نرم افزار سردخانه خرما مخصوص سردخانه های نگهداری خرما

خرما میوه ای پرطرفدار و پر مصرف است که روی نخل خرما (Phoenix dactylifera) رشد می کند. نخل خرما بومی منطقه خلیج فارس در خاورمیانه است. مجموع تولید سالانه جهانی خرما به 8.5 میلیون تن می رسد و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده خرما هستند. محققان تعداد انواع مختلف خرما را بر اساس شکل میوه، طعم، میزان آب، محتوای قند حدود 400 نوع تخمین می زنند. خرما به دلیل داشتن قند طبیعی و خواص سیر کنندگی، میان وعده مورد علاقه بسیاری از مردم است. در کشور ما ایران نیز سالانه مقادیر زیادی خرما تولید می شود و بخش قابل توجهی از آن برای نگهداری طولانی مدت و صادرات در سردخانه خرما ذخیره می شود.

نسخه تحت وب نرم افزار سردخانه خرما 

نرم افزار سردخانه خرما به طور خاص برای بهینه سازی کلیه فرایندهای سردخانه خرما طراحی و ارائه شده است. صاحبان محترم سردخانه های خرما با استفاده از این نرم افزار می توانند عملیات سردخانه را از ابتدای ورود کالا تا انتها و تحویل بار به مشتریان به بهترین نحو و بدون خطای های انسانی مکانیزه نمایند.

این نرم افزار با قیمت ویژه 30.000.000 تومان به سردخانه های خرما ارائه می شود.

مشاوره خرید درخواست دمو

خرما

انواع خرما

برای کمک به حفظ رطوبت خرما بهتر است در سردخانه نگهداری شود. آنها را می توان تا یک سال در سردخانه نگهداری کرد. انتخاب بهترین روش برای نگهداری خرما عمدتاً به تنوع خرما بستگی دارد. به طور کلی خرماها به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند:

خرمای خشک (رطوبت: حداکثر 16 %)

لازم نیست آنها را در جای خنک نگه دارید. آنها را می توان به مدت 6 ماه تا 1 سال در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرد. توصیه می شود این نوع را هر 3 ماه یکبار بخور دهید تا از هر گونه آلودگی احتمالی آفات یا حشرات جلوگیری شود.

خرمای نیمه خشک (رطوبت: 15-19%)

علاوه بر خرمای خشک، این نوع خرما را می توان به مدت 6 ماه در دمای اتاق نگهداری کرد. اما اگر می خواهید آنها را تازه نگه دارید و رطوبت را برای مدت طولانی تری حفظ کنید، توصیه می شود آنها را در سردخانه با دمای 0 تا 5 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

خرمای تازه (رطوبت: 18-30%)

خرمای تازه بهتر است در سردخانه نگهداری شود. اما حتی خرمای تازه را نیز نباید در دمای خیلی پایین نگه داشت. خرمای تازه را می توان به مدت 6 ماه در سردخانه در دمای 5-0 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. اما اگر قصد دارید آنها را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید، توصیه می شود آنها را در دمای صفر درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

سردخانه خرما

نسخه تحت وب نرم افزار سردخانه خرما 

صاحبان محترم سردخانه های خرما با استفاده از امکانات خاص و ویژه نرم افزار سردخانه خرما می توانند گام های مؤثری در جهت خودکارسازی و مکانیزه کردن کلیه عملیات و فرایندهای سردخانه ای جهت جلب رضایت و اعتماد مشتریان و صاحبان کالا بردارند.

این نرم افزار با قیمت ویژه 30.000.000 تومان به سردخانه های خرما ارائه می شود.

مشاوره خرید درخواست دمو

 

سردخانه خرما

میوه خرما نسبت به دما و رطوب بسیار حساس است و بلافاصله پس از برداشت فرایند فساد آن آغاز می شود. برای حفظ کیفیت مطلوب آن نیاز به رعایت اصول برداشت، رسیدگی، بسته بندی و ذخیره در سردخانه خرما می باشد. رابطه بسیار نزدیکی بین میزان رطوبت خرما و قابلیت فساد ناشی از تخمیر، ترش‌شدگی و کپک‌زدگی در سردخانه خرما وجود دارد .سردخانه خرما در مناطق کشت این میوه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و ظرفیت سردخانه ای این مناطق در کشورمان رو به افزایش است. بسته به نوع خرما این محصول می تواند در سردخانه بالای صفر و همچنین سردخانه زیر صفر نگهداری شود.

