می شود.
  •  خودتان را تحت فشار قرار می دهید، زیرا می خواهید همه چیز را به درستی در ذهن خود ثبت کنید چنین چیزی غیر ممکن است! زیرا هر چقدر هم که حافظه قوی داشته باشید نکته ای را از قلم می اندازید و در نهایت این امر باعث اتلاف دانش شما می شود.
  • اگر سعی کنید نکات را به خاطر بیاورید به سرعت دچار استرس می شوید، چون نمی دانید به کدام یک نیاز دارید و به کدام یک نیاز ندارید.
  • اگر هر بار که بر روی افکار فراموش شده فکر می کنید یعنی کار خود را از صفر آغاز کردید، این امر در آخر موجب از دست رفتن زمان شما می شود علاوه براین با اینکار ایده های جدید به ذهن شما خطور نمی کند زیرا همچنان ذهن شما درگیر افکار فراموش شده است!

 

چگونه یادداشت برداری موجب سازنده تر شدن شما می شود ؟

اگر دائماً چیزهایی را فراموش می کنید و مجبور می شوید مجدد روی آن تمرکز کنید، علاوه بر هدر دادن زمان شما نا امیدی بسیار و اثرات منفی به همراه دارد. طبق تحقیقات انجام شده، پرسنل بخش زیادی از روز کاری خود را صرف کارهای اداری می کنند، اما از 23٪ پرسنل  بیش از دو ساعت در روز را برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز برای انجام وظایف خود صرف می کنند.بنابراین برای بهره وری بهتر نیاز به یادداشت برداری دارید.

یادداشت برداری دیجیتال و کاغذی؛ کدام یک مناسب تر است؟

 شاید با خود فکر کنید روش کاغذ و قلم راهکار مناسبی برای فراموش نکردن افکارتان می باشد، اما روش کاغذ و قلم با پیدایش دنیای دیجیتال دیگر منسوخ و نا کارآمد شده است. چرا؟ چون ممکن است به هر دلیلی دفترچه ای که برای ثبت یادداشت های خود در نظر کرفتید گم شود و دیگر به مواردی که یادداشت نمودید دسترسی نداشته باشید.

امروزه طیف وسیعی از ابزارها و برنامه های دیجیتال وجود دارد که می توانید از آنها برای سازماندهی یادداشت های خود استفاده کنید. دلیل کارآمد بودن یادداشت برداری دیجیتال بسیار ساده است " شما در هر مکانی هستید گوشی های هوشمند خود را همراه دارید"

دلیل ناکارآمد بودن بعضی از ابزارهای یادداشت برداری

در این بین مشکلی وجود دارد که بسیاری از این ابزارها، ذخیره  یادداشت برداری را به طور موثر آسان‌تر نمی‌کنند. دلایل آن به ذکر زیر است:

  • بعضی از این ابزارهای یادداشت برداری رابط کاربری آسان و مجذوب کننده ای ندارند
  • دارا بودن فیلد های زیاد که پر کردن همه آن ها موجب اتلاف وقت می شود
  • فارسی زبان نبودن
  • نداشتن امکان سازماندهی برای یادداشت های ثبت شده
  • دسترسی پیچیده و سخت به یادداشت هایی که ثبت گردیدند

 

تَسکینو بهترین اپلیکیشن فارسی زبان برای یادداشت بردای شخصی

خوشبختانه، تَسکینو بهترین اپلیکیشن فارسی زبان برای کمک به ثبت یادداشت های سازمان یافته و حرفه ای در یک رابط کاربری بسیار ساده و آسان می باشد. اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت کار تَسکینو، امکان یادداشت برداری شخصی همراه با قابلیت ضمیمه کردن انواع فایل با فرمت های مختلف از جمله تصویر، ویدیو، فایل صوتی وهمچنین ثبت لوکیشن مکان یادداشت برداری، مهارت های خود مدیریتی از طریق یادداشت برداری ساختاریافته فراهم می کند با این اپلیکیشن می توانید نکات کلیدی را برای جلوگیری از فراموشی یادداشت کنید، موضوعات پیچیده را درک کنید، با حجم زیادی از  افکاری که به ذهنتان خطور می کند به طور مؤثر برخورد کنید. ویژگی هایی که اپلیکیشن تَسکینو را به کارآمد ترین ابزار یادداشت برداری فارسی زبان تبدیل کرده است به ذکر زیر می باشد:

  • دسترسی آسان به یادداشت ها بدون جستجو های طاقت فرسا برای پیدا کردن آن ها
  • رابط کاربری آسان،راحت و در عین حال حرفه ای
  • ثبت یادداشت های شخصی بدون پر کردن فیلد های زیاد

 

نکات برتری که کمک می کند یادداشت های شخصی شما کارآمدتر واقع شوند

برای کمک به سازمان ‌دهی و برنامه ریزی موثر برای یادداشت‌های شخصیتان، بهبود حفظ اطلاعات، و ساختار کارآمد تر افکار و ایده‌هایتان، در ادامه پنج نکته کلیدی و مهم برای یادداشت ‌برداری مؤثرتر آورده شده است با بکار گیری این موارد بسیاری از ایدهایتان عملی می شود!

