تجارت الکترونیک و انبار داری ، مدیریت و نظارت بر انبار ها

انبارداری تجارت الکترونیک، به معنای ذخیره کالا و محصولات قبل از فروش آنلاین آنها می باشد. انبارداری به معنای نگهداری ایمن کالا یا محصولات و همچنین ردیابی محل انبار آنها از زمانی که آنها وارد انبار می شود است و اینکه این کالاهارا چه مدتی در انبار ذخیره شده بوده اند و در هر لحظه چه تعداد از محصولات را در اختیار دارید.انبارداری تجارت الکترونیکی یک مؤلفه بسیار مهم برای راه اندازی یک تجارت الکترونیکی موفق است. مشاغل تجارت الکترونیکی صرف نظر از اندازه کسب و کار، باید موجودی کالا را ایمن و مناسب نگه دارند.آیا درمورد تفاوت انبار و مرکز توزیع و اینکه چگونه می توانند به تجارت الکترونیکی شما کمک کنند سردرگم هستید؟ در ادامه با برخی اطلاعات اساسی در مورد انبارداری و مراکز توزیع آشنا شوید:

انبار تجارت الکترونیک چیست؟

انبارداری فرآیند ذخیره کالاهایی است که هنوز به مشتریان فروخته نشده‌اند. کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها بیشتر تمایل دارند موجودی کالاهای خود را در خانه‌ی خود نگه دارند، در حالی که شرکت‌های بزرگتر مکانی امن را برای نگهداری و حفاظت از کالاهای خود اجاره می‌کنند.توجه به این نکته بسیار مهم است که انبار تجارت الکترونیک و مرکز توزیع دو چیز متفاوت هستند.

انبارداری

مدیریت انبار

مدیریت انبار اگر با مجموعه‌ای مناسب به درستی انجام شود، در بهره‌وری بیشتر کسب و کار شما بسیار مؤثر خواهد بود. مدیریت انبار، شامل مدیریت روزمره کلیه عملیات از جمله استخدام کارمندان خوب و قابل اعتماد که به شغل خود اهمیت می‌دهند، برقراری روابط موثر با سامانه‌های حمل و نقل برای تحویل به موقع و مناسب به مشتریان، اخذ کلیه مدارک و مجوزهای لازم از مقامات، پیگیری محموله‌های روزانه می‌باشد.اگرچه ممکن است فکر کنید که مدیریت انبار داخلی می‌تواند بهترین گزینه باشد، اما درنظر داشته باشید باید به جای تمرکز بر رشد کسب و کار خود، ریسک کنید و در قبال تمام مسئولیت‌های انبارداری پاسخگو باشید.

مزایای برون سپاری انبارداری

حمل و نقل آسان و سریع: تحویل سریع مشتریان را به خرید محصولات ترغیب می‌کند. برای دسترسی آسان و بهتر به محصولات می‌توانید محصولات را در چندین مکان ذخیره کنید. همچنین اگر به آدرس‌های اطراف حمل شوند هزینه حمل و نقل آن نیز کمتر است.

صرفه‌جویی در وقت و رشد کسب و کار شما: به جای تمرکز بر روی ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات خود، می‌توانید از زمان برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

مدیریت مناسب موجودی کالا

 از آنجا که انبارها برای نگهداری محصولات طراحی شده‌اند و تمام اقدامات لازم را برای نگهداری مناسب از آنها انجام می‌دهند، کنترل موجودی کالا و خدمات بدون خسارت، مشتریان را ترغیب می‌کند تا بیشتر از همان تأمین کننده سفارش دهند.

سرمایه گذاری عظیم

اگر می‌خواهید محصولات را سریع و به موقع حمل کنید، باید انبارهایی را در مناطق مختلف کشور داشته باشید که به هزینه زیادی نیاز دارد. درعوض، می‌توانید این هزینه را سرمایه‌گذاری کرده و تمرکز خود را بر رشد کسب و کار خود بگذارید.

چالش‌های پیگیری محصولات

پیگیری کلیه کالاها و اطلاع‌رسانی به مشتریان به ویژه با رشد کسب و کار بسیار دشوار است. شما ممکن است در پایان خسته شوید و تمرکز بر کسب و کار اصلی شما تحت تأثیر قرار گیرد.

برون سپاری انبار

سخن اخر

از طرف دیگر، شرکت هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند همان کار را انجام دهید و شما را در جریان همه اتفاقات قرار می‌دهند. با کمک آنها، مدیریت تجارت الکترونیک می‌تواند آسان‌تر و مؤثرتر باشد. این گزینه نه تنها به شما آرامش می‌بخشد بلکه اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان شما محصولات خود را در سریعترین زمان و در بهترین شرایط ممکن دریافت خواهند کرد.