مزایای کلیدی قفسه بندی چند لایه در انبار

فضای انبار با هزینه های مرتبط زیادی همراه است و به طور کلی هر چه انبار بزرگتر باشد، هزینه های جاری نیز بیشتر می شود. بنابراین، استفاده حداکثری از فضای موجود منطقی است و این بدان معناست که ارتفاع نیز در ظرفیت انبار بسیار مهم و حیاتی می باشد. با راهکارهای مدرن انبارداری، امکان چیدن محصولات در ارتفاع بدون به خطر انداختن ایمنی یا کارایی وجود دارد.

یکی از این راهکارها، قفسه‌بندی چند لایه است که مزیت دیگری دارد که برای رسیدن به ارتفاع نیازی به اتوماسیون ندارد.

قفسه بندی چند طبقه برای انبارها چیست؟

قفسه بندی چند لایه سطوح مختلف را با ارتفاعات مختلف طبقات و راهروها به انبار معرفی می کند که همه اینها به بهترین استفاده از فضای عمودی موجود کمک می کند. آنها به طور جداگانه ساخته می شوند و بخشی از ساختار یکپارچه ساختمان نیستند.

سطوح طبقات مختلف از طریق راه پله قابل دسترسی است و توسط راهروها به هم متصل می شوند. در هر سطح یک سیستم قفسه بندی برای انواع مختلف محصولات ایجاد می شود.

قفسه بندی چند لایه به ویژه برای مشاغلی که محصولات کوچک مانند داروها یا قطعات یدکی می فروشند یا به همان اندازه برای اسناد مفید است. به عبارت دیگر، محصولاتی که به جای بارگیری پالت باید دستچین شوند.

اپراتورها می توانند به سرعت، آسان و ایمن به هر محصولی در هر سطح و در هر زمان دسترسی داشته باشند. به طور قابل توجهی، قفسه بندی چند لایه نیاز به تجهیزات حمل و نقل بزرگ، مانند لیفتراک را از بین می برد. برخی از تجهیزات جابجایی پالت ممکن است هنوز مورد نیاز باشد، بنابراین ضروری است که راهروها برای تحمل وزن به اندازه کافی مقاوم باشند.

قفسه بندی

مزایای قفسه بندی چند طبقه

برای کسب و کاری که به زودی نیاز دارد ظرفیت انبارداری خود را افزایش دهد، قفسه بندی چند لایه می تواند جایگزینی برای یک حرکت پرهزینه باشد.

تراکم و صرفه جویی در فضا

سیستم های قفسه بندی چند لایه از فضای هوایی عمودی استفاده می کنند و در نتیجه تا سقف گسترش می یابند. با توجه به این ویژگی، وقتی در حال گسترش کسب و کار هستید، مجبور نیستید به مکان جدیدی بروید. فضای اضافی به صورت طبقات عمودی به دست می آید و برای مونتاژ، بسته بندی و نیازهای ذخیره سازی استفاده می شود. همچنین اجازه حداکثر استفاده از فضای کف را می دهد، به این معنی که بیشتر بخش های منطقه توسط SKU ها اشغال می شود.

انعطاف پذیر و مدولار

سیستم های قفسه بندی چند لایه می توانند هر نوع کالایی را که پالت نشده است در خود جای دهند. برای جابجایی خطوط تولید مختلف در یک طبقه مناسب است. از آنجایی که دارای ساختارهای چند لایه است، از نظر لوازم جانبی، گزینه ها و تعداد سطوحی که می توان گنجانید، انعطاف پذیر باقی می ماند. همچنین مهارت چیدمان عملکرد انبار را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و در نتیجه محصولات را برای چیدمان فوری به راحتی در دسترس قرار می دهد. با سیستم های قفسه بندی چند لایه، می توان بدون هیچ مشکلی پیک تقاضا را پس از تبلیغات ویژه فروش یا در طول فصل تعطیلات مدیریت کرد. هر زمان که سطح تقاضا افزایش یابد، برای کمک به افزایش حجم سفارشات، می توان شماره اپراتور را افزایش داد. همچنین، هیچ الزامی برای خودکارسازی فرآیندها وجود ندارد. هر منطقه به راحتی برای جمع آوری سفارشات فوری در هر زمان از طریق ادغام قفسه های پویا یا قفسه های ثابت کارتنی قابل دسترسی است. در صورت نیاز، می توان قفسه های جدیدی اضافه کرد یا ساختار را دوباره پیکربندی کرد.

مقرون به صرفه و از نظر عملیاتی موثر

هزینه نصب سیستم ذخیره سازی چند لایه مقرون به صرفه است و همچنین در مقایسه با تأسیسات ذخیره سازی خودکار کمتر است. انتخاب محصولات با نظم یکسان به طور مداوم در چندین طبقه ساده است. اکثر مردم فکر می کنند که سازه های فولادی بزرگ گران است. اما وقتی هزینه ها را با هزینه تاسیسات جدید یا گسترش انبار مقایسه می کنید، هزینه معقول به نظر می رسد. برای به دست آوردن یک سیستم چند لایه برای انبار باید فقط یک چهارم هزینه سیستم خودکار را سرمایه گذاری کنید. بنابراین ریسک مالی را کاهش می دهد. انعطاف پذیری آن به شما کمک می کند تا در تدارکات خارجی و داخلی بسیار کم هزینه کنید.

