نکات مهم در مدیریت زمان که هر فردی باید به کار گیرد

مدیریت زمان یکی از دغدغه های مهم افرادی است که بدنبال راهکارهایی برای برنامه ریزی روزانه برای رسیدن به هدف خود هستند. وقتی واژه مدیریت کردن زمان را می‌شنویم، می دانیم مدیریت زمان به معنی استفاده بهینه از زمان می باشد. در واقع یا به دنبال این هستیم که چطور از زمانی که در اختیار داریم بیشترین استفاده را بکنیم و مقدار کمی از آن را هدر بدهیم  یا اینکه چطور کارهای روزانه خودمان را جوری مدیریت کنیم که به تکمیل کل فعالیت ها برسیم. در واقع افراد به علت اینکه قادر به برنامه ریزی درست نیستند، اولین فکری که به ذهن آنها می آید این است که تنها با برنامه ریزی و نوشتن فعالیت های روزانه خود می توانند  زمان خود را مدیریت کنند، اما این طرز فکر اشتباه است!

برنامه ریزی و مدیریت زمان

راه های مدیریت زمان

زمان از گرانبها ترین دارایی هرشخص است. بسیاری از ما در انجام کارها با کمبود زمان مواجه می شویم و نمی توانیم کارهایمان را به موقع و درست به پایان برسانیم در چنین مواقعی به مدیریت زمان نیاز پیدا خواهید کرد. برنامه ریزی روزانه و مدیریت زمان مهارت هایی هستند که به شما کمک می کنند تمام کارهای خود را سر وقت به اتمام برسانید و هیچ گاه دچار کمبود زمان نشوید. افرادی که  به مدیریت و برنامه ریزی زمان اهمیت می دهند فعالیت های روزانه خود را در اسرع وقت و به شکل صحیح انجام می دهند . این افراد از زمان خود تمام استفاده را می کنند زیرا تمرینات و مهارت های مدیریت زمان را به خوبی یاد گرفته اند و در زندگی و کار خود به کارگرفته اند. همیشه ساعات اولیه روز خود را به برنامه ریزی کارها اختصاص دهید. مشخص کنید در طول روز چه کاری باید انجام دهید و یک چک لیست از آن‌ها تهیه کنید. می‌توانید به این شکل در نظر بگیرید که چه کارهایی حتماً باید انجام شود و چه کسانی را باید ملاقات کنید. به نسبت به مواردی که در لیست می‌نویسد مسئولیت پذیر باشید.بهترین زمان برای انجام کارهای دشوارتر زمانی است که انرژی بیشتری دارید.

قانون 20-80 را دنبال کنید

یکی دیگر ازراه های مدیریت زمان این است که از قانون 20-80 یا همان پَرِتو استفاده کنید. این قانون می‌ گوید که 80% نتایج از 20% تلاش‌ها حاصل می‌ شود.به عنوان مثال در بخش بازاریابی و فروش بدین معناست که 80% از فروش‌ها شامل 20% از مشتریان می‌ شود. ترفند قانون پرتو چیست؟ کافیست 20 درصد از تلاش‌ها که 80 درصد نتایج را تولید می‌ کنند، شناسایی و مقیاس‌بندی کنید. این کار را می‌ توانید با بررسی و آنالیز دقیق کار خود انجام دهید. اهداف مهم خود را شناسایی کنید و بر روی انجام آن‌ها تمرکز کنید تا مدیریت زمان کارآمدی داشته باشید.

حذف کارهای غیر ضروری

یکی از مشکلات رایج در مدیریت زمان صرف وقت اضافه برای کارهایمان است. بنابراین با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توانید ، زمانی که برای انجام کار غیر ضروری لازم است را کاهش دهید، زیرا حذف کردن کارهای غیر ضروری، زندگی شما را ثمربخش تر خواهد کرد. هر چیزی که  شمارا از رسیدن به هدف اصلی دور کند، می تواند کار غیرضروری باشد در مدیریت و برنامه ریزی نباید زمان های زیادی را برای کارهای اضافی و کم اهمیت قرار داد زیرا صرف این زمان باعث می شود که کارهای اصلی شما با تاخیر انجام شوند . باید کارهای ضروری و غیر ضروری روزانه خود را مشخص کنید.

منظم باشید

داشتن نظم کاری تا حد زیادی به مدیریت زمان کمک می کند. نگهداری منظم فایل های مورد نیاز، تفکیک فایل ها و وسایل خود، دور ریختن لوازم غیرضروری و حذف فایل های اضافی و قرار دادن وسایل در سرجای خود، موجب می شود وقت بسیاری که صرف جست وجوی موارد مورد نیاز می کنید، کاهش یابد. برای منظم بودن، از ابزارهایی مانند تقویم رومیزی، کاغذهای یادداشت، اپلیکیشن های موبایلی و نرم افزارهای برنامه ریزی روزانه می توان استفاده  کرد. با استفاده از اپلیکیشن برنامه ریزی کارها تسکینو به آسانی می توانید وظایف و فعالیت های خود را به صورت روزانه و یا دوره ای، با امکان زمان بندی ثبت کنید .

مدیریت زمان

کاهش حجم فعالیت ها و بهبود زمان

اگر حجم کارهایی که باید در یک روز انجام بدهید زیاد باشد، احساس رضایت در شما کاهش پیدا می‌کند. کاهش رضایت از کارایی ، موجب کم شدن انگیزه و افزایش نگرانی و استرس می شود. به طور خلاصه اگر می‌خواهید از مدیریت زمان و برنامه ریزی در جهت کسب موفقیت های بزرگ زندگی سود ببرید، نحوۀ استفاده از زمان خود را بهبود بخشید که به معنی افزایش مهارت کنترل زمان می باشد! افراد موفق به بهترین شکل ممکن زمان خودشان را مدیریت می‌ نمایند این بدان معناست که مهارت مدیریت زمان را به خوبی فرا گرفته اند. اگر می خواهید در زندگی خود موفق باشید شما نیز با استفاده از روش های مدیریت زمان که در این پست ذکر شد، می توانید توانایی خود را برای عملکرد بهینه افزایش دهید. برای کنترل و مدیریت زمان، لازم است که تمرکز از فعالیت‌ها به روی نتایج معطوف شود؛ زیاد بودن حجم کاری به معنای کار آمد بودن شما نیست. اگر روز خود را در دریایی از فعالیت‌ها بگذرانید معمولاً دستاورد کمی خواهید داشت، زیرا تمرکز خود را بر روی کارهای متعددی تقسیم می‌کنید. مدیریت زمان بهینه موجب می شود کارهای شما روی هم تلنبار نشوند.

استفاده از اپلیکیشن تسکینو مدیریت زمان را برای شما آسان می کند!

اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت کار های تسکینو مدیریت زمان را برای شما از همیشه راحت تر خواهد کرد اپلیکیشن مدیریت و برنامه ریزی کارهای روزانه، قابل نصب و استفاده در نسخه های اندروید ، ios و نسخه وب مخصوص دسکتاپ می باشد.اپلیکیشن تسکینو برنامه ای برای سازماندهی و مدیریت، نظارت و ارزیابی کارها و فعالیت‌ها می باشد. اپلیکیشن مدیریت و برنامه ریزی تسکینو به گونه ای طراحی شده که برای اشخاص ، شرکت ها، سازمان ها ،تیم های کوچیک و تیم های بزرگ قابل استفاده و بهره وری می باشد.