نرم افزار مدیریت پروژه چیست و چه مزایایی دارد؟

هر پروژه ای که به موفقیت منجر می شود، حاصل تلاش و ارتباط تیمی موثر پرسنل سازمان می باشد. برای رسیدن به موفقیت و اهداف سازمانی‌ بزرگ،می بایستی افراد با تجربه در کنارهم جمع شده و پروژه های سازمانی را با همکاری و مدیریت وظایف پیش ببرند. اما تعیین مراحل پروژه و تقسیم بندی عادلانه وظایف بنابر تخصص هر فرد و رسیدگی به روندکاری آنها فرایندی دشوار و بلند مدت می باشد، زیرا در بعضی ازپروژه های سازمان با افراد زیادی طرف هستید. بنابراین برای تقویت بازدهی سازمان و دستیابی به بهره وری، می بایستی از راهکاری برای مدیریت پروژه استفاده نمایید.

مدیریت پروژه چیست و دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

با پیشرفت کسب‌ و کارها در سال‌های اخیر، مدیریت پروژه در شرک ها و سازمان ها به امری حیاتی تبدیل شده است. به نحوی که هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی باید افراد خبره، منظم و آگاه به فرایندهای مدیریت پروژه را برای کسب مزایای رقابتی در شرکت خود داشته باشد تا بتواند بدون چالش های مختلف به آسانی اهداف خود را به واقعیت تبدیل کنند.مدیریت پروژه از قوانین و اصول خاصی تشکیل شده است که چگونگی آغاز پروژه، اجرا فرایند های مربوط به پروژه، برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای اجرای آن را مشخص می کند. هر پروژه‌ای که در سازمان ایجاد می شود اهداف از پیش تعیین شده ای دارد که مدیر سازمان با آگاهی کامل از خصوصیات پروژه، ظرفیت کاری پرسنل سازمان برای پیشبرد و تکمیل آن، برنامه‌ ریزی می کند.ویژگی های پروژه شامل موارد زیر می باشد:

  • پروژه های کاری هر سازمان به صورت موقت می باشد
  • پروژه های سازمان آغاز و پایان مشخصی دارد
  • کارهای روتین و تکراری در پروژه های کاری سازمان جای ندارند
  • برای پیشبرد پروژه ها اغلب از افراد خارج سازمان نیز کمک گرفته می شود
  • پروژه های سازمان منابع مشخص شده ای دارند

 

نرم افزار مدیریت پروژه چیست؟

 همانطور که می دانید برای پیشبرد اهداف پروژه، می بایستی از منابع خود به طور بهینه استفاده نمایید. زیرا در پروژهای سازمان ، هر یک از پرسنل باید بدانند چه وظایفی دارند و در چه زمانی باید آن را تحویل کارفرما دهند. با در نظر گرفتن این نکته که احتمال دارد زمان شروع کار یکی از پرسنل، همزمان با پایان کار شخصی دیگر باشد، هر گونه کوتاهی یا تاخیر در انجام وظایف از جانب پرسنل، می تواند بر فرایند های پروژه تاثیر بگذارد.به منظور از بین بردن تاخیرهای سازمان، برنامه ریزی کارها، مدیریت پروژه و وظایف مدیران سازمان از ابزار های گوناگونی برای مدیریت امور سازمان استفاده می‌کنند. نرم افزار های مدیریت پروژه برای پیشبرد فرآیند‌ های کاری، برنامه‌ ریزی فعالیت ها و مشخص کردن وظایف طراحی شده اند. در ادامه به بهترین نرم افزار پروژه می پردازیم:

مدیریت پروژه

نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو

نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو بهترین و قدرتمند ترین نرم افزار مدیریت پروژه برای سازمان های کوچک و بزرگ می باشد که با بکارگیری آن می‌توانید مجموعه‌ی مختلفی از فعالیت‌ها را با در نظر گرفتن گنجایش و مهارت کاری به به پرسنل خود بسپارید ، علاوه براین با نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو می توانید از مقدار زمان صرف شده در هر فعالیت با جزئیات کامل آن مطلع شوید و در صورت نیاز آن را مدیریت کنید. نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت پروژه تسکینو لذا به ابزاری کاربردی و قدرتمند برای کنترل زمان، کنترل هزینه و مدیریت منابع و نیروی انسانی تبدیل گردیده است. علاوه براین، نرم افزار تسکینو دارای نسخه اپلیکیشن نیز می باشد که با تهیه اشتراک آن به راحتی می توانید در هر مکانی چشم اندازی واضح از پروژه های سازمانی خود داشته باشید. در ادامه با مزایای دیگر نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو آشنا می شویم.

