آیا نرم افزار ارزیابی عملکرد اهداف شما را بهبود می بخشد؟

فرآیند ارزیابی عملکرد پرسنل یکی از اقدامات مهم و ضروری می باشد که در بهبود فرایند سازمان نقش بسزایی دارد. یک سازمان یا شرکت از نیروها و پرسنل خود تشکیل شده است که در واقع همان نیروی انسانی سازمان محسوب می­شوند. مدیریت منابع انسانی در هر سازمانی؛ به معنای اصالت دادن به یکی از اساسی ‌­ترین مؤلفه­‌های سیستمی هر سازمانی می باشد که ارزیابی عملکرد پرسنل آنان به معنای نظارت و کنترل بهینه بر منابع انسانی است. ارزیابی عملکرد کارکنان به شما این امکان را می دهد که با شناخت شرایط هر یک از پرسنل بتوانید نقاط قوت و ضعف تیمی و فردی را ارزیابی کنید.ارزیابی عملکرد پرسنل یکی از اقدامات ضروری می باشد که نیروی انسانی سازمان را از رکود عملی خارج می­ کند. ارزیابی عملکرد پرسنل اگر به صورت نرم افزاری و به طور مستمر انجام شود، این پیام را به افراد و مجموعه منابع انسانی می دهد که عملکرد آن­ها و نتایج مثبت و منفی کاری آن­ها زیر ذره بین می باشند و متوجه خواهند شد که اگر اقدام مثبتی انجام دهند مورد تشویق قرار می گیرند و پاداشی دریافت خواهند کرد و اگر عملکرد آن ها طی دوره ای منفی شده باشد قطعاً مدیر با آن ها برخورد خواهد کرد.

ارزیابی عملکرد پرسنل

ارزیابی عملکرد کارکنان چه کاربردی دارد؟

مفهوم یا واژه ارزیابی عملکرد پرسنل را به طور قطع شنیده اید و به مقدار اهمیت آن واقف هستید. روند ارزیابی عملکرد پرسنل؛ در بیشتر مواقع توسط بخش مدیریت منابع انسانی با ابزار یا نرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل صورت می­گیرد؛ این ارزیابی بر اساس بایدها و نبایدهای سازمان و خط قرمزها صورت می­گیرد. وجود فرآیند ارزیابی عملکرد پرسنل برای هر سازمانی امری ضروری می باشد، زیرا این فرایند به سازمان کمک می‌کند تا روند عملکرد پرسنل را دنبال کند و علاوه براین نشان می‌دهد که آیا سازمان در مسیر اهداف خود حرکت می‌کند یا خیر. بنابراین ارزیابی عملکرد پرسنل بسیار در پیشرفت و بهبود وضعیت کاری سازمان مؤثر می باشد.

فرآیند ارزیابی عملکرد پرسنل، عملکرد افراد سازمان را از جنبه‌های مقدار بهره‌ وری، نقاط ضعف، نقاط قوت و میزان انگیزه‌ی و روحیه آن‌ها مورد بررسی قرار می دهد. نتایج این ارزیابی، می‌تواند معیاری برای ترفیع مقام یا افزایش حقوق کارمندان باشد. علاوه بر افزایش انگیزه و روحیه در پرسنل، این فرایند به مدیران چشم انداز مناسبی از اثربخشی فرآیندهای دیگر منابع انسانی مانند جذب، آموزش و توسعه‌ی و پیشرفت مهارت های پرسنل می‌دهد و علاوه براین نقش مهم پرسنل در مسیر اهداف سازمان نیز برای مدیران واضح می شود.

نرم افزار ارزیابی عملکرد چیست؟

ابزار یا نرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل برای بهبود عملکرد کسب و کار از طریق افزایش بهره وری پرسنل طراحی شده است. این کار برای اطمینان از اینکه اعضای تیم ها متعهد و با اهداف سازمانی همسو هستند، بکار گرفته می شود. این فرآیند، بررسی عملکرد سالانه یا ماهانه را با بررسی و ارزیابی عملکرد در هر زمان، تعیین اهداف کلیدی و بازخوردها جایگزین می کند.این ابزار ها کاری را انجام می دهند که بررسی سالانه به صورت دستی نمی تواند انجام دهد. بکار گیری این ابزارها، یک کسب و کار را قادر می سازند تا انتظارات و پرسنل را با تغییر شرایط تنظیم کند. به گفته متخصصان، بررسی‌های سالانه بیش از حد بر سوابق افراد متمرکز است و نه بر کارکرد های آینده.

