انتخاب بهترین نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد

با داشتن نیرویی که تمرکزشان پراکنده است، محاسبه حقوق و دستمزد برای کارمندان می تواند چالش برانگیز باشد.قبل از پیشرفت های تکنولوژیکی امروزی، اکثر چک های حقوق به صورت دستی تهیه و محاسبه می شدند. امروزه، شرکت ها تمایل دارند از نرم افزار حقوق و دستمزد برای محاسبه حقوق کارکنان استفاده کنند. این ابزار یک عامل اساسی برای اطمینان از اینکه هیچ خطایی برای هر حقوق و دستمزد رخ نمی دهد و همه چک ها به درستی توزیع و حساب می شوند، است. سیستم حقوق و دستمزد می تواند به خودکارسازی فرآیند های وقت گیر کمک کند و زمان ارزشمندی را برای تیم منابع انسانی شما آزاد کند.

شرکت‌های حقوق و دستمزد راه‌حل‌ های نرم‌افزاری ایجاد می‌کنند که برای نظارت و ذخیره اطلاعات مربوط به نرخ‌های دستمزد کارکنان، کسورات و سایر جزئیات ضروری است که برای اطمینان از حسابداری صحیح ضروری است.

نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد چه کار می کند؟

برای اینکه یک راه حل حقوق و دستمزد با پاداش و کسر دقیق برای کارمندان به دست آید، ابتدا باید سایر وظایف به همان اندازه مهم را انجام دهد. این وظایف همه بخشی از پردازش حقوق و دستمزد هستند. وظیفه اصلی نرم افزار حقوق و دستمزد محاسبه کسورات و درآمد خالص کارکنان است.

اولین قدم در این فرآیند شناسایی درآمد ناخالص یک کارمند است. پس از این، ابزار مالیات، پس‌اندازهای بازنشستگی، بیمه و سایر کسورات را از درآمد ناخالص تعیین و کم می‌کند. هرچه بعد از این باقی می ماند مبلغی است که باید به حساب بانکی کارمند واریز شود.

ذخیره‌سازی دستی فایل‌ها، مانند نرخ حقوق کارمندان، قراردادها، ساعات کاری و کسرها، نه تنها از نظر فیزیکی مایه‌ی ضرر است، بلکه می‌تواند فضای زیادی را در دفتر اشغال کند. برای اینکه هم فضا و هم نیروی کارتان آزاد شود، نرم افزار حقوق و دستمزد می تواند راه حل خوبی باشد.

سیستم ‌های حقوق و دستمزد به کسب‌ و کارها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های حقوق و دستمزد و منابع انسانی را ترکیب کنند، که می‌تواند برای سازمان‌های پرمشغله یک مزیت بزرگ باشد.

نرم افزار حقوق و دستمزد کار مدیران منابع انسانی را آسان می کند.

اکثر خدمات حقوق و دستمزد آنلاین معمولاً گزینه هایی را برای سلف سرویس کارکنان ارائه می دهند. این بدان معناست که کارکنان این آزادی را دارند که جزئیات نرخ دستمزد، مزایا، ساعات کاری مورد نیاز و سایر انواع اطلاعات را خودشان بررسی کنند. این به کارمندان اجازه می دهد تا جزئیات را بررسی کنند و در صورت نیاز درخواست ویرایش کنند، در نتیجه کار منابع انسانی بسیار آسان تر می شود و از جلوگیری از خطاها اطمینان حاصل می شود.

سیستم حقوق و دستمزدی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

تغییر به سیستم الکترونیکی حقوق و دستمزد می تواند مزایای زیادی را برای شرکت ها به همراه داشته باشد. با این حال، مهمترین آنها یک فرآیند بهبود یافته است که عدم دقت و سایر خطاهای ساخته شده توسط انسان را در سیستم شما حذف می کند. علاوه بر این، راه حل بسیار راحت است زیرا زمان پرسنل منابع انسانی و حقوق و دستمزد شما را آزاد می کند. این بدان معناست که کسب‌وکارها دیگر زمان، پول و تلاش خود را هدر نخواهند داد - بلکه می‌توانند توجه خود را روی کارهای مهم‌تر متمرکز کنند.

استفاده از نرم‌ افزار حقوق و دستمزد به کسب‌ و کارها کمک می‌کند تا الزامات انطباق، به‌ویژه موارد مربوط به مالیات را برآورده کنند.  با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب، می توانید فرآیندهای خود را ساده کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً مطابقت دارید.

امروزه راه حل های حسابداری و حقوق و دستمزد فراوانی در بازار موجود است. در حالی که رقابت مسلماً نشانه خوبی است، همچنین می تواند انتخاب راه حل مناسب برای شما را کمی چالش برانگیز کند.

