بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه ویژگی هایی دارد؟

برقراری ارتباط با مشتریان می تواند وظیفه پر چالشی باشد. هماهنگ بودن با مخاطبان، تشخیص درست مشکلات و کسب رضایت مشتری و همچنین تعاملات مثبت با آن ها از مسئولیت های سنگینی هستند که بر دوش تیم ارتباط با مشتری شما قرار دارد. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  می تواند حجم زیادی از این کارها را برای فرآیندهای کسب و کار و فروش انجام دهد.نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، فرصت های بزرگی را برای پیشرفت کسب و کارهای بزرگ و کوچک فراهم می کند تا قادر به رشد چشمگیری باشند. امروزه، بیش از هر زمان دیگری، کسب و کارها نیاز دارند تا مشتریان فعلی خود را با دقت بیشتری مدیریت کنند. استفاده از پلتفرمی با بهترین ویژگی‌های مدیریت ارتباط با مشتری، از بخش های اساسی این استراتژی محسوب می شود، در ادامه به مفهموم و ویژگی های نرم افزار  مدیریت ارتباط با مشتری می پردازیم.

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری به هرگونه استراتژی، نرم افزار، روش یا فناوری گفته می شود که شرکت ها برای جذب، حفظ و توسعه مشتریان خود از آن استفاده می کنند. نمایندگان فروش می توانند چرخه مدیریت و ارتباط با مشتری را با استفاده از این نرم افزار، مدیریت مدیریت کنند.  استفاده از این نرم افزارها با ثبت اطلاعات مشتری در سیستم، به مدیریت ارتباط با مشتری کمک می‌کنند که در واقع، منجر به فرآیندهای کسب و کار خودکار، روابط سازمان‌یافته، نظارت دقیق بر عملکرد و بهبود بهره‌وری می شود .

ویژگی ها

بر اساس تحقیقات انجام شده انتظار می رود که خرید و فروش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تا سال 2025 به 80 میلیون دلار نیز برسد، به دلیل اینه نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری، یکی از کارآمد ترین ابزارها برای حفظ و جذب مشتری محسوب می شود. اگر به بررسی موقعیت مشتری، ترجیحات، حفط عادات سرمایه گذاری، انسان شناسی، نظرات، تعامل با برند ها و سایر اطلاعات علاقه دارید، سرمایه گذاری در مدیریت ارتباط با مشتری هوشمند، تصمیم مناسبی برای رشد کسب و کار شما خواهد بود

مدیریت مخاطبین

مدیریت مخاطبین، بخش مهمی از مدیریت ارتباط با مشتری است که این اصل گاهی اوقات در نرم افزار مدیریت مشتری به رعایت نمی شود، مدیریت مخاطبین از قابلیت های اساسی مدیریت ارتباط با مشتری است. داشتن این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا مشتری های شما را به گروه‌های مختلفی تقسیم کنند تا بتوانند خواسته آن ها مدیریت کرده و به شکل بهتری خدمات رسانی کنند. با کمک این قابلیت  شما قادر خواهید بود که داده‌های حیاتی مشتری را جمع‌آوری کرده و استراتژی‌ مدیریت بازاریابی خود را هنگام معرفی محصولات جدید، تحکیم کنید.

مدیریت تیم فروش و بررسی فرصت های جذب مشتری

مشخص کردن فرصت هایی که تیم فروش شما در ارتباط با مشتریان در اختیار دارد، یکی از ویژگی های نسبتاً مهم مدیریت ارتباط با مشتری به می باشد که با عنوان «امتیازدهی به مشتریان بالقوه» شناخته می شود و برای پرسنل شما این امکان را فراهم می کند تا مشتریانی که به احتمال زیاد به مشتریان ثابت تبدیل می شوند را شناسایی کنند.

مدیریت مشتری بالقوه برای تعیین مشتریان

هیچ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، بدون مدیریت مشتریان بالقوه کامل نمی شود. این ویژگی به کسب و کارها اجازه می دهد تا بر اساس عوامل منابع انسانی، بهترین مشتریان را برای پیگیری بیشتر مشخص نمایند. این خصوصیت مانند امتیاز دهی به مشتریان، کارایی و بهره وری تیم فروش شما را با کمک به متمرکز شدن بر روی مشتریان بالقوه و مناسب و در زمانی مناسب، بهبود می بخشد.

تحلیلگری فروش

تجزیه و تحلیل فروش در زمینه گزارش دهی، یکی از موثر ترین ویژگی های مدیریت ارتباط با مشتری است. کاربران می توانند با بررسی داده های فروش هایی که در گذشته داشتند، کمپین های فروش بزرگ تری را در آینده ایجاد کنند. مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را از رسانه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و ترافیک وب‌سایت جمع‌آوری کرده و سپس، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید که همه ی این موارد با یک نرم افزار  crm قابل اجرا است.