هدف از بکار گیری نرم افزار ارزیابی پرسنل

نرم افزار مدیریت عملکرد پرسنل  به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا علاوه بر ارائه بازخورد و پشتیبانی به پرسنل، به اهداف نظارت مستمر بر عملکرد نیز بپردازند.
نرم‌افزار مدیریت عملکرد می‌تواند کمک‌های فردی به یک تیم و علاوه براین توانایی آن تیم برای دستیابی به اهداف سازمانی را ردیابی کند.ابزار ارزیابی عملکرد در نهایت عملکرد پرسنل را به نتیجه نهایی شرکت گره می‌زند.

بهبود کارتیمی

بهبود کارتیمی در پرسنل یکی دیگر از اهداف مهم نرم افزار ارزیابی عملکرد می باشد. افراد می توانند اهداف فعلی عملکرد فردی خود و پیشرفت در جهت تحقق عملکرد تیمیشان را ببینند. این فرایند شامل ردیابی تلاش‌های وی در پروژه‌های تیمی است. مدیران عملکرد فردی هر شخص را در برابر اهداف سازمان اندازه گیری می کنند و این امر موجب می شود پرسنل دیدگاه درستی از جایگاه خود پیدا کنند.

پایان دادن به ارزیابی سالانه

برای مدیران سازمان، نرم افزار ارزیابی عملکرد به فرآیند خسته کننده بررسی سالانه پایان سال پایان می دهد، زیرا با بکار گیری چنین نرم افزاری آن ها قادر به ارزیابی پرسنل در هر زمان و مکانی می باشند. ابزارهای مدیریت عملکرد پرسنل برای دریافت بهترین نتایج مستلزم استفاده مداوم می باشند و ارتباط منظم بین پرسنل و مدیران را گسترش می دهد.

چگونه بهترین نرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل را انتخاب کنیم؟

نرم افزارهای ارزیابی عملکرد زیادی در سایت های مختلف قابل خرید و استفاده می باشد. زمانی که نوبت به انتخاب نرم افزار مناسب برای کسب و کار شما می رسد، داشتن یک معیار کلی برای تهیه بهترین نرم افزار کافی نیست! انتخاب نرم افزاری که تمام نیازهای سازمان شما را برآورده کند می تواند در نگاه اول دشوار باشد. در ادامه به معیار هایی که هنگام تهیه نرم افزار ارزیابی پرسنل باید به یاد داشته باشید می پردازیم.

ویژگی های نرم افزاری مناسب برای ارزیابی عملکرد پرسنل

برای تهیه و استفاده از نرم افزار ارزیابی عملکرد مناسب برای سازمان و ارزیابی افراد خود، به نمونه های از ارزیابی عملکرد کارکنان نگاه کنید تا بتوانید مشخص کنید کدام ویژگی برای شما ضروری می باشد. برای داشتن نقطه شروع از معیار های زیر برای خرید نرم افزار ارزیابی عملکرد متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید

تعیین کنید که ارزیابی عملکرد را برای انجام چه کاری نیاز دارید

در نگاه اول ممکن است تعیین کردن نیازتان برای ارزیابی ساده به نظر برسد، اما به راحتی می توان از عملکرد های ضروری که برای ارزیابی  پرسنل استفاده می کنید چشم پوشی کرد. انتخاب نرم افزار متناسب با کسب و کارتان شما را قادر می سازد تا فرآیند بررسی و ارزیابی عملکرد ماهانه یا حتی دوره های کوتاه تر را ساده تر کنید.قبل از اینکه به سراغ خرید نرم افزاری برای ارزیابی عملکرد پرسنل بروید این سؤالات را از خود بپرسید: هر چند وقت یکبار پرسنل خود را ارزیابی می کنید؟ می‌خواهید این فرآیند چقدر متفاوت باشد؟ با داده های نرم افزار چه برنامه ای دارید؟

