بررسی رتبه کلمات کلیدی گوگل، حرفه ای ترین ابزارهای رایگان

همانطور که می دانید کلمات کلیدی بخش مهمی در سئو و جایگاه سایت ها می باشند. از ابتدای شروع فعالیت‌های سئوی سایت تلاش زیادی برای تحقیق در مورد رتبه کلمات کلیدی می‌شود، بعد از آن محتوای مورد نیاز سایت در محور کلمات کلیدی تهیه شده و در آخر هم این کلمات کلیدی هستند که باید در نتایج جستجوی کاربران رتبه بگیرند و آن ها را به سایت جذب کنند. به‌ همین منظور است که بررسی رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو، اهمیت زیادی دارد..در کل بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت، تحلیل عملکرد هر یک از کلمات کلیدی و مدیریت آن ها برای هر کسب‌ وکاری که بخواهد در دیجیتال مارکتینگ رشد کند، امری ضروری است. بررسی رتبه کلمات کلیدی همچنین به افراد کمک می‌کند، رتبه سایت خود را در گوگل بررسی کنند، تاثیر استراتژی‌های سئوی سایت خود را سنجیده و بدانند کدام کلمات کلیدی برایشان مهم تر و کدام‌ نیاز به تغییر دارند.

جستجوگر رتبه کلمات کلیدی

ابزاری های جستجوگر رتبه کلمات کلیدی در گوگل

ابزار ها و نرم افزار هایی که در ادامه این پست به عنوان ابزار های جستجوگر رتبه کلمه کلیدی در گوگل معرفی شده، از معدود ابزار هایی هستند که توسط اکثر وبمستران در خارج و داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرند و شما نیز با استفاده از آن ها می توانید سایت خود را رشد دهید.
نکته مهمی که در استفاده بعضی از این ابزار ها وجود دارد این است که محل استقرار سرور اکثر این سایت ها و ابزارها، در کشور های اروپایی و آمریکایی می باشد و به همین  علت ممکن است رتبه سایت شما در کلمات کلیدی مختلف را، با کمی تغییر نسبت به چیزی که کاربران در ایران مشاهده میکنند نشان دهند. در ادامه این پست به معرفی این ابزار و نرم افزار ها می پردازیم.

جستجوگر رتبه کلمات کلیدی داده سامان

این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار ایرانی می‌تواند تصویر شفاف و دقیق ‌تری از جایگاه و رتبه کلمات کلیدی سایت شما، در اختیارتان بگذارد. به طور معمول کشور ایران در بخش انتخاب موقعیت جغرافیایی بسیاری از ابزارها قرار ندارد و این امر، کار را برای سئوی سایت‌های فارسی بسیار دشوار می‌کند. این مشکل با استفاده از نرم افزار جستجوگر رتبه کلمات کلیدی داده سامان به راحتی برطرف می‌شود؛ چراکه این  نرم افزار به ‌طور اختصاصی رتبه کلمات کلیدی را از موقعیت جغرافیایی ایران مورد بررسی قرار می دهد. این نرم افزار به صورت کاملا رایگان ارائه شده است و با بررسی رتبه کلمات کلیدی شما در نتایج گوگل در بهینه سازی سئوی سایت شما بسیار موثر و کاربردی خواهد بود. برای رتبه بندی کلمات کلیدی سایت خود تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه و کلمات کلیدی خود را به صورت تکی یا گروهی در فیلد های این نرم افزار وارد کنید. مزایای استفاده از این نرم افزار به ذکر زیر می باشد:

  • داشتن سرعت بالا در رتبه بندی کلمات کلیدی سایت
  • رابط کاربری آسان و فارسی زبان
  • مشاهده سوابق کلماتی که رتبه بندی شدند
  • تهیه گزارش
  • گرفتن خروجی اکسل از گزارشات

 

افزونه کروم Nightwatch

این ابزار تا حد زیادی میتواند نیاز های روزانه شما در جهت جستجو رتبه کلمه کلیدی در گوگل را برآورده کند. با بکارگیری این افزونه مرورگر کروم، می توانید در روز بین 10 تا 20 کلمه کلیدی خود را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را در موتور های جستجو گوگل را مشاهده کنید (اگر به بررسی کلمات بیشتری نیاز دارید  باید اشتراک ماهانه آن را خریداری کنیدکه البته نسخه پولی و کامل این افزونه امکانات ببیشتری رادر جهت بررسی سایت و رتبه کلمات کلیدی آن در اختیار شما می گذارد.) 