آیا کاملا مطمئن نیستید که به دنبال چه هستید؟ نگران نباشید، کارشناسان نرم افزار ما یک برگه تقلب سریع جمع آوری کرده اند که ویژگی هایی را که باید در نرم افزار حقوق و دستمزد بعدی خود به دنبال آن باشید را پوشش می دهد.

راه حل حقوق و دستمزد شما باید به راحتی با سیستم های موجود شما یکپارچه شود

آیا شرکت شما در حال حاضر راه حل حسابداری دارد؟ آیا پایگاه داده کارمندان یا سیستم منابع انسانی قوی دارید؟ اگر این کار را می کنید، بسیار ضروری است که یک راه حل حقوق و دستمزد را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد این سیستم های موجود را در یک سیستم ادغام کنید.

یک سیستم حقوق و دستمزد باید مقیاس پذیر باشد

صرف نظر از اندازه فعلی کسب و کار شما، همیشه این احتمال وجود دارد که کارمندان بیشتری را در ادامه استخدام کنید. این بدان معنی است که شما به راهکاری نیاز دارید که بسیار مقیاس پذیر باشد – راهکاری که حتی اگر نیروی کارتان افزایش یابد، بتوانید به طور موثر از آن استفاده کنید.

سیستم حقوق و دستمزد باید نیازهای شما را برآورده کند

اگر کسب و کار شما خواسته های خاصی دارد یا به صنعتی با الزامات خاص تعلق دارد، ضروری است که سیستم حقوق و دستمزدی را انتخاب کنید که به این جنبه پاسخ دهد.

به عنوان مثال، تصور کنید که در صنعت فروش هستید. این بدان معناست که سیستم حقوق و دستمزد شما به احتمال زیاد باید ویژگی هایی را برای پاداش یا پورسانت فروش ارائه دهد. اگر در صنعت هتل داری یا رستوران‌داری فعالیت می‌کنید، باید نرم‌افزار حقوق و دستمزدی را انتخاب کنید که نکاتی را در سیستم جبران خسارت ادغام می‌کند.

ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که دارای تیم مالیات باشد

وقتی صحبت از مالیات به میان می آید، قوانین همیشه در حال تغییر هستند. این بدان معنی است که شما می توانید با انتخاب یک ارائه دهنده حقوق و دستمزد که دارای یک تیم تطبیق مالیاتی آموزش دیده در داخل است، سود زیادی ببرید. این کارشناسان در مورد تحولات اخیر در مقررات مالیاتی به‌روز خواهند ماند و اطمینان حاصل می‌کنند که داده‌های مالیاتی شما دقیق و بدون خطا هستند.

ارائه دهنده ای را پیدا کنید که ویژگی های تبدیل داده را ارائه می دهد

اگر کسب و کار شما از قبل روی راهکار های نرم افزاری دیگر اجرا می شود، این یک ویژگی مهم است. اساساً، این می تواند تضمین کند که همه داده های مهم به درستی منتقل شده و به نرم افزار جدید منتقل می شوند. در نتیجه اطمینان حاصل می شود که هیچ داده تاریخی را از دست نمی دهید!

سیستم حقوق و دستمزد مبتنی بر ابر را انتخاب کنید

انتخاب یک راهکار مبتنی بر ابر می تواند فوق العاده راحت باشد - به خصوص اگر سازمان شما در شهرها و مناطق مختلف گسترده باشد.

ذخیره سازی ابری((cloudبه شما و کارمندانتان امکان دسترسی آسان به نرم افزار را بدون توجه به جایی که هستید می دهد. همچنین اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، گزینه عاقلانه‌ای است زیرا راهکارهای مبتنی بر ابر معمولاً بر اساس میزان استفاده شما به صورت ماهانه صورت‌حساب می‌شوند.

پشتیبانی نرم افزاری

آیا نرم افزار امکانات آموزشی و پشتیبانی مناسبی دارد؟

همیشه قبل از خرید نرم افزار، گزینه های آموزشی و پشتیبانی موجود را بررسی کنید. آیا درک نرم افزار آسان خواهد بود؟ آیا استفاده از آن برای کارکنانی که دانش فنی کمی دارند آسان خواهد بود؟

راه حلی را بیابید که تجربه ایده آلی را ارائه می دهد: بودجه، راحتی و سهولت استفاده

در نهایت، ضروری است که سیستمی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد، نصب و استفاده از آن آسان باشد و ویژگی هایی را که بیشتر به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد.

در انتخاب یک نرم افزار شناخته شده و پیچیده که فقط زمان و انرژی شما را از بین می برد، اشتباه نکنید، به یاد داشته باشید که بهترین تجربه کاربری اغلب بهترین نتایج را به همراه دارد.