طراحی سفارشی

با سرمایه گذاری در سیستم قفسه بندی چند لایه، می توان مدل سیستم ذخیره سازی را سفارشی کرد. الزامات ذخیره سازی هر شرکت منحصر به فرد است و با طراحی سیستم قفسه بندی استاندارد مطابقت ندارد. با سیستم قفسه بندی چند لایه، می توانید به گونه ای پیکربندی کنید که برای شرکت شما مفید باقی بماند. علاوه بر این، می توانید عمق و ارتفاع هر قفسه را به طور کامل کنترل کنید تا زمان انجام سفارش را کاهش دهید و بازیابی محصول را تسهیل کنید.

انبار مرکزی

چندین شرکت همزمان می توانند سیستم قفسه بندی چند لایه را برای نگهداری موجودی خود در یک انبار انتخاب کنند. مدیریت چندین تاسیسات در مکان های مختلف چالش برانگیز است. با یک انبار متمرکز، مدیریت موجودی ساده باقی می‌ماند، هزینه‌های حمل و نقل بین انبارها را کاهش می‌دهد و هزینه‌های آب و برق برای انبارهای مختلف را مستثنی می‌کند.

ذخیره سازی با تراکم بالا

با استفاده از کت واک های چند لایه، ذخیره سازی با تراکم بالا به راحتی امکان پذیر است. هنگامی که سطوح کت واک بین قفسه‌ها اضافه می‌شود، تعداد دسترسی یا سطوح کف در سراسر سیستم افزایش می‌یابد، بنابراین امکان دسترسی ارگونومیک به کل سطوح قفسه‌ها را فراهم می‌کند.

نصب سریع

سیستم های قفسه بندی چند لایه می توانند سریعتر از واحد ذخیره سازی چند لایه سنتی مستقر شوند.

انبار ایمن و مطمئن

اگر محصولات از بالا فرو بریزند، احتمال تصادف وجود دارد و انبار برای کارکرد پرسنل خطرناک می شود. سیستم قفسه بندی چند لایه چنین خطراتی را کاهش می دهد و انبار را به مکانی امن تبدیل می کند. همچنین به کارمندان اجازه نمی دهد از شیوه های ذخیره سازی خطرناک استفاده کنند. از آنجایی که سیستم قفسه‌بندی چند طبقه با قفسه‌های اضافی همراه است، کل واحدهای نگهداری محصول به راحتی قابل دسترسی هستند و در عین حال، می‌توان محصولات را به صورت ایمن در قفسه ذخیره کرد. هنگامی که سیستم قفسه بندی چند لایه مناسب انتخاب و نصب می شود، به عنوان یک ابزار ارزشمند عمل می کند و به شما در محدود کردن حوادث رایج محیط انبار کمک می کند.

قفسه بندی چند لایه

راه حل چند لایه

سیستم قفسه بندی چند لایه قفسه بندی در دو یا چند سطح ساخته شده است. اگر انبار بزرگتری دارید که چندین اقلام را ذخیره می کند، عالی است.

قفسه بندی چند لایه با ارائه ظرفیت ذخیره سازی بیشتر از قفسه بندی استاندارد، یک طبقه نیم طبقه ساختاری، ساخته شده از پایه های پیش گالوانیزه در بالای پایه، با قفسه های بیشتر در بالا، امکان پذیر می کند.

پایه‌ها می‌توانند تمام طول باشند، همه سطوح قفسه‌ها و راهروهای دسترسی را پشتیبانی کنند، یا تکی، قفسه‌های پایینی و نیم‌ساختی با قفسه‌های ایستاده در بالا. کف‌های نازک‌تر همچنین امکان گنجاندن سطح اضافی ذخیره‌سازی را فراهم می‌کنند.

سیستم قفسه بندی چند لایه ویژگی ها و مزایای زیر را به صورت استاندارد ارائه می دهد:

صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های ساخت و ساز به دلیل طراحی کارآمد.

پایه های سنگین برای حمل بار از طبقات بالا.

ظرفیت نگهداری بالای اجزای جداگانه برای ذخیره سازی بهینه.

سیستم های آبپاش آتش نشانی و روشنایی به راحتی گنجانده می شوند.

پله ها، نرده ها و لوازم جانبی دروازه پالت مکمل این سیستم هستند.

هنگام سرمایه گذاری در سیستم قفسه بندی چند لایه،دو ملاحظه مهم دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.نصب قفسه های چند طبقه به مجوز کنترل ساختمان نیاز دارد.دوم،انجام بررسی های کامل و مداوم بر روی سازه برای اطمینان از عدم وجود نگرانی های ایمنی مهم است.