 Google Search Console

سرچ کنسول (SEARCH CONSOLE) ابزاری می باشد که از طرف گوگل برای بررسی وضعیت سایت توسط وبمستران پیشنهاد شده است. این ابزار قابلیت های بسیار گسترده ای دارد. برای بررسی رتبه، به بخش جستار عملکرد بروید (Queries Performance)در این بخش گزارش کاملی از عملکرد را مشاهده می کنید که علاوه بر داده های مرتبط با کلیک‌ها،  تعداد دفعات پرینت، میانگین CTR و موقعیت کلمات کلیدی سایت شما را نیز در گوگل رتبه بندی می‌کند. علاوه بر این با کلیک بر روی آیکون ‌های میانگین CTR و موقعیت متوسط، در نوار هایی که بالای صفحه این ابزار هستند، اطلاعات مربوط به هریک به جدول زیر اضافه می‌شود.

WooRank

ابزار WooRank داده های فنی سایت شما را در اختیارتان قرار خواهد داد. به عبارتی به شما امکان می‌دهد رتبه کلمات کلیدی سایت‌های رقیب را مشاهده کرده و بتوانید با مقایسه آن، رتبه سایت خود را نسبت به آنان بررسی کنید.این ابزار علاوه بر رنک کلمات کلیدی سایت، به طور کلی سئو سایت شما را نیز بررسی می کند. پس به این ترتیب، علاوه بر بخش‌هایی که قابلیت رشد و پیشرفت دارند، بازخورد مثبتی در مورد آنچه که به درستی انجام می‌دهید نیز در اختیارتان قرار می گیرد.  همچنین این ویژگی یک گزینه تداوم دارد که به شما این را امکان می‌دهد روند سایت خود را به صورت گزارشات متناوب مورد بررسی قرار داده و میزان بهبود رتبه سایت خود را نسبت به گذشته، به راحتی مقایسه کنید.

smallseotools

قبل از اینکه به سراغ این ابزار بروید باید بدانید که به دلیل تفاوت IP های این ابزار، نتایج نشان داده شده ممکن است با نتایج واقعی متفاوت باشند. اما میتوان به صورت تقریبی از نتایج  گزارشات این ابزار استفاده کرد. با استفاده از این ابزارِ بررسی کلمات کلیدی در گوگل، می توانید رتبه کلمات خود را به صورت گروهی در نتایج جستجو گوگل مشاهده کنید. این بدان معناست که میتوانید لیستی از چند کلمه کلیدی خود را داخل بخش مربوطه در این ابزار وارد کرده و بعد از آن رتبه های هر کدام را به شکل جداگانه مشاهده کنید. علاوه براین می توانید از گزارشات این ابزار خروجی اکسل تهیه کنید. قابلیت جالب دیگری که این سایت به شما می دهد این است که میتوانید آدرس سایت خود را به آن بدهید تا خود ابزار رتبه چند کلمه کلیدی سایتتان در صفحات اول گوگل را در اختیار شما قرار بدهد.

serprobot

شاید بتوان به عنوان یکی از بهترین ابزار های رایگان بررسی رتبه سایت در کلمات کلیدی ، به ابزار SERPROBOTاشاره کرد. این ابزار با تمرکز بیشتری به جستجوی رتبه کلمات کلیدی سایت شما می پردازد و میتوان روی رتبه های اعلام شده توسط این ابزار، بیشتر حساب کرد. در این ابزار هم میتوانید کلمات کلیدی خود را به صورت گروهی وارد کرده،بنابراین مجبور نیستید آنها را به صورت تکی مورد بررسی قرار دهید.

نرم افزار جستجوگر رتبه کلمات کلیدی

سخن آخر

انتخاب بهترین ابزار یا نرم افزار برای بررسی رتبه کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که قبل از انجام اقدامات مرتبط با بازاریابی باید انجام دهید. در همین راستا در این پست به بهترین  و پرکاربردترین ابزارهای رایگان جستجوگر رتبه کلمات کلیدی اشاره کردیم در هر صورت، به لطف رقابت و گستردگی موجود در فضای اینترنت، محدودیت دیگر بی معنا شده و به همین علت، ابزارها و نرم افزار های متنوع و مختلفی در دسترس قرار گرفته اند؛ بنابراین ابزارهای مختلف را برای بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت خود امتحان کنید تا بتوانید بهترین ابزار را برای رتبه بندی کلمات کلیدی سایت خود بیابید.