تکمیل نظرسنجی را جدی بگیرید

 طبق تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که خستگی در نظرسنجی در واقع نتایج نظرسنجی را تغییر می دهد. طبق تحقیقات انجام شده 58 درصد از پاسخ دهندگان کل نظرسنجی را پر نمی کنند زیرا اکثرا آنرا طولانی یا کسل کننده می دانند. بنابراین بخش نظر سنجی نرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل شما باید جذاب و دقیق باشد. قطعا شما نمی خواهید کارکنان شما بیش از 5 دقیقه برای پر کردن نظرسنجی  دوره ارزیابیشان وقت بگذارند. بنابراین نمونه‌های ارزیابی عملکرد پرسنل را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید سؤالات رایجی را که باید، در نظرسنجی‌های خود لحاظ کنید.

نرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل

قابلیت سفارشی سازی و توسعه

به دنبال نرم افزار ارزیابی عملکردی باشید که قابلیت توسعه و شخصی سازی و انطباق کامل با نیازمندی های حال و اینده شما را داشته باشد، نرم افزارهای پکیج شده و غیر قابل سفارشی سازی و توسعه ، حتی اگر هم بی نقض باشند ، به زودی مشکلات بزرگی را برای شما ایجاد می کنند.

استفاده آسان و ساده

سهولت استفاده یک مورد اساسی در تصمیم گیری برای انتخاب چنین نرم افزاری می باشد. اگر یادگیری و استفاده صحیح از نرم افزار ارزیابی عملکرد به مدت زمانی زیاد نیازمند است، ممکن است کمتر از این نرم افزار استفاده کنید یا اصلاً استفاده نکنید. بنابراین بهتر است نرم افزار کاربر پسندی را خریداری کنید که رابط کاربری ساده و قابل درکی داشته باشد.

قیمت منصفانه و مناسب

بسته به نوع سازمان شما هزینه ای که برای تهیه و پیاده سازی نرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل می پردازید می تواند متفاوت باشد.  با این وضوح هنگام خرید این نوع نرم افزار، مطمئن شوید که بابت چه ویژگی ها و امکاناتی، چه مقدار هزینه می پردازید.

نرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل تسکینو

نرم افزار ارزیابی عملکرد تسکینو به شما کمک میکند تا به طور موثر ترین عملکرد پرسنل خود را طی دوره های ماهانه مورد بررسی قرار دهیدنرم افزار ارزیابی عملکرد پرسنل تسکینو، برای مدیریت و ارزیابی وظایف هر شخص طراحی و پیاده سازی شده است. برنامه ریزی، هدف گذاری، بهبود عملکرد پرسنل، امکان ثبت فعالیت های روزانه،ارجاع وظایف، تعیین سر رسید برای هر فعالیت و ارزیابی عملکرد پرسنل با نمودار های مخصوص از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می باشد.علاوه براین طراحی این نرم افزار به گونه ای می باشد که منجر به همراهی مدیران در فرایند های سازمان شده و مشارکت بیشتر آن ها را در حرکت از ارزیابی عملکرد پرسنل به مدیریت عملکرد پرسنل در پی دارد.با نرم افزار ارزیابی عملکرد و برنامه ریزی تسکینو، مدیران سازمان ارزیابی عملکرد را فقط فرآیندی در پایان هر دوره ارزیابی تلقی نمی کنند و بجای رویکرد های گذشته نگر و مقطعی صرفا برای ارزیابی عملکرد هر شخص در انتهای هر دوره، به رویکردی آینده نگر با هدف بهبود کارکرد پرسنل هدایت می شودند. علاوه براین ویژگی ها نرم افزار ارزیابی عملکرد تسکینو با رابط کاربری حرفه ای و فارسی زبان در دسترس مدیران سازمان می باشد.