دمای سردخانه خرما

دما اصلی ترین عامل در نگهداری کالای سردخانه ای است. در سردخانه خرما نیز کنترل دمای محصول بسیار حائز اهمیت است و دمای بالا یا حتی دمای خیلی پایین که خارج از محدوده تعیین شده نگهداری خرما در سردخانه باشد منجر به آسیب جدی خرما در سردخانه مانند آفات کرم زدگی خواهد شد. دمای 18- درجه سانتی‌گراد برای نگهداری خرما به مدت 1 سال در سردخانه، دمای 3- درجه سانتی‌گراد برای نگهداری خرما به مدت 6 ماه در سردخانه، دمای صفر تا 5 درجه سانتی‌گراد برای نگهداری خرما به مدت کمتر از 3 ماه در سردخانه مناسب می باشد.

گردش هوا در سردخانه خرما

تهویه مناسب هوا در سردخانه خرما عامل دیگری است که در حفظ کیفیت این محصول اهمیت دارد. بسته بندی و نحوه چینش محصول در سردخانه خرما باید گردش مناسب هوا بین محصول را فراهم کند. پالت هایی با حداقل 10 سانتیمتر ارتفاع از کف، رعایت فاصله حداقل 20 سانتیمتر از دیوار، بسته بندی انواع خرمای مرطوب در کارتن و انواع خرمای خشک در سبد و در نظر گرفتن ارتفاع اواپراتورها برای رعایت فاصله چینش محصولات تا اواپراتور موارد مهمی هستند که باید جهت گردش هوای مناسب در سردخانه های خرما مورد توجه قرار گیرند.

خرما

نرم افزار سردخانه خرما

نرم افزار سردخانه خرما کلیه فرایندهای سردخانه ای که به صورت دستی انجام می شوند را تحت پوشش قرار میدهد و برای عملیات مختلف در سردخانه از جمله کنترل موجودی انبار سردخانه، توزین، تخلیه و بارگیری، محاسبه وزن خالص و ناخالص، صدور خودکار سند ورود و خروج کالا و ... راهکار مناسب ارائه می کند و با خودکارسازی فرایندها، خطاهای انسانی ناشی از خستگی را از بین می برد و منجر به اعتمادسازی و رضایتمندی مشتریان سردخانه خواهد شد.

امکانات و قابلیت های نرم افزار سردخانه خرما

نرم افزار سردخانه خرما با ارائه امکانات و قابلیت های زیر جهت بهینه سازی فرایندهای سردخانه و جلب رضایت و اعتماد مشتریان سردخانه ارائه می گردد:

  • تعریف کالا و اقلام بر اساس کدینگ استاندارد و غیر استاندارد تا سقف دلخواه
  • محاسبه اجرت عملیات تخلیه و بارگیری
  • تعریف پارتی (سری) برای صاحبان کالا به صورت مجزا
  • معرفی و بخش بندی سالن ها و نمایش حجم اشغال شده هر سالن
  • قابلیت تفکیک موجودی کالا و حواله برای هر صاحب کالا بصورت پارتی های مجزا
  • صدور کلیه اسناد ورود، خروج، افت (ضایعات)، اضافه تحویلی کالا (مغایرات)
  • قابلیت ثبت مرتب سازیط و جابجایی کالا
  • امکان انتقال کالا بین مشتریان
  • قابلیت ثبت وزن های مختلف باسکول جهت ثبت محموله های ورودی
  • ارسال پیامک رایگان به مدت 3 ماه جهت خدمات دهی به مشتریان سردخانه
  • ابزار اتصال به باسکول و توزین به صورت آنلاین جهت دریافت مستقیم وزن از باسکول و صدور قبض باسکول
  • درخواست تغییرات و سفارشی سازی جهت پیکربندی و استقرار بر اساس نیاز سردخانه