1. آگاه باشید و مهم ترین نکات را یادداشت کنید

ممکن است روزهای مدرسه یا دانشگاه را به خاطر بیاورید، اگر همه چیزهایی که معلم می گفت را بدون توجه رونویسی می کردید از درس چیزی متوجه نمی شدید. این مثال درست مانند جلسات کاری می باشد و صرفا نوشتن مواردی که مدیرتان می گوید باعث ایجاد ایده های خلاقانه نمیشود؛ بنابراین برای دریافت بهترین نتیجه می بایست مهم ترین نکات را نیز یادداشت کنید.

3. نوشتنن نتایج جلسات فراموش نشود

آیا جلسه به نتیجه ای رسید؟ آیا شما به نتیجه دلخواه خود از جلسه رسیدید؟ مهمترین نتایج جلسه شما چه بود؟ یادداشت برداری مداوم کلید پاسخگویی سریع و مؤثر به این سؤالات می باشد. برای اطمینان از سازگاری، می توانید از قابلیت چک لیست  استفاده نمایید.

4.  استفاده از یادداشت هایتان

اکنون که یادداشت های خود را ثبت کردید، از آن استفاده کنید! این موضوع بسیار مهم است که بعد از ثبت یادداشت های خود از آن ها استفاده کنید زیرا اگر کار را پشت سر بگذارید راه را برای ایده سازی های جدید می بندید. پیاده سازی نکات و یادداشت ها سبب می شود تا شما با تمرکز بیشتری وارد عمل شده و از تمام ایده ها و سوالات مهم پرسنل خود مطلع شوید.

ابزار یادداشت برداری شخصی

مزایای یک ابزار یادداشت برداری شخصی

زمانی که تصمیم گرفتید از ابزار یادداشت برداری آنلاین برای بهبود مهارت های خود مدیریتی استفاده کنید، به درستی در راه ایجاد یک سیستم موثر برای سازماندهی یادداشت های شخصی خود هستید؛ اپلیکیشن تَسکینو چگونه می تواند به بهره وری و سازماندهی یادداشت های شخصی شما کمک کند؟ در ادامه امکاناتی که اپلیکیشن تَسکینو برای سازماندهی یادداشت های شما ایجاد می کند را مورد بررسی قرار می دهیم.

تَسکینو راه موثرتری برای سازماندهی افکار شما ارائه می دهد

اگر هر فکری را که به ذهنتان می رسد یا موضوعی که بنظر مهم می آید(مثلاً قبل یا بعد از جلسه) را یادداشت کنید، به طور شهودی افکار خود را به تصویر می کشید. اگر در طول این فرآیند ایده های خود را نیز ساختار دهید، حداکثر بهره را از یادداشت های شخصی خود خواهید برد.

تَسکینو شما را متمرکز نگه می دارد

بکارگیری بعضی از ابزار های یادداشت برداری ناکامل شمارا وادار می کند تا کنار آن از ابزاری دیگر نیز کمک بگیرید   این امر موجب حواس پرتی می شود و در نهایت تمرکز شما را از بین می برد.اپلیکیشن تَسکینو یک ابزار کامل و بی نقصی می باشد که شما را از وجود هر ابزار یادداشت برداری دیگری بی نیاز می کند.

سخن آخر

 داشتن برنامه‌ریزی منظم و هدف گذاری موثر در انجام امور کاری و زندگی شخصی از ضروری ترین مواردی می باشد که هیچکس نباید فراموش کند. در این پست به اهمیت یادداشت برداری، نقش آن درفعالیت های روزمره و ضرورت آن پرداختیم؛ همچنین یکی از کم نظیر ترین ابزار های یادداشت برداری شخصی با رابط کاربری فارسی زبان برای شما معرفی نمودیم.

اگر به دنبال اپلیکیشنی کارآمد برای ثبت یادداشت های شخصی خود می گردید با دانلود و تهیه اشتراک اپلیکیشن تَسکینو، علاوه بر امکانات فوق العاده برنامه ریزی و مدیریت وظایف و فعالیت های روزانه، یادداشت های شخصی خود را سازماندهی کنید.