مشاهده پیشرفت پروژه

با نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو زمانی که می‌خواهید پروژه های مختلف را به طور همزمان مدیریت کنید به راحتی می‌توانید وضعیت کلیه پروژه ها را مشاهده نمایید. ارزش چنین قابلیتی زمانی مشخص می‌شود که یک پروژه از تیم شما به تیم دیگری منتقل می‌شود، و در چنین مواقعی نیز پیشرفت پروژه قابل مشاهده می باشد؛ بدین ترتیب در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد، زیرا دیگر نیاز نیست برای دریافت گزارش های تیمی به روش های منسوخ شده کاغذی رو بیاورید.

اولیت بندی فرایند های پروژه

با نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت پروژه تسکینو می توانید پروژه های خود را طبق اهدافی که دارید تنظیم کنید. اولویت بندی فرایند های پروژه مزیت دیگری از افزایش بصیرت نسبت به پروژه می باشد که با بکارگیری نرم افزار تسکینو می‌توانید از اولویت های سازمان و میزان هماهنگی پروژه با آن آگاه شوید و اگر اولویت ها مطابق پروژه نمی باشد، اقدامات لازم را انجام دهید. با انجام چنین کاری می‌توانید بر روی مواردی که در سازمان باعث پیشرفت می شود، تمرکز کنید.

تقسیم بندی وظایف به طور عادلانه

افرادی بسیاری در سازمان به طور همزمان روی پروژه های گوناگونی کار می کنند و فشار کاری زیادی بر آنها می باشد، در حالی که برخی دیگر ساعات زیادی از روزشان خالی است و کاری برای انجام ندارند. نرم افزارای مدیریت پروژه تسکینو به شما دید وسیعی از این‌که هر فرد چه مقدار کار در روز دارد را می‌دهد و در نهایت شما ‌می‌دانید كه آیا وظایف مربوط به پروژه به طور عادلانه تتقسیم بندی شده یا خیر. همچنین، با بکارگیری نرم افزار تسکینو، علاوه بر مدیران پرسنل نیز قادر به ارجاع وظایف به یکدیگر می باشند که چنین کاری پیشبرد پروژه را بهبود می بخشد. چنین ویژگی برای اعضای تیم آسایش بیشتری به همراه دارد زیرا در صورت برخورد با چالش های کاری می توانند از همکاران خود کمک بگیرند.

برنامه ریزی و زمانبندی دقیق پروژه

با بکارگیری نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو، وظایفی از قبیل تخصیص فعالیت ها به پرسنل، شناسایی وابستگی ها در سازمان، مشخص کردن ددلاین و… می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام شود. ابزار مدیریتی تسکینو با تقویم به روز نمودار های برنامه ریزی به سازمان ها کمک بسزایی می کند.

مدیریت دورکاری

در دنیای امروزی موقعیت فیزیکی پرسنل نباید به چالشی برای تکمیل پروژه‌ها تبدیل شود. همانطور که می دانید اکثر پرسنل در سازمان های مختلف دورکار می باشد و مدیریت کارکرد آنها می‌تواند چالش برانگیز باشد. با استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو، مدیریت وظایف پرسنل از راه دور، ارتباطات پرسنل دورکار و به طور کلی پیوستگی اعضای تیم آسان‌تر می‌شود.

سخن آخر

نرم افزار مدیریت پروژه تسکینو یک محیط متمرکز برای کلیه پروژه‌ها و اسناد مربوطه فراهم می‌کنند که با هر نوع سیستم عاملی و در هر مکانی می‌توانند در دسترس پرسنل سازمان قرار گیرد. علاوه براین چنین ابزاری ارتباطات اعضای تیم سازمان را آسان‌ می‌کنند و دیگر لازم نیست نگران مشکل اشتراک گذاری